Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Recordpoging 4.100 km in 48 uur

This site may earn commission on affiliate links.
Zo'n wereldrecord, dat kunnen wij Nederlanders toch beter?

Op een andere plek in dit forum werd ik uitgenodigd om iets spannends te organiseren. Wat vind je van de uitdaging om 4.100 km in 48 uur te doen. 100% elektrisch vanzelfsprekend. Het bestaande record staat op 4.020 km.

Als er minimaal 5 Tesla's meedoen neem ik de organisatie met plezier op me.

Meer info en aanmelden kan via Aanmelding voorbespreking recordpoging 48 uur | E-xpeditie.nl.

Heb je vragen, dan beantwoord ik die graag via dit forum.
 
Leuk idee, maar de laadsnelheid is gemiddeld echt geen 450km/u en die laadsnelheid is gebaseerd op een gebruik dat beduidend lager is dan de auto doet bij snelheden boven de 100 km/u. Met andere woorden: je moet beduidend langer laden/sneller rijden om het binnen die tijd te halen. Is ergens ook wel logisch, een record verbreken zou niet makkelijk moeten zijn (en 105 km/u gemiddeld voor de rij-uren is vrij makkelijk).

Dan wil je minimaal 5 Tesla's laten meedoen, echter zijn de meeste SuperChargers gebouwd met 8 stations en dus heb je continue minimaal 2 Tesla's die de maximum laadsnelheid moeten delen. Ik denk dat er iets meer info nodig is om te berekenen wat er nodig is om het record te verbreken.
 
Ik weet het niet hoor met dit soort initiatieven. Puur voor de fun wat energie wegblazen, niet erg milieubewust, ook al is het groene energie. Die kan beter besteed worden. Bovendien bezet je SuC capaciteit voor mensen die zinniger onderweg zijn. Ik zou niet zo blij zijn om een rijtje rally Tesla's aan te treffen op mijn vakantietrip.
En wat als een vermoeide, veel te hard rijdende Tesla chauffeur een ongeluk veroorzaakt in de jacht op het record? Leuke pr.

Voor wat het waard is.
 
Dat is absoluut een punt. Sowieso dienen alle deelnemers zich aan de verkeersregels te houden, dus ook aan de snelheid.

En het is aan de ene kant verspilling, aan de andere kant promotie waartoe een 100% elektrische auto in staat is.

Helemaal gelijk! Het is een zeer goede promotie en leuk om te proberen, daarnaast met groene energie is het ook geen verspilling...als je nou diesel zou verbranden...het potentieel van de auto laten zien is erg goed en positief voor elektrische auto's...daarnaast is het een leuk wedstrijd element door het record te breken, daar zijn ze voor...

Goed initatief!
 
In de begintijd van de verbrandingsmotor werden ritten georganiseerd om te laten zien waartoe de nieuwe auto's in staat zijn.

Na afloop van mijn eerdere E-race (E-Race) merkte ik dat ontzettend veel mensen met vragen zitten over de elektrische auto. Ik heb er op verjaardagsfeestjes uren over moeten vertellen. In mijn ogen heeft het fenomeen "elektrische auto" dergelijke PR nodig en dat rechtvaardigt voor mij zo'n evenement.

Dat het niet eenvoudig is om het eerdere record te verbreken mag duidelijk zijn. Is dat een reden om het niet te doen? Voor mij niet.

En ook aan veiligheid is gedacht: teams bestaan uit minimaal 3 personen. En dat vergt een goede voorbereiding: goed fit zijn (fysiek en mentaal), gezonde voeding en goed bewegen (ook bij de tussenstops).

Mijn idee is om de auto's in groepen te laten rijden; 1 groep met de klok mee, 1 groep de route andersom. Ook in verband met files en dergelijke.

Wat de ervaringen met de Superchargers betreft: je ontmoet daar nog steeds de leukste mensen.

