Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vanwege Irma krijgen 60's in Florida tijdelijk gratis een 75 voor een week. Hoe bijzonder is dat?

This site may earn commission on affiliate links.
Wegens de dreiging van Irma heeft Tesla zelf 60's in die regio voor een week OTA naar 75 geüpgraded. Meer info op: Model S 60D upgraded for free to 75? Dit is ongekend in de auto-wereld en wat mij betreft ontzettend gave actie.
Dus gewoon daarna geen update meer doen en je hebt een 75? Het is niet zo dat een 60 veel zal hebben aan toekomstige updates. Of kunnen ze een update ota forceren?
 
Ja, ze kunnen updates forceren.
Is eerder gebeurd met de laagste stand van de luchtvering die niet meer echt lager was. Nadat er auto's over objecten waren gereden en schade hadden opgelopen. Eens er een oplossing middels de titanium beschermstrip voor het batterijpakket was, kwam er een volgende update waarmee de instelling weer nagenoeg 'normaal' waren. Iets minder laag toch nog dan voorheen, als ik het me goed herinner.

Maar wat een briljante gedachte, die ook meteen is uitgevoerd.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ja, ze kunnen updates forceren.
Is eerder gebeurd met de laagste stand van de luchtvering die niet meer echt lager was. Nadat er auto's over objecten waren gereden en schade hadden opgelopen. Eens er een oplossing middels de titanium beschermstrip voor het batterijpakket was, kwam er een volgende update waarmee de instelling weer nagenoeg 'normaal' waren. Iets minder laag toch nog dan voorheen, als ik het me goed herinner.

Maar wat een briljante gedachte, die ook meteen is uitgevoerd.

Inderdaad briljant en als je ooit iets aan community-experience wilt doen dan is dit een top voorbeeld.
 
Mijn 75D was 2 week geleden nog een 70D, die is wegens aanpassing in de lease via Tesla engineering OTA naar 75D aangepast. Daar heb ik geen melding van gehad of iets moeten accepteren in de auto. Je ziet bij instappen opeens een ander getal ;-)
 
Het idee kwam overigens van een Tesla eigenaar in het evacuatiegebied die om een tijdelijke upgrade vroeg (weet ik nu dankzij Electrek).

Nog steeds fantastisch om dat dan meteen voor alle betreffende eigenaren te doen.
 
Voor mijn gevoel heeft Tesla op dit moment 18650 cellen te over en daarom krijgt model S 100D zware kortingen en kunnen ze dit soort aanbiedingen ook veel gemakkelijker doen, desalniettemin, fantastisch leuk en goed nieuws natuurlijk.

*edit: Dit kunnen ze op afstand doen via de software? Dan ben ik wel benieuwd naar het prijsverschil bij nieuwe tesla's op dit gebied.
 
Last edited:
Voor mijn gevoel heeft Tesla op dit moment 18650 cellen te over en daarom krijgt model S 100D zware kortingen en kunnen ze dit soort aanbiedingen ook veel gemakkelijker doen, desalniettemin, fantastisch leuk en goed nieuws natuurlijk.
Iets van relevantie ontbreekt mij het hier? Verklaar je nader aub wat dit te maken heeft met tijdelijk beschikbaar stellen van capaciteit in accu's van oudere modellen. Het type cel heeft zelfs geen verband? Of ben ik abuis?
 
Iets van relevantie ontbreekt mij het hier? Verklaar je nader aub wat dit te maken heeft met tijdelijk beschikbaar stellen van capaciteit in accu's van oudere modellen. Het type cel heeft zelfs geen verband? Of ben ik abuis?
Ik dacht dat de accu's van Tesla model S uit 18650 cellen bestond, ik begreep laatst dat de Tesla model S 100D kopers 30.000 dollar korting kregen. Toen dacht ik, dit komt natuurlijk omdat de model 3 uitkomt met de 2170 cel, waardoor de model S minder in trek wordt en de 18650 cellen in overschot komen, die worden daardoor goedkoper enz enz.
Echter realiseerde ik me eerder niet dat een model S 60 eigenlijk een 75 accu heeft die simpelweg gelimiteerd is en was even in de veronderstelling dat ze een geheel nieuwe accu kregen, of dat ze hun auto nog moesten krijgen.
Ik bezit zelf geen auto (wel rijbewijs trouwens), maar de Tesla's en het concept van op accu's rijden vind ik wel super interessant, hoewel ik nog niet in een Tesla gezeten heb.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Met het risico ons Belgenlandje weer eens totaal belachelijk te maken (maar ja, de waarheid moet gezegd worden), hier de Belgische versie:

Deze middag op de Vlaamse Radio 1 was Tony Verhelle te horen, journalist (en zelfs hoofdredacteur) van AutoGids*. Da's geen internet blog maar het meest respectabele autoblad van België (in de Franstalige versie toch), opgericht door Jacques Ickx, de vader van Jacky Ickx, anno 1950.

