Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbindingsfout Tesla app (16.2)

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de update naar 16.2 krijg ik geen verbinding meer met de auto (MS100D 2018), tenzij deze op een wifi netwerk zit. De 4G verbinding in de auto werkt echter wel, spotify e.d. speelt gewoon af tijdens het rijden. Remote access staat aan in de instellingen...

Anderen hier ook last van?
 
Mijn auto staat op dit moment op 4G, maar ik krijg wel verbinding. Wel heb ik het idee dat de auto soms in deep-sleep gaat en dan lukt het voor geen meter. Als ik dan met de sleutel de auto een keer open en dicht doe, dan werkt het weer. Erg irritant... Mijn auto staat ook op 2016.16.2.
 
Deep sleep vind ik dan weer top. Nadeel is dat je dan na het start van de app een paar minuten geduld en het telefoonscherm actief.

Je kan het over-rulen door always-connected aan te zetten, maar dan is de phantom-consumptie ook weer hoger
 
Last edited:
Van welke leeftijd is je Tesla? aan de velgen te zien van 2015 of ouder. Als dat het geval is, dan heb ik vorige week hetzelfde euvel gehad. Ik heb een reboot van de MCU gedaan en denk dat ik op tijd de eMMC ga laten vervangen.

De reboot heeft geholpen.
 
Zelfde probleem hier, als je natuurlijk al van een probleem kunt spreken . Ook ná het vervangen van de eMMC chip enkele weken geleden . Vroeger ging dit altijd binnen de paar seconden , nu is het een halve minuut ‘wakker maken ‘ , om dan ėėn op de twee keer de melding ‘onbekende fout ‘ te krijgen . Na een paar keer proberen lukt het dan dikwijls wėl .