Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
"Dat mag hier ook niet behalve bij een eenrichtigsweg.
Er wordt alleen nooit op gehandhaafd hier."

Het verbod op het zogenoemde tegendraads parkeren is een paar jaar geleden opgeheven. Er valt dus niet meer op te handhaven.
Zie ook: U. Stilstaan en parkeren. | Theorie leerboek
Maar niet in Belgïe. Heb er afgelopen zomer nog een GAS-boete twv 58€ verkregen:mad:
1636380263730.png
 
  • Informative
Reactions: AustinP
"Dat mag hier ook niet behalve bij een eenrichtigsweg.
Er wordt alleen nooit op gehandhaafd hier."

Het verbod op het zogenoemde tegendraads parkeren is een paar jaar geleden opgeheven. Er valt dus niet meer op te handhaven.
Zie ook: U. Stilstaan en parkeren. | Theorie leerboek
Oke, wist ik niet.

In BE en DE en nog heel veel meer landen is het nog steeds verboden en de redenen waarom zijn heel logisch.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Ik heb 3 november bij Meerkerk gekeken en afgelopen zondag bij Rijswijk en Sassenheim maar er geen in het wild gespot.
Ik kom dagelijks langs Meerkerk en zie idd weinig "niet-Tesla's" laden. (Ook met Tesla's is het daar niet echt druk overigens)
In Breukelen is het ook niet zo druk (zie ik op het scherm -> kan alleen niet zien of het Tesla's of "vreemden" zijn)

Ik verwacht dat de maandelijkse abbo-kosten om voor een lager laadtarief in aanmerking te komen nog wat remmend werkt. Aan het tarief kan het niet liggen (3 locaties in de buurt bekeken -> 0,24 - 0,26 per kWh / voor niet PV-eigenaren bijna goedkoper dan thuis laden tegenwoordig :p )
 
Ik kom dagelijks langs Meerkerk en zie idd weinig "niet-Tesla's" laden. (Ook met Tesla's is het daar niet echt druk overigens)
In Breukelen is het ook niet zo druk (zie ik op het scherm -> kan alleen niet zien of het Tesla's of "vreemden" zijn)

Ik verwacht dat de maandelijkse abbo-kosten om voor een lager laadtarief in aanmerking te komen nog wat remmend werkt. Aan het tarief kan het niet liggen (3 locaties in de buurt bekeken -> 0,24 - 0,26 per kWh / voor niet PV-eigenaren bijna goedkoper dan thuis laden tegenwoordig :p )
Ik ben PV-eigenaar maar heb mijn 1700 kWh die ik eerder over had al op. :D Dus die 24-26 cent is niet veel duurder meer dan thuis laden zeker als je ook nog de verliezen mee gaat rekenen. Thuis heb ik 8 a 9 % velies tussen wat ik meet en de Tesla aangeeft en bij een Suc betaal je wat de Tesla aangeeft.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Ik kom dagelijks langs Meerkerk en zie idd weinig "niet-Tesla's" laden. (Ook met Tesla's is het daar niet echt druk overigens)
In Breukelen is het ook niet zo druk (zie ik op het scherm -> kan alleen niet zien of het Tesla's of "vreemden" zijn)

Ik verwacht dat de maandelijkse abbo-kosten om voor een lager laadtarief in aanmerking te komen nog wat remmend werkt. Aan het tarief kan het niet liggen (3 locaties in de buurt bekeken -> 0,24 - 0,26 per kWh / voor niet PV-eigenaren bijna goedkoper dan thuis laden tegenwoordig :p )
Bij Meerkerk heb je richting Utrecht gelijk na de SUC een laadmogelijkheid van FastNed. Die wordt wel regelmatig gebruikt zie ik.
 
Ik ben PV-eigenaar maar heb mijn 1700 kWh die ik eerder over had al op. :D Dus die 24-26 cent is niet veel duurder meer dan thuis laden zeker als je ook nog de verliezen mee gaat rekenen. Thuis heb ik 8 a 9 % velies tussen wat ik meet en de Tesla aangeeft en bij een Suc betaal je wat de Tesla aangeeft.
Maakt dat je bij de SuC betaalt wat de Tesla aangeeft het laden bij Tesla ook 8-9% goedkoper wanneer je dat vergelijkt met tarieven bij andere laadpalen?
 
"Dat mag hier ook niet behalve bij een eenrichtigsweg.
Er wordt alleen nooit op gehandhaafd hier."

Het verbod op het zogenoemde tegendraads parkeren is een paar jaar geleden opgeheven. Er valt dus niet meer op te handhaven.
Zie ook: U. Stilstaan en parkeren. | Theorie leerboek

In mijn theorieboek stond dit niet toen ik in 94 m'n rijbewijs haalde. Ik weet wel dat het in US/CA niet mag.

Maar als dit een regel is geweest had die echt wel in een theorieexamen gezeten.
 
Ik vermoed dat het is gewijzigd met de aanpassing van de RVV in 1990.
Idd volgens het RVV 1966 mag je alleen links parkeren als het rechts niet mag of bij eenrichtingsverkeer.
Aangezien ik ruim voor 1990 mijn rijbewijs heb gehaald stond het in mijn theorieboek nog wel.

Paragraaf 9 en verder.
 
Ik was vanmiddag bij de SuC in Duiven, daar stond een Ampera te laden. Half op de stoep omdat de kabel anders te kort was en nam ook twee plaatsen in beslag. Ook nog bij een V3 terwijl de Ampera slechts met 46kW kan laden. Dit soort situaties zie je dus liever niet.

View attachment 735339
Tja, eigenlijk doet hij niets mis natuurlijk. Hij parkeert mooi binnen de lijntjes. Sinds het openstellen voor andere merken mag je natuurlijk links of rechts parkeren. Bovendien kan hij er niet aan doen dat Tesla enkel V3 heeft opengesteld. En tenslotte laadt hij niet zo veel trager dan een S85 met niet-lege batterij. Misschien moeten we die ook weren?
 
Tja, eigenlijk doet hij niets mis natuurlijk. Hij parkeert mooi binnen de lijntjes. Sinds het openstellen voor andere merken mag je natuurlijk links of rechts parkeren. Bovendien kan hij er niet aan doen dat Tesla enkel V3 heeft opengesteld. En tenslotte laadt hij niet zo veel trager dan een S85 met niet-lege batterij. Misschien moeten we die ook weren?
Er is alles mis mee om zo te gaan staan laden.
 
En heb je de brave man/ vrouw uitgelegd dat DIT niet de bedoeling is?
De Ampera kan perfect aan de andere kant van de SuC gaan staan in de langsrichting...
Uitleggen heeft niet zoveel zin, want Tesla heeft de SuC’s vrijgegeven voor andere merken zonder enige beperking, de persoon doet dus niets fout.
Aan de langsrichting gaan staan heeft hier overingens geen zin, want dan sta je op de toegangsweg en blokkeer je de slagboom op die plek.
Tesla had beter alleen auto’s kunnen toelaten die de laadpoort op de juiste plek hebben zitten.