Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom net thuis, parkeer de auto en krijg nog geen 10 minuten later op de app de melding dat een update gereed staat! Nu snel naar buiten en updaten!

Ik kreeg vanmiddag de melding dat de update klaar stond. Heb deze 11 uur verlaat. Bij thuiskomst toch maar direct de update gestart.
Staat er nu prima op. Geen enkele melding van gekregen op de iPhone, ook niet de gereedmelding.
Mogelijk moet ik mijn mijn app updaten?
 
het is duidelijk - de echte die hards krijgen 'm pas bij aflevering van hun zoveelste Tesla - ik hoop dat 6.1 komt voor levering van mijn D. De RS staat ondertussen ook braaf op de battery v2.0 te wachten.

maar kennelijk weten ze wie het wel en wie dit niet aan kunnen....
 
Ik heb 6.1 sinds gisteren. Gewoon via 3G. Voorlopig vind ik de laadklepopener functie op de keyfob het mooist.
Ook ben ik blij met de park assist voorzijde bij achteruit rijden. Dat deed het tot nog toe niet en omdat ik altijd schuin mijn garage uit moet rijden is dat wel handig.
 
Sinds gisteren de update. Heb nog niet veel tijd gehad om alles na te lopen, maar bij een kort ritje vielen een paar kleine aanpassingen me op. De melding 'Raising suspension based on location' was nu in het nederlands, en ik zag een soort ' ALL OFF' knop bij het scherm voor de stoelverwarmingen. Kan ook zijn dat die me nooit eerder opgevallen is, maar ik vond het wel een nuttige toevoeging omdat ik nu elke keer drie keer op elke stoel zit te tappen met mijn vinger om de stoelverwarming weer uit te zetten. Dit overigens alleen voor degenen met het winter pakket.
 
Het kan een psychologisch effect zijn, maar ik heb het idee dat de stuurbekrachtiging op hogere snelheden (100+) wat strakker staat bij 'standard steering mode'. Iemand dit ook al vernomen?

Ja, dat zou zo maar kunnen. Software fabrikanten gebruiken grote updates om letterlijk van alles aan te pakken. Ik was tot 2008 CEO van iCentre group, de grootste Apple dealer in NL.
Ik had korte lijntjes met wat ontwikkelaars van Apple. Toen al bleek dat zij maar rond 80% van de wijzigingen documenteerden en communiceerden, de rest werd stilzwijgend 'meegenomen'.
Zo ben ik ervan overtuigd dat de weergavekwaliteit van de radio in de loop van dit jaar flink is verbeterd. Daar is naar mijn weten weinig of niets door Tesla over verteld.
 
Uh?? Nu breekt me mijn klomp ... Release notes gelezen, maar dit niet tegen gekomen. Ik zal zo eens opnieuw beginnen

Ik zal je helpen:
ImageUploadedByTapatalk1422101848.633349.jpg
 
6.1 (2.2.113) stond vanmorgen klaar - had nog 1u30 voor ik weg moest dus snel gestart met de update.
Na 1 uur 20 minuten bleven de schermen nog volledig zwart...
Toen kwam op de centerconsole een bericht dat er een software update nodig was en dat ik het Service center moest bellen.

Na 10 seconden hiernaar gekeken te hebben - kwam het grote scherm tot leven met de boodschap dat de update succesvol was... Pfew.... was even spannend...

Gelijk de adaptieve cruisecontrol getest in de sneeuw - en die marcheerde al heel goed.
De achteruitrijlijnen zijn ook een stap vooruit - en de schermen die je gebruikt bij parkeren (links van je snelheidsmeter en onder je achteruitrijcamera) zijn veel gedetailleerder.
vooraansensors.jpg
achteruitsensoren.jpg


Vraag me wel af wat het verschil is tussen de gekleurde en de witte detectiezones... Wit is misschien niet hoog genoeg om een obstakel te zijn ? Kan de sneeuw zijn.

De andere details moet ik nog bekijken - maar voor mij is dit al een hele geslaagde update!
 
Is het feit dat je nu afstanden ziet van minder dan 50 cm ook nieuw? Voor zover ik weet staat er bij mij STOP als ik dichter dan 50cm bij een obstakel kom.

Vandaar mijn ingenieus parkeersysteem in de garage met een colafles aan een koordje...:biggrin:



6.1 (2.2.113) stond vanmorgen klaar - had nog 1u30 voor ik weg moest dus snel gestart met de update.
Na 1 uur 20 minuten bleven de schermen nog volledig zwart...
Toen kwam op de centerconsole een bericht dat er een software update nodig was en dat ik het Service center moest bellen.

Na 10 seconden hiernaar gekeken te hebben - kwam het grote scherm tot leven met de boodschap dat de update succesvol was... Pfew.... was even spannend...

Gelijk de adaptieve cruisecontrol getest in de sneeuw - en die marcheerde al heel goed.
De achteruitrijlijnen zijn ook een stap vooruit - en de schermen die je gebruikt bij parkeren (links van je snelheidsmeter en onder je achteruitrijcamera) zijn veel gedetailleerder.
View attachment 70128View attachment 70129

Vraag me wel af wat het verschil is tussen de gekleurde en de witte detectiezones... Wit is misschien niet hoog genoeg om een obstakel te zijn ? Kan de sneeuw zijn.

De andere details moet ik nog bekijken - maar voor mij is dit al een hele geslaagde update!
 

Aha, dus dan ligt het toch niet aan mij :biggrin:. Onderstaande releasenotes van 6.1 heb ik gelezen in het internationale deel van het forum:

10896901_10205744008102067_135347250679250672_n.jpg


Kennelijk is dit dus toegevoegd in een latere 6.1. Ik zag het tenminste nu ook staan in de releasenotes in mijn auto...

Dank voor het opmerken. Ik ben benieuwd of dit mijn auto ook minder nerveus maakt bij hardere wind....
 
Ik heb de trip grafiek al wat uitgetest en de schatting is ca 20 % meer optimistisch dan wat ik echt consumeer. Ik probeer nogthans volgens het boekje ( toegelaten snelheid) te rijden. Hopelijk is de meter intelligent en leert hij uit het verschil tussen de schatting en het effectief verreden %?

- - - Updated - - -

Sorry verkeerde draadje
 
Het kan een psychologisch effect zijn, maar ik heb het idee dat de stuurbekrachtiging op hogere snelheden (100+) wat strakker staat bij 'standard steering mode'. Iemand dit ook al vernomen?

Zo heb ik vandaag een paar keer de indruk gehad dat hij ineens heel zwaar stuurt bij zeer lage snelheid (bijv inparkeren). Alsof de stuurbekrachtiging ineens even helemaal weg is. Maar ook weer niet elke keer. Toch even in de gaten houden.

Staat niet in de releasenotes volgens mij, voor ik hier gelijk op mijn fl...euh...donder krijg.