Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mistachterlicht

This site may earn commission on affiliate links.
Domme vraag maar zit er eigenlijk een mistachterlicht op de Tesla?

Ik weet het, ik stoor me rot aan al die mensen die nu met mistachterlicht rijden. In de tientallen jaren dat ik mijn rijbewijs heb is het maar 2x voorgekomen dat het zicht minder dan 50m was maar toch. Je hebt ze niet vaak (of zelfs vrijwel niet) nodig maar zijn ze er wel?

Groeten,
Gert
 
Domme vraag maar zit er eigenlijk een mistachterlicht op de Tesla?

Ik weet het, ik stoor me rot aan al die mensen die nu met mistachterlicht rijden. In de tientallen jaren dat ik mijn rijbewijs heb is het maar 2x voorgekomen dat het zicht minder dan 50m was maar toch. Je hebt ze niet vaak (of zelfs vrijwel niet) nodig maar zijn ze er wel?

Groeten,
Gert

Dat zit er op.

Mist achterlicht is zelfs verplicht. Mist lampen voor niet die zijn optioneel. Het mist achterlicht is ook altijd een van de dingen die aangepast moeten worden als je een auto uit de VS importeur (niet Tesla) omdat het daar niet verplicht is. Vaak zie je dan een lamp onder de bumper hangen als het niet netjes gedaan is.
 
Domme vraag maar zit er eigenlijk een mistachterlicht op de Tesla?

Ik weet het, ik stoor me rot aan al die mensen die nu met mistachterlicht rijden. In de tientallen jaren dat ik mijn rijbewijs heb is het maar 2x voorgekomen dat het zicht minder dan 50m was maar toch. Je hebt ze niet vaak (of zelfs vrijwel niet) nodig maar zijn ze er wel?

Groeten,
Gert

Europa is soms ver weg. Kijk maar naar stekkers; én naar mistachterlicht :


Voor zover ik weet :

België : Alleen toegelaten én verplicht bij zicht van minder dan 100 meter bij dichte mist of sneeuw, en ook altijd verplicht bij hevige regen.
Nederland en Duitsland : Nooit bij regen! Enkel bij een zicht van minder dan 50 meter bij dichte mist.


 
Heb het mistachterlicht gisteren voor het eerst aangehad.
Gaat na ergens parkeren automatisch weer uit, dus je zorgt er niet voor dat de volgende dag een rood licht bij anderen op het netvlies brandt.
Linksboven op het kleine scherm gaat een oranje lampje branden; aan de weergave van de auto midden op het kleine scherm wijzigt voor zover ik kon zien niets.
 
Europa is soms ver weg. Kijk maar naar stekkers; én naar mistachterlicht :


Voor zover ik weet :

België : Alleen toegelaten én verplicht bij zicht van minder dan 100 meter bij dichte mist of sneeuw, en ook altijd verplicht bij hevige regen.
Nederland en Duitsland : Nooit bij regen! Enkel bij een zicht van minder dan 50 meter bij dichte mist.


En dan er nog even aan toevoegen dat het in Nederland uitsluitend is toegestaan het mistachterlicht te voeren "buiten" de bebouwde kom. Moeten wel nog een heleboel mensen leren hoe ver 50 meter is want ook dat is bij velen niet duidelijk.