Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wachten voor Model 3 of gaan voor tweedehands Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Allemaal verkocht volgens mijn info.

En de kans dat je nog een koopje kan doen mbt inventory cars is klein geworden.

Ook logisch dat je steeds minder nosecones ziet, er komen er geen meer bij; en af en toe eentje minder. Procentueel zakt hun aandeel sterk.
 
Allemaal verkocht volgens mijn info.

En de kans dat je nog een koopje kan doen mbt inventory cars is klein geworden.

Ook logisch dat je steeds minder nosecones ziet, er komen er geen meer bij; en af en toe eentje minder. Procentueel zakt hun aandeel sterk.
Veel nosecones worden geëxporteerd naar Italië, Kroatie en Spanje.
 
Dat zou ook kunnen, eind december waren ze op een week tijd allemaal weg in België en Nederland, toch een 100 tal... en inderdaad ook al gezien dat er in die markten heel wat Tesla's zijn.

Inventory wagens waren er nog in Q1, zelfs nu nog aan de start van Q2 maar ze worden verkocht terwijl ze op de boot staan voor levering binnen zelfde kwartaal.
 
Iemand enig idee waar al de tweedehands Tesla's zijn die eind 2017 nog te koop stonden?

Volgens Tesla allemaal verkocht (moet wel heel snel gegaan zijn dan), terwijl het ook lijkt het mij alsof er steeds minder nosecones rondrijden... misschien een gedacht.

Zouden ze de packs gerecycled hebben om storage producten van te maken en de inventory tweedehands gecrapt hebben?

Ik denk dat ze toch echt verkocht zijn, ik was er een van. Zag zo ongeveer verkoop van 1 per week op used inventory.
 
Last edited:
Bedankt voor alle adviezen, voor nu parkeer ik dit even. Stel er wordt weer uitgesteld vanuit Tesla overweeg ik misschien alsnog.

Om hier op terug te komen als ook starter van dit topic :D

De eerste leveringen zijn begonnen voor de Model 3 wat natuurlijk zeer goed nieuws is. Alleen voor mij is er nog steeds niet de mogelijkheid om hem aan te schaffen aangezien hij prive gewoon nog te duur is. Wachten op de MR die rond Mei komt zou kunnen, maar ook daarbij wordt aangegeven dat die een basisprijs zal krijgen van rond de € 50.000,- met premium interieur maar nog zonder EAP.

Dus toch maar weer eens gekeken naar de occasions die Tesla op dit moment aanbiedt.

Model S 70 5YJSA7E16FF107466 | Tesla Nederland

Dit is misschien toch wel een kanshebber. Waar ik alleen een beetje mee zit is de breedte van de Model S. Ik heb een prive parkeerplaats met meteen daarnaast een muur. En door de 20 cm bredere auto zal ik hem aardig dichtbij die muur moeten zetten wil mijn buurman nog makkelijk zijn auto in kunnen, en ik er nog makkelijk uit.

Wat zijn jullie meningen daarover? Dat is voor nu eigenlijk het enige wat mij tegenhoud.
Of woont er misschien iemand in Eindhoven of dichtbij, die een Model S heeft zodat we even kunnen passen?
 
Je auto in of uit kunnen is niet noodzakelijk een probleem, als "Summon" werkt; je moet dan gewoon de wagen de parkeerplaats in krijgen, en niet noodzakelijk jezelf in of uit de wagen krijgen :). Maar de MS is breed, inderdaad (de MX, for the record, is zelfs de breedste wagen die je vandaag in België kan kopen - nu de Hummer 1 niet meer verkocht wordt!).

De breedte (en lengte) van de MS is het enige dat me nu al vijf jaar lang stoort. Weliswaar alleen voor wat betreft parkeergarages (bij wegenwerken op autosnelwegen bijv. zet je het ding gewoon op AutoPilot en zal de wagen mooi tussen de lijntjes kleuren, ook al is het rijvak maar twee meter breed).

Ik heb zelf overwogen om mijn (AP1) MS te vervangen door een M3, wegens "kleiner is leuker". Heb uiteindelijk gekozen voor een tweedehandse, eind 2016, AP2 MS.

Tussen oktober 2016 en vandaag is er nauwelijks iets veranderd aan de MS. En een MS met laat ons zeggen 40.000 km is zo goed als nieuw, want er verslijt natuurlijk niet veel aan (en trouwens, je krijgt opnieuw 4 jaar garantie van Tesla). Prijzen voor een MS75D van einde 2016 zijn vergelijkbaar met de prijs van een nieuwe M3.

Na gisteren te hebben test gereden met een M3, ben ik uiteindelijk blij met mijn keuze voor een 2016 MS. Mocht ik niet reeds sedert 2013 verwend zijn geraakt door de camionette-achtige kofferruimte van de MS, dan had ik mogelijk anders gereageerd. En er valt overigens veel te zeggen voor de M3 (aan dezelfde prijs), inzonderheid laadsnelheid en autonomie - een M3-rijder is een uurtje eerder in de Alpen dan ikzelf met mijn S75D. Maar M3 is echt kleiner (beenruimte achterin, ruimtegevoel voorin, koffer) en ook wel iets minder comfortabel (ophanging, rolgeluid).

Grappig weetje: als Tesla een tweedehandswagen on-line zet, begint ze met een vrij hoge prijs maar die gaat met letterlijk 1.000 EUR per dag naar omlaag (dus wacht tien dagen, en je hebt de wagen voor 10.000 EUR minder, tenzij iemand anders toehapt). Geen idee of Tesla dat vandaag nog steeds doet, maar het was in december 2018 alvast wel het geval voor alle tweedehandswagens, dus het lijkt me hun (lekker agressieve) verkooppolitiek te zijn :)