Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Pano roof afgevallen

This site may earn commission on affiliate links.
Ehhh geen idee of ze ook vaste gedeelte iets aan gedaan hebben......rubbers zijn wel vervangen.
Daniel je hebt gelijk. Ze halen dan ook blijkbaar vaste gedeelte ervan af dus geen constructie issue maar een engineer in NL die zijn werk verkl.... heeft

Daarnaast ligt erop de A1 75.2rechts richting Deventer een stuk dak van mij op linkervluchtstrook. Dus pics please wie er langsrijd. Ik doe dit pas maandagochtend in het donker weer. Lijkt erop dat er gelukkig niemand geraakt is.

Service van Tesla en bezorgdheid is overigens dikke 10+.
 
Daniel je hebt gelijk. Ze halen dan ook blijkbaar vaste gedeelte ervan af dus geen constructie issue maar een engineer in NL die zijn werk verkl.... heeft

Daarnaast ligt erop de A1 75.2rechts richting Deventer een stuk dak van mij op linkervluchtstrook. Dus pics please wie er langsrijd. Ik doe dit pas maandagochtend in het donker weer. Lijkt erop dat er gelukkig niemand geraakt is.

Service van Tesla en bezorgdheid is overigens dikke 10+.
Dan is de volgende vraag of deze reparatie eenmalig foutief is uitgevoerd of dat alle reparaties - waaronder die bij onze S - op deze wijze zijn gedaan...

Ik kan nu natuurlijk 150 gaan rijden en dan een drukverschil veroorzaken door het raam te openen, maar wellicht is een check op de reparatie bij tesla veiliger :D
 
Dan is de volgende vraag of deze reparatie eenmalig foutief is uitgevoerd of dat alle reparaties - waaronder die bij onze S - op deze wijze zijn gedaan...

Ik kan nu natuurlijk 150 gaan rijden en dan een drukverschil veroorzaken door het raam te openen, maar wellicht is een check op de reparatie bij tesla veiliger :D
Voorzichtig het dak/glas van binnen een beetje omhoogdrukken met vlakke handen en kijken of het een beetje meegeeft in de buurt van de randen? Evt met een helper buiten die kijkt of het glas beweegt tov de andere delen?
 
Dan is de volgende vraag of deze reparatie eenmalig foutief is uitgevoerd of dat alle reparaties - waaronder die bij onze S - op deze wijze zijn gedaan...

Ik kan nu natuurlijk 150 gaan rijden en dan een drukverschil veroorzaken door het raam te openen, maar wellicht is een check op de reparatie bij tesla veiliger :D
Ik rijd morgen wel rondje met je Classic in de buurt van BREUKELEN. Het begin met wat gefluit, dan je ramen wat open en dicht doen daarna hebben we allebei een targa.
Hopelijk morgen uitsluitsel wat er gebeurt is. Of stommiteit bij het plaatsen, niet ontvet, teveel ontvet, te kort, te lang gedroogd, te warm, te koud, slechte lijm/kit.
 
:eek:Holy crap! Daar ben ik altijd al bang voor geweest. Mijn eerste panoglas bij mijn S bleef in 2013 bol staan 'van de spanning' toen ik het een keer dichtdeed. Sloot aan zijkanten wel aan, maar in het midden zat er speling van 1cm:confused:.

Ben blij te horen dat Tesla dit goed oppakt. Gelukkig is er niemand gewond geraakt of tegenaan gebotst. Dan kan je trouwens ook wel raden wat er dan voor nieuws op internet staat...o_O
 
:eek:Holy crap! Daar ben ik altijd al bang voor geweest. Mijn eerste panoglas bij mijn S bleef in 2013 bol staan 'van de spanning' toen ik het een keer dichtdeed. Sloot aan zijkanten wel aan, maar in het midden zat er speling van 1cm:confused:.

Ben blij te horen dat Tesla dit goed oppakt. Gelukkig is er niemand gewond geraakt of tegenaan gebotst. Dan kan je trouwens ook wel raden wat er dan voor nieuws op internet staat...o_O

En wat de computerblad wijsneuzen gaan verkondigen... :confused:
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Net terugkoppeling van Tesla gehad. Als men de lijm beoordeeld is de lijm op de auto niet gescheurd of deels ervan af gerukt. De conclusie is dat de lijm dus niet aan het raam gehecht heeft (die had ik ook wel kunnen bedenken anders was hij niet weggevlogen ;-)).
Lijkt erop dat er dus echt een grove fout is gemaakt bij het plaatsen van het vaste gedeelte en het lijmen van dit deel.
Of geen goede primer, of het raam te laat geplaatst zodat de lijm al "vliesje" heeft en niet meer 100% hecht of na 2 maanden minder draagkracht heeft.
 
binnenkort een terugroepactie? of staan er straks mannen bij SuC die even op de achterbank plaatsnemen en tegen het dak gaan duwen?
Voor alle duidelijkheid: het betreft hier een vaste ruit die dit voorjaar Is verwijderd teneinde beschadigde rubbers van het panorama dak te kunnen vervangen. Bij het terugplaatsen van de nieuwe vaste ruit is dus kennelijk een fout gemaakt waardoor de kit onvoldoende hecht aan de ruit.

Het gaat dus niet om een productiefout af fabriek. De vraag is natuurlijk wel of deze fout ook bij andere auto's is gemaakt waar de vaste ruit is verwijderd en teruggeplaatst.
 
binnenkort een terugroepactie? of staan er straks mannen bij SuC die even op de achterbank plaatsnemen en tegen het dak gaan duwen?
Reken er maar op dat Tesla lokaal even in de service database kijkt of er meer dakvensters zijn vervangen. Die mensen, het zullen er per land maar een paar zijn, krijgen zeker een telefoontje met het verzoek even langs te komen.
 
Reken er maar op dat Tesla lokaal even in de service database kijkt of er meer dakvensters zijn vervangen. Die mensen, het zullen er per land maar een paar zijn, krijgen zeker een telefoontje met het verzoek even langs te komen.
Ik neem aan dat ze dit gaan doen. Daarnaast vanmorgen mijn dak gespot op de A1 gelukkig door wintertijd aanpassing was het licht. Anders had ik niks gezien. Heb filmpje gemaakt en daaruit foto gehaald. Kwaliteit is wel slecht (sorry)

Stuk glas ligt relatief heel aan linkerkant op de vluchtstrook.
 

Attachments

  • CaptureA1_75_2_Rechts.JPG
    CaptureA1_75_2_Rechts.JPG
    70.3 KB · Views: 79