Graag wil ik bijdragen aan een overzicht van kosten van onderhoud en aandachtspunten en eventuele mankementen aan de Model-s classic (weet even niet waar het beste die grens te trekken? tot AP1?)
De interesse komt niet alleen voort uit mijn zoektocht naar mijn eerste Tesla een half jaar geleden, maar ook om een beter onderbouwd antwoord te geven op alle vragen die hieromtrent voorbij komen.
Mijn doel is om dit draadje up to date te houden met zoveel mogelijk aanvullingen en ik hoop een beetje op hulp van jullie.
Ik zat te denken om bij de aandachtspunten eventueel onderscheid te maken tussen 'base' en 'performance' maar wellicht is dat zelfs overvloedig om dit overal te doen.
Ik begin alvast met een aantal voor de hand liggende issues:
- Automatische handgrepen: deze regelmatig stuk en zijn slijtagegevoelig, Tesla zal deze bij aanbieden ter reparatie compleet vervangen, maar er zijn inmiddels legio specialisten die de bestaande unit kunnen reviseren/repareren. Het euvel kan twee oorzaken hebben, namelijk de sensor of het scharnier mechanisme (verdere toelichting nodig kosten en DIY linkje).
- In de eerste jaren zijn er meerdere drive-unit revisies geweest, bij veel classics is de driveunit meerdere keren onder garantie vervangen. (aanvullen met details en wat klachtenbeelden waren)
- Uitlijning, voornamelijk achter is een aandachtspunt en kan zorgen voor overmatige slijtage binnen of buitenkant loopvlak. (uitbreiding nodig precieze oorzaak, revisie van uitlijningsparameters die in 2015 geweest is en tips om mee te geven bij uitlijnen). Word er uitgelijnd op standaard hoogte en zorgt dit voor een verkeerde wielvlucht bij rijden op 'suspension setting LOW'??
- Overmatige slijtage B-stijl bij in en uitstappen door plaatsing en constructie (aanvullen hoe hiertoe gekomen is bij productie en hoe dit later opgelost is). Ik heb vernomen dat er mensen zijn die de afdekking van de stijl aan de binnenkant hebben laten vervangen. kosten benoemen.
De interesse komt niet alleen voort uit mijn zoektocht naar mijn eerste Tesla een half jaar geleden, maar ook om een beter onderbouwd antwoord te geven op alle vragen die hieromtrent voorbij komen.
Mijn doel is om dit draadje up to date te houden met zoveel mogelijk aanvullingen en ik hoop een beetje op hulp van jullie.
Ik zat te denken om bij de aandachtspunten eventueel onderscheid te maken tussen 'base' en 'performance' maar wellicht is dat zelfs overvloedig om dit overal te doen.
Ik begin alvast met een aantal voor de hand liggende issues:
- Automatische handgrepen: deze regelmatig stuk en zijn slijtagegevoelig, Tesla zal deze bij aanbieden ter reparatie compleet vervangen, maar er zijn inmiddels legio specialisten die de bestaande unit kunnen reviseren/repareren. Het euvel kan twee oorzaken hebben, namelijk de sensor of het scharnier mechanisme (verdere toelichting nodig kosten en DIY linkje).
- In de eerste jaren zijn er meerdere drive-unit revisies geweest, bij veel classics is de driveunit meerdere keren onder garantie vervangen. (aanvullen met details en wat klachtenbeelden waren)
- Uitlijning, voornamelijk achter is een aandachtspunt en kan zorgen voor overmatige slijtage binnen of buitenkant loopvlak. (uitbreiding nodig precieze oorzaak, revisie van uitlijningsparameters die in 2015 geweest is en tips om mee te geven bij uitlijnen). Word er uitgelijnd op standaard hoogte en zorgt dit voor een verkeerde wielvlucht bij rijden op 'suspension setting LOW'??
- Overmatige slijtage B-stijl bij in en uitstappen door plaatsing en constructie (aanvullen hoe hiertoe gekomen is bij productie en hoe dit later opgelost is). Ik heb vernomen dat er mensen zijn die de afdekking van de stijl aan de binnenkant hebben laten vervangen. kosten benoemen.