Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Dit lijkt mij niet goed. Hij moet echt groen aangeven, anders heb je mogelijk een probleem. Wat ik zelf altijd doe is de trekhaak met een lichte klap erin duwen. Anders klikt hij bij mij ook niet lekker. Overigens is de mijne aftermarket. Als hij bij mij zo zou zitten als op jouw foto, zou ik hem niet durven gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
De knop hoort vanzelf vast te “slaan” op het moment dat je de haak insteekt. Ik kan alleen maar bedenken dat er toch te weinig ruimte is om de haak helemaal in te steken. Lukt het om de knop terug te laten springen als je de kogeltjes indruk (misschien met een waterpomptang)?

De knop slaat vanzelf terug naar de positie op de foto. Dus eigenlijk net niet ver genoeg. Als ik, buiten het opnameprofiel, het kogeltje wat het terugslaan initieert zelf indruk, slaat ie wel helemaal terug.
 
Dat had bij de aflevering in 2019 al gemoeten als ik het zo lees... 🧐
Was met het inzicht van nu idd beter geweest. Ik dacht dat ie goed vast zat, maar nu lees ik dat ie beter vast kan en hoort.
Wel jammer natuurlijk dat ze bij de montage van een afneembare trekhaak zelf niet even proberen of ie ook goed past. Ik ben niet de eerste waarbij het niet goed past lees ik in deze thread. Was beter geweest als ie helemaal niet vast had gezeten, dan was ik bij het eerste gebruik al teruggegaan.
 
Ik krijg mijn trekhaak niet helemaal vast. Hij draait niet helemaal terug en ik kan de sleutel er ook niet uithalen. Dit was al zo na aflevering in 2019, maar omdat ik er gewoon op kan staan en het goed vast zit heb ik er geen aandacht aan besteed. Nu lees ik op De trekhaak aansluiten dat dit echt niet de bedoeling en veilig is. (Met een kleine draai naar recht valt ie er bij mij ook meteen uit)

De trekhaak kan wel helemaal terugdraaien als ik zelf op het balletje druk dat het automatisch locken triggert. Zelf heb ik gevoeld in het opnameprofiel, daar voel ik niet bijzonders Het lijkt er op dat de trekhaak net 1 a 2 mm verder naar boven zou moeten kunnen om hem helemaal te locken.

Hebben meer dit probleem of weet iemand een oplossing?

View attachment 1042796
Ik zou geen waterpomptang gebruiken want dan kunnen de kogeltjes beschadigd raken. Een rubber of nylon hamer is veiliger.
Wellicht de kogeltjes met WD40 gangbaar maken.
Probeer eerst de kogeltjes naar binnen te krijgen als de trekhaak niet onder de auto zit, als het dan wel goed gaat ligt het aan de kant van de auto denk ik.
Gebruik geen vet want dan gaan de kogeltjes “plakken” en maak je het alleen maar erger.
Wat gebeurt er als je de trekhaak monteert en een tik met de hamer aan de onderzijde geeft, vergrendeld deze dan wel.

Bij mij vergrendeld de trekhaak direkt als de groene stikkers op één lijn liggen (dus net een klein stukje verder als op de foto).
Zoals het nu zit zou ik niet aan durven, de sleutel moet er minimaal uit gaan.