Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk! ik weet wat ik vanavond ga doen ;-)

IMG_0221.jpg
 
Vanmorgen mijn “ nieuwe” Taz uitgelaten voor een uitgebreidere test van de 6.1 (2.2.113).


Allereerst vind ik het erg bijzonder dat ik nu binnen een maand alweer een nieuwe auto heb. Upgrades zijn top.


In het kader van het kan…. ben ik naar de SuC in Gent gereden, door Zeeland.
Bij Holiday Inn op het met slagboom afgesloten parkeerterrein gestaan. Bij de receptie kreeg ik gratis een uitrij kaart en gratis een kop koffie…Alles gratis: stroom,koffie en parkeer kaart….


De TACC is echt heel fijn. CC als het kan en TACC als het nodig is.
Op de snelweg is ook de “ overtake” optie handig. Rechts rijdend achter een “ trage” voor ganger, gewoon je richtingaanwijzer naar links aanhouden (niet doorklikken) , de auto versneld, en kiest op linkerbaan weer zijn CC snelheid. Alleen nog sturen naar links… maar dat wordt dacht ik ook nog geïmplementeerd .
Ik heb de afstand op 5 staan voor de snelweg. Dat geeft wel af en toe de trage, naar links duikende medeweggebruiker de kans om tussen jou en je voorganger te duiken. Maar dan reageert Taz wel direct. Collision detect Alert en direct Regenend afremmen eventueel met extra gebruik van de gewone remmen.
Je kunt best lang op TACC rijden, als je maar zorgt voor een auto voor je die de juiste snelheid aanhoud. Taz volgt gedwee. En zelf hoef je nog minder te doen.


Op de buitenweg ( 80km) werkt TACC ook naar tevredenheid. Afstand van 3 vond ik hier fijner. In de bebouwde kom werkt TACC minder,- remt erg veel met de gewone remmen en redelijk abrupt - maar dat is met CC ook geen feest.


Al met al een fijne toevoeging.


De nieuw Trip calculator is ook redelijk correct. Ik kwam op de bestemmingen met minder dan 5% verschil. Alle drie te trajecten waren > 100Km.
Wat wel opviel was dat he verbruik op de heenweg ca 235w/km was en terug ca 270 w/km.
Het was droog, 5 graden en bijna geen wind. Kost het meer energie om noord te rijden? - je gaat immers naar boven…..:) -


Wat ik mezelf realiseerde is dat de weergave van de accu in % prettiger is dan ik in eerste instantie dacht. Harde KM lieten mij continue onbewust rekenen of alles nog kon qua bereik. Met % realiseer ik me minder met de range bezig te zijn.


En de shuffle functie van de USB is ook fijn.


Kortom Taz is uit geweest en heeft zich weer fantastisch gedragen…


( kwam tussen Antwerpen en Breda nog een witte Jaguar naast me rijden om uitgebreid naar de Tesla te kijken en thumbs up omdat ie blijkbaar geen Tesla had gekocht..)





 
Vanmiddag kreeg ik eindelijk de melding dat ik kon updaten. Alleen dat duurde 1 uur en 40 minuten! Als ik nou eens die afspraak bij vrienden....... :wink: Toch maar braaf gewacht, net geinstalleerd.
Geweldige upgrade, met name parkeersensoren met addtionele weergave erg handig. ga morgen eens uitgebreid ook de tacc uitproberen. Rit naar enschede vanuit utrecht dus azal ook de nieuwe energie verbruik weergave testen.
was al zo aan het hopen dat ik hem binnen kreeg voor de wintersport. Dat is ruim gelukt. Thank you Tesla.
 
Deze namiddag was het dan zover... 6.1 was klaar om geinstalleerd te worden. Ben even in de wagen blijven zitten en was verbaasd over de geluiden die bij de upgrade allemaal te horen zijn. op een bepaald moment dacht ik dat er een stofzuiger bezig was. Weet niet wat dat allemaal te betekenen had, maar de upgrade werd zonder problemen uitgevoerd.
Daarna dadelijk even de TACC gaan uitproberen. Geweldige nieuwe feature. Zal zeker van pas komen als ik volgende week naar Parijs moet.
Thanks Tesla, keep up the good work.
 
Wat ik niet begrijp is waarom de update niet gewoon uitgevoerd kan worden zonder knipperende lichten enzo?

Dan word je er goed op attent gemaakt dat de auto tijdens de update niet gebruikt mag worden. Het onderbreken van een update kan onaangename gevolgen hebben.
Onderbreek maar eens een systeemupdate van je computer. Dan wil ie waarschijnlijk niet meer opstarten.
 
Sinds gisteren hier ook 2.2.113. Heb het idee dat vampire drain veel hoger is. Ik verloor vannacht zomaar 10 km. Connectiviteit staat 's nachts op slapen...

Vreemd, probeer eens wat er gebeurt als je energysaving aan zet (dus niet alleen nacht) en altijd verbonden uit.

Ik heb dat in het weekend geprobeerd en had na 36 uur 7 km verloren.

Enige is dat auto een seconde of 8 nodig heeft om "op te starten" en het via de app ook langer duurt. Ik heb nu weer terug gezet naar alleen in de nacht want het maakt mij verder niet zoveel uit. Ik was alleen nieuwsgierig en heb gezien dat het wel werkt. Bij langparkeren zou ik dat adviseren.
 
Last edited:
Ik zie dat je bij de navigatie nu een extra "stand" hebt als je op de blauwe icoon klikt. Het was eerst de Noord richting en rij richting maar er zit nu een stand die ook automatisch inzoomt als je dichter bij je eindbestemming komt en ook aangeeft ter hoogte van welke plaats je rijdt (ookal zie je dat ookwel op het scherm). :wink:
 
Ik zie dat je bij de navigatie nu een extra "stand" hebt als je op de blauwe icoon klikt. Het was eerst de Noord richting en rij richting maar er zit nu een stand die ook automatisch inzoomt als je dichter bij je eindbestemming komt en ook aangeeft ter hoogte van welke plaats je rijdt (ookal zie je dat ookwel op het scherm). :wink:

Mooie functie gebruik hem nu de gehele tijd. Nu nog betere kaarten en route planner.