De verklaring van Tony Verhelle was dat, om de levensduur van de batterij te vrijwaren, Tesla alle batterijen knijpt op 80%, en dat ze dus in dit Irma-geval dit even hebben opgetrokken tot 90%. Dat optrekken tot 90% kan je zelf wellicht ook vrijwillig aanvragen, maar dan zal Tesla zeggen dat je garantie van acht jaar op de batterij vervalt...

Journalisten, zijn die niet verondersteld hun bronnen na te checken, liefst dubbel? Die man zit gewoon uit zijn nek te klappen dat het geen naam heeft. Even met Tesla bellen? Nee. Zelfs maar even googelen? Nee. Gewoon informatie uit het niets toveren en dat als waarheid verkondigen op de nationale radio. Ik vind dat toch wel een beetje verbijsterend.

Nu, het was al bij al geen slechte reclame voor Tesla (8 jaar garantie etc.), en bovendien heeft de man iets zeer nuttigs gezegd: voortaan denkt half Vlaanderen dat het totaal nutteloos is een Tesla te stelen "omdat Tesla toch altijd en overal de wagen kan volgen". Als het zo simpel maar was - maar wel goed dat half Vlaanderen (inclusief verzekeraars, hopelijk) dat nu denkt.

* (aan wie ik al eerder een vlammende mail schreef omdat ie Tesla-rijders maar @!& asociale kltzkkn vindt en dat min of meer met dezelfde woorden in zijn editoriaal schreef - zie post 27844 in het algemeen draadje - geen antwoord gekregen overigens. Autogids maakte het wel nadien goed met een zeer flatterende test van een MX P100D, inclusief verwijzingen naar het feit dat je niet als een kltzk maar eerder "zen" rijdt met een Tesla...).
 
Last edited:
Met het risico ons Belgenlandje weer eens totaal belachelijk te maken (maar ja, de waarheid moet gezegd worden), hier de Belgische versie:

Deze middag op de Vlaamse Radio 1 was Tony Verhelle te horen, journalist (en zelfs hoofdredacteur) van AutoGids*. Da's geen internet blog maar het meest respectabele autoblad van België (in de Franstalige versie toch), opgericht door Jacques Ickx, de vader van Jacky Ickx, anno 1950.

De verklaring van Tony Verhelle was dat, om de levensduur van de batterij te vrijwaren, Tesla alle batterijen knijpt op 80%, en dat ze dus in dit Irma-geval dit even hebben opgetrokken tot 90%. Dat optrekken tot 90% kan je zelf wellicht ook vrijwillig aanvragen, maar dan zal Tesla zeggen dat je garantie van acht jaar op de batterij vervalt...

Journalisten, zijn die niet verondersteld hun bronnen na te checken, liefst dubbel? Die man zit gewoon uit zijn nek te klappen dat het geen naam heeft. Even met Tesla bellen? Nee. Zelfs maar even googelen? Nee. Gewoon informatie uit het niets toveren en dat als waarheid verkondigen op de nationale radio. Ik vind dat toch wel een beetje verbijsterend.

Nu, het was al bij al geen slechte reclame voor Tesla (8 jaar garantie etc.), en bovendien heeft de man iets zeer nuttigs gezegd: voortaan denkt half Vlaanderen dat het totaal nutteloos is een Tesla te stelen "omdat Tesla toch altijd en overal de wagen kan volgen". Als het zo simpel maar was - maar wel goed dat half Vlaanderen (inclusief verzekeraars, hopelijk) dat nu denkt.

* (aan wie ik al eerder een vlammende mail schreef omdat ie Tesla-rijders maar @!& asociale kltzkkn vindt en dat min of meer met dezelfde woorden in zijn editoriaal schreef - zie post 27844 in het algemeen draadje - geen antwoord gekregen overigens. Autogids maakte het wel nadien goed met een zeer flatterende test van een MX P100D, inclusief verwijzingen naar het feit dat je niet als een kltzk maar eerder "zen" rijdt met een Tesla...).
Ach Carl,
De Nederlandse media doen het niet veel beter hoor, nemen ook niet de moeite zich ergens in te verdiepen.
Komen niet veel verder dan: 'waarom gebruiken ze niet altijd meer van die accu capaciteit?'