Gaston
Active Member
Ik heb ook een 90 kWh pack en inmiddels ruim 73000 km gereden. Onderstaand zie je hoe mijn battery pack eraan toe is:
Dus precies 75 kWh bruikbaar remaining.
Met de energy buffer van 4 kWh past er dus 79 kWh in mijn 90-pack.
Nieuw was dit 81,9 kWh, dus de degradatie bedraagt 2,9 / 81,9 = 3,54%.
Dat valt dus wel mee, maar 75 kWh bruikbaar valt natuurlijk wel tegen als je naar het typeplaatje achter op de auto kijkt (eigenlijk nog 5-10% minder, want leeg rijden doe je niet voor je plezier).
Dus precies 75 kWh bruikbaar remaining.
Met de energy buffer van 4 kWh past er dus 79 kWh in mijn 90-pack.
Nieuw was dit 81,9 kWh, dus de degradatie bedraagt 2,9 / 81,9 = 3,54%.
Dat valt dus wel mee, maar 75 kWh bruikbaar valt natuurlijk wel tegen als je naar het typeplaatje achter op de auto kijkt (eigenlijk nog 5-10% minder, want leeg rijden doe je niet voor je plezier).