Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Wel een gemiste kans qua scherm. Ik had gehoopt dat er een 2:1 scherm in zou komen. Dat zou ideaal zijn voor heel veel films en tijdens het rijden zou je dat scherm in een 16:9 configuragle rechts en dan nog links instrumenten cluster tonen. Dat was het ontwerp waar ik op hoopte.


Dat stuur mag hier volgens mij niet dus er zal gewoon een rond stuur op komen in EU.
 
Wat ik mij afvraag: tesla heeft het over een hele snelle nieuwe computer. Zou dit betekenen dat er meer verschil gaat komen tussen ‘apps’ van deze nieuwe modellen en de ‘oude’ modellen? Dus software matige functies die alleen de nieuwe Tesla’s kunnen draaien?
 
2021 Refresh Changes
Audio and Media

  • Premium 22-speaker audio with active noise canceling
  • Multi-device music and media over Bluetooth®
  • 17” center display, 12.3” driver’s display, and 8” second-row display
  • Gaming computer with 10 teraflops of processing power
  • Wireless controller compatibility
Comfort

  • Heated seats for every passenger, heated steering and heated windshield
  • Ventilated front seating
  • Tri-zone Airwave cabin conditioning
  • HEPA air filtration system
  • Custom driver profiles with automatic easy-entry and exit
  • Ambient lighting
  • Tinted glass roof
  • Ultraviolet and infrared protection on all glass
Convenience

  • Front center console with sliding cupholders and storage
  • Second-row stowable center armrest with integrated storage and wireless charging
  • Automatic opening and closing rear liftgate
  • Auto-dimming, power-folding, heated side mirrors
  • 28 ft³ of cargo space and secure front trunk
  • Wireless and USB-C fast charging for every passenger
  • Location-aware automatic garage door opener
  • Phone Key
Premium Connectivity, 1 year complimentary

  • Live traffic visualization
  • Satellite-View Maps
  • Video Streaming with access to Netflix, Hulu, Youtube, Twitch, and more
  • Caraoke
  • Music Streaming
  • Internet Browser
    *New features that become available after delivery may be subject to additional charges


Toch wel de nodige nieuwtjes. Alleen de dagen van onbeperkt premium connectivity bij de S en X lijken voorbij
 
  • Like
Reactions: Adm
Wat ik mij afvraag: tesla heeft het over een hele snelle nieuwe computer. Zou dit betekenen dat er meer verschil gaat komen tussen ‘apps’ van deze nieuwe modellen en de ‘oude’ modellen? Dus software matige functies die alleen de nieuwe Tesla’s kunnen draaien?
Ik denk het wel als ze het over een 10 teraflop gaming computer hebben. Die gaat ook het achterste schermpje aansturen.
 
Interieur is erop vooruitgegaan en vind ik best wel knap. Het exterieur daarentegen, lijkt wel of ze hem nog saaier gemaakt hebben en de lijnen die wel goed zaten helemaal verprutst hebben. Hiervan zal de verkoop geen flinke boost krijgen vrees ik.
Al moeten we de echte beelden nog wat afwachten.
 
Is het stuur steer by wire? Zou het zo kunnen zijn dat het stuur dynamische uitslag heeft?

Ze beschrijven bijvoorbeeld ook niet de vering. Heeft de auto nog wel luchtvering?

Niks ook over de verlichting helaas.

Ook niks over driver monitoring.
 
Ik zie knoppen voor de richtingaanwijzers, verlichting, ruitenwissers, claxon en spraaksturing.

Verdere aansturing voor de verlichting en ruitenwissers met de wieltjes?

Model S yoke.jpg
 
Ik zie knoppen voor de richtingaanwijzers, verlichting, ruitenwissers, claxon en spraaksturing.

Verdere aansturing voor de verlichting en ruitenwissers met de wieltjes?

View attachment 631504
Ik verwacht gewoon een aantal keer drukken of misschien ook ondersteuning voor gestures?

Verder viel me deze quote van Musk op: "Car guesses drive direction based on what obstacles it sees, context & nav map. You can override on touchscreen." Geen PNDR op het stuur, maar via het touchscreen.