Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraag. Is het nu ook zo dat als je de auto voorverwarmt dat de accu ook gaat voorverwarmen en de gelimiteerde re-gen wegvalt/minder wordt sinds 6.1?

Dat is alleen zo als je aangekoppeld bent. En ook las ik dat als je Range mode aan hebt dat hij dan het accupack niet opwarmt ook al ben je aan een laadpaal gekoppeld. Heb dat zelf nog niet kunnen testen, daar ik overdag niet aangekoppeld ben en 's avonds in een verwarmde garage sta.
 
Sinds afgelopen weekend ook volop aan het "spelen" met alle nieuwe 6.1 functies, met name de verbeterde achteruitrij functionaliteit met de parkeerlijnen en verbeterde detectie van afstanden (tot 30cm) en de TACC zijn perfect :biggrin:. Ik heb nog een gek vraagje (en ja ik heb de rekeasenotes al 2 keer doorgelezen) hoe zet ik de TACC weer (tijdelijk) uit? Ik zal er vast overheen lezen maar ik heb tot nu toe alleen kunnen vinden hoe ik hem aanzet.
 
Sinds afgelopen weekend ook volop aan het "spelen" met alle nieuwe 6.1 functies, met name de verbeterde achteruitrij functionaliteit met de parkeerlijnen en verbeterde detectie van afstanden (tot 30cm) en de TACC zijn perfect :biggrin:. Ik heb nog een gek vraagje (en ja ik heb de rekeasenotes al 2 keer doorgelezen) hoe zet ik de TACC weer (tijdelijk) uit? Ik zal er vast overheen lezen maar ik heb tot nu toe alleen kunnen vinden hoe ik hem aanzet.
Je kunt hem niet uitzetten. Als je de cruise control aanzet, is het automatisch TACC. of gewoon het gas (sorry accelerator) er door heen trappen.
 
Je kunt hem niet uitzetten. Als je de cruise control aanzet, is het automatisch TACC. of gewoon het gas (sorry accelerator) er door heen trappen.

Dat meen je niet :confused: ... de TACC is prachtig, maar niet 's morgens in een volle randstad waar ie zoveel ruimte tussen mij en mijn voorganger laat (zelfs op standje 1) dat er om de haverklap auto's tussen schieten van links en rechts (waarna de TACC natuurlijk besluit om nog meer afstand te moeten houden :frown:). Terwijl op de "oude" cruisecontrol het vaak een kwestie was van even 1 of 2 km erbij of eraf.... ik wil een aan/uit knop :crying:
 
Dat meen je niet :confused: ... de TACC is prachtig, maar niet 's morgens in een volle randstad waar ie zoveel ruimte tussen mij en mijn voorganger laat (zelfs op standje 1) dat er om de haverklap auto's tussen schieten van links en rechts (waarna de TACC natuurlijk besluit om nog meer afstand te moeten houden :frown:). Terwijl op de "oude" cruisecontrol het vaak een kwestie was van even 1 of 2 km erbij of eraf.... ik wil een aan/uit knop :crying:
in het drukke verkeer wat jij schetst is het rijden op een normale cruise control niet echt heel relaxed lijkt mij....
 
Jammer dat de collision warning geen ingreep doet. Had mijn VW cc wel, en het gebeurde me wel eens. Ik had het ook kunnen gebruiken maandagavond, nu zit ik met schade (zie schade topic). Grrr..
 
Dat meen je niet :confused: ... de TACC is prachtig, maar niet 's morgens in een volle randstad waar ie zoveel ruimte tussen mij en mijn voorganger laat (zelfs op standje 1) dat er om de haverklap auto's tussen schieten van links en rechts (waarna de TACC natuurlijk besluit om nog meer afstand te moeten houden :frown:). Terwijl op de "oude" cruisecontrol het vaak een kwestie was van even 1 of 2 km erbij of eraf.... ik wil een aan/uit knop :crying:

+ 1
 
in het drukke verkeer wat jij schetst is het rijden op een normale cruise control niet echt heel relaxed lijkt mij....

Belangrijkste verschil voor mij is dat ik op de "normale" cruisecontrol een afstand kon aanhouden waarbij er niet iedere keer auto's tussen schieten en mij nog verder doen afremmen omdat de afstand dan weer te klein is. En ja, dat zegt waarschijnlijk meer over het rijgedrag van de gemiddelde Nederlander, maar helaas zitten er (naast die paar "normale" Tesla rijders :tongue:) zo ongeveer 6 miljoen gemiddelde Nederlanders op de weg :wink:.

Begrijp me niet verkeert, ik blijf die TACC prachtig vinden, het zou alleen fijn zijn als de berijder zelf kan bepalen of hij deze aan of uit wil zetten en niet Tesla :biggrin:.
 
Belangrijkste verschil voor mij is dat ik op de "normale" cruisecontrol een afstand kon aanhouden waarbij er niet iedere keer auto's tussen schieten en mij nog verder doen afremmen omdat de afstand dan weer te klein is. En ja, dat zegt waarschijnlijk meer over het rijgedrag van de gemiddelde Nederlander, maar helaas zitten er (naast die paar "normale" Tesla rijders :tongue:) zo ongeveer 6 miljoen gemiddelde Nederlanders op de weg :wink:.

Begrijp me niet verkeert, ik blijf die TACC prachtig vinden, het zou alleen fijn zijn als de berijder zelf kan bepalen of hij deze aan of uit wil zetten en niet Tesla :biggrin:.
Ruilen? De mijne is van 2013 en heeft geen TACC... ;-)
 
zojuist op mijn iPhone: Software update is available
Ik had al 6.1 (tweede versie) . duurt 1 uur en 40 minuten...sh..moet weg... dan maar vanmiddag.
Ben benieuwd wat er nu weer is veranderd. Range-extender? verwarmde banden? ik ga het vanmiddag merken.

Krijgt iedereen zo'n melding op zijn iPhone? Heb zelf Android en merk nooit iets van notificaties. Heb ook nog steeds een oude versie van de Tesla app volgens mij, wellicht moet die eerst geupdate worden?
 
Mij valt op dat de vampire drain een stuk lager is dan met de 6.0. Gisteren had ik in 24 uur slechts 1 km typical verloren (auto stond ook al 24 uur daarvoor stil). Nu had ik vanmorgen om 8:31 312 km typical, en nu bijna 4 uur later nog steeds 311 km typical. Instelling is "Energy saving" met "Always connected".

Wat me ook opvalt is dat ik nu standaard de grote Tesla T zie in het instrumentenpaneel bij instappen 'sochtends. Duurt 3-5 seconden voordat hij is opgestart...
 
zojuist op mijn iPhone: Software update is available
Ik had al 6.1 (tweede versie) . duurt 1 uur en 40 minuten...sh..moet weg... dan maar vanmiddag.
Ben benieuwd wat er nu weer is veranderd. Range-extender? verwarmde banden? ik ga het vanmiddag merken.

Same here - ging net met enkele collega's een testritje doen - en op de display stond de boodschap ook al ivm update. Maar weggeklikt en dat is iets voor deze avond.
Moet nu nog teveel snel ergens naartoe.. Wel benieuwd welke bugs er verholpen zijn...
 
Even een vraag. Is het nu ook zo dat als je de auto voorverwarmt dat de accu ook gaat voorverwarmen en de gelimiteerde re-gen wegvalt/minder wordt sinds 6.1?

Mijn ervaring is: neen. Vanochtend de auto ongeveer 30 minuten aan de stekker voorverwarmd en toch nog beperkte re-gen toen ik wegreed:
2f342900906352d5c105c89e87da2ad6.jpg