Je moet er een beetje gek voor zijn... Wie is er voor in? Aanmelden kan via Aanmelding voorbespreking recordpoging 48 uur | E-xpeditie.nl
 
Ik weet het niet hoor met dit soort initiatieven. Puur voor de fun wat energie wegblazen, niet erg milieubewust, ook al is het groene energie. Die kan beter besteed worden. Bovendien bezet je SuC capaciteit voor mensen die zinniger onderweg zijn. Ik zou niet zo blij zijn om een rijtje rally Tesla's aan te treffen op mijn vakantietrip.
En wat als een vermoeide, veel te hard rijdende Tesla chauffeur een ongeluk veroorzaakt in de jacht op het record? Leuke pr.

Voor wat het waard is.

Dan moeten we de E-Rally ook maar afschaffen?:confused:
 
Ik doe ook mee hoewel ik betwijfel of het technisch kan want 105KM gemiddeld is toch snel 125-130KM per uur denk ik zomaar en hoelang hou je dat vol. Wellicht de meer ervaren MS rijders kunnen daar antwoord op geven.

Die 105 was gebaseerd op de afstand en tijd buiten de laaduren om. Dus 105 zou daadwerkelijke snelheid zijn. De aanname van de laadsnelheid is dan overigens erg optimistisch. Ik ben heel benieuwd wie het lukt. Iedereen alvast succes gewenst!
 
Moet goed te doen zijn.
1180km naar de wintersport ging al is 14 uur bij temperatuur rond het vriespunt
Gemiddelde snelheid moet hoger ongeveer 130km, afstanden niet te lang (rond de 220km)
de tijd die je verliest met langer laden maak je ruimschoots goed door de korte reisduur (ongeveer 25 minuten sneller)
belangrijk voor de route : dat er 130 gereden mag worden, niet te grote tussenafstand (de eerder genoemde 220km maximaal), laadpunt vlak langs de snelweg, goed weer .
Als jullie het goed vinden probeer ik ook een team samen te stellen.
 
Helemaal eens Theo, als ik 1.650 km kan rijden in 19 uur (solo) passen er ook 4.168,4210526315789473684210526316 kilometers in 48 uur :smile: en zeker als de familie niet meereist, want sommige laadstops hebben minder tijd nodig dan het fourageren.

(Voor wat betreft mijn deelname is het thuisfront vooralsnog echter geen vertragende factor, maar een blokkerende... :redface: Heel soms MAG je iets gewoon niet. Misschien helpt zeuren, dat kun je dan weer van de kinderen leren)
 
Kijk het begint te leven ! leuk :biggrin:

Zaken waar we gebruik van kunnen maken en eventueel rekening mee kunnen houden:
- contact met TomTom voor HD traffic informatie op de route : wegwerkzaamheden, file, sponsoring :)
- Tesla SuC planner EV Trip Planner
- Tesla laad tabellen EV Trip Planner (Wel even zelf thuis wat metingen verrichten bij de SuC)
- Weatherpro app voor realtime regenbuien en weersvoorspellingen
- iemand een idee hoe de wind draait tijdens de route ( de MeteoEarth app geeft windrichting verwachtings modelen )
- google maps of elk willekeurig ander mapping systeem waarmee we zoveel mogelijk vlak terrein hebben. hoogte kaart gegevens
- de stukken waar je moet stijgen zoveel mogelijk snelladers in de buurt
- (een tesla heeft gelukkig geen last van ijle lucht met het stijgen)
- de stukken waar we dalen zoveel mogelijk recht en 130+ snelheid

ik vergeet vast nog wat...
 
Last edited:
Hou er rekening mee dat de kans groot is dat dit record niet erkend wordt.
De combinatie van tijd en afstand zijn ze niet zot van bij guiness

Kans groot?
Is gewoon een vaststaand feit. Het enige record dat werd erkend is door Renault met een ZOE op Nardo... 1618km op 24u tijd.
Als iemand dat budget bij elkaar weet te vinden doe ik graag mee!

Maar ik heb niet de indruk dat het boek hun doel op zich is. (waar ook wel iets voor te zeggen valt)
 
  • Like
Reactions: Arjan de Putter