Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parkeren bij SeC Amsterdam?

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond ben ik even een paar uurtjes met mijn vrouw in de buurt van de Arena. Nu vind ik de garages daar niet zo heel erg prettig; ik zet mijn auto liever bij Tesla neer (aan de 22kW lader: ik kom net van mijn werk af). Nu heb ik dat al een paar keer eerder gedaan en dat was nooit een probleem.

Nu meen ik gelezen te hebben dat er soms op gecontroleerd wordt en dat mensen ook weggestuurd worden als ze dit doen.

Heeft iemand recente ervaringen?
 
Een aantal weken geleden heb ik dat ook gewoon gedaan (aan de 22kw paal).
Aan de supercharger en dan een paar uur weg zijn, is behoorlijk asociaal gezien de drukte.
Wel merk ik op dat de parkeerplaats (zeker overdag) erg druk/vol is.
In de avond zie ik er niet zoveel problemen in.
 
Ik ben nu ook 2x aangesproken. De eerste keer nadat ik had geparkeerd zonder te laden; de tweede keer was ik bewust aan de 22kWh lader gaan staan maar mocht het terrein niet af. Ik was nogal gefrustreerd aangezien ik een week daarvoor aan de SuC stond tijdens de wisseling van dienst van de taxi chauffeurs. Meerdere chauffeurs parkeren hun privé auto op het terrein tijdens hun dienst.
 
Stond er een tijdje terug 's avonds laat aan de SuC met een verdacht (over)volle parkeerplaats met allemaal MS'en. Nieuwe maar ook 'oude' nummerborden.
Duidelijk dat er 'iets' aan de hand was, maar geen idee wat.
Werd even later duidelijk toen, deels oranje uitgedoste, mensen terugkwamen uit de Arena.

Kennelijk werd het toen wel toegestaan daar je MS te parkeren (maar niet aan de SuC natuurlijk).
 
Ik gebruikte het SeC Amsterdam een keer als meeting point voorafgaand aan een gezamenlijke reis naar een Belgische First Tuesday.
Netjes gevraagd wat we met de achterblijvende VW Passat konden doen, uiteraard. Op aangeven van de dienstdoende bewaker hebben
we die toen achter het rolhek, op het terrein van IKEA Afhalen goederen geparkeerd. Daar parkeerde volgens hem ook Tesla- en bewakingspersoneel.