Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook die Maingau-laadpas aangevraagd. Verliep perfect: registreren zoals op deze webpagina beschreven. Dan zie je na inloggen via de App onmiddellijk je accountgegevens. Daarmee een mailtje naar het opgegeven mailadres met de uitleg ivm de niet-Duitse rekening. Enkele minuten later had men het bij Maingau al geregeld en kon ik de laadpalen met de App activeren. De pas is onderweg.
Het activeren verliep probleemloos, maar bij het stoppen van het laden, was er duidelijk een communicatieprobleem. Het laden bleef doorgaan en de kabel bleef uiteraard ook vergrendeld. Uiteindelijk heb ik dan maar de Allego hulplijn gebeld, die niet op de laadpaal was aangebracht maar die ik in de Smoov-App terugvond onder "hulp en ondersteuning", in de toepasselijke rubriek: "Help, ik kan mijn laadkabel niet uit de laadpaal halen".
Na wat controlevraagjes werd de kabel keurig vanop afstand vrijgegeven.
Het zou niets met de Einfachstromladen-App te maken hebben, puur toeval dus. Ik probeer het nog eens.
ik heb de pas gister binnengekregen. Wellicht dat het stoppen het de pas wel goed gaat. Zal het snel gaan testen hier in de buurt.
 
In de header van de welkomstbrief met de laadpas staat groot: "Deutschlandweit günstig Autostrom laden!"... Zit hier een adertje onder het gras? Waarom staat er niet "Europaweit...."? Dat zou ook voor de Duitsers de pas nog aantrekkelijker maken. Zodra de eerste rekeningen zijn verstuurd door Maingau ben ik benieuwd wat er daadwerkelijk verrekend is...
 
Vandaag een email ontvangen van Maungau:

Um Ihr Elektrofahrzeug mit der Ladekarte oder der EinfachStromLaden-App aufzuladen, haben wir für Sie kurzfristig die Zahlungsart „Rechnung“ hinterlegt. Dies bedeutet für Sie, dass Sie ab sofort und ohne Einschränkungen unser Produkt nutzen können. Sie erhalten monatlich eine detaillierte Rechnung mit der Aufstellung Ihrer Ladevorgänge.

Die Kosten pro Ladevorgang können Sie auch während des laufenden Monats jederzeit in Ihrer EinfachStromLaden-App nachvollziehen.

Wir bitten um Ihr Verständnis, dass unseren ausländischen Kunden aktuell keine weiteren Zahlungswege, wie beispielsweise Lastschrift, zur Verfügung stehen. Wir arbeiten daran, Ihnen auch in Zukunft diesen Service anzubieten. Sobald weitere Zahlungswege von uns angeboten werden, informieren wir Sie gesondert.
 
Vandaag een email ontvangen van Maungau:

Um Ihr Elektrofahrzeug mit der Ladekarte oder der EinfachStromLaden-App aufzuladen, haben wir für Sie kurzfristig die Zahlungsart „Rechnung“ hinterlegt. Dies bedeutet für Sie, dass Sie ab sofort und ohne Einschränkungen unser Produkt nutzen können. Sie erhalten monatlich eine detaillierte Rechnung mit der Aufstellung Ihrer Ladevorgänge.

Die Kosten pro Ladevorgang können Sie auch während des laufenden Monats jederzeit in Ihrer EinfachStromLaden-App nachvollziehen.

Wir bitten um Ihr Verständnis, dass unseren ausländischen Kunden aktuell keine weiteren Zahlungswege, wie beispielsweise Lastschrift, zur Verfügung stehen. Wir arbeiten daran, Ihnen auch in Zukunft diesen Service anzubieten. Sobald weitere Zahlungswege von uns angeboten werden, informieren wir Sie gesondert.
Wilde eigenlijk in het Engels posten, waarin translate vaak beter werkt. Maarja, is toch het NL/BE stukje op het forum hè ;)

Om uw elektrische voertuig op te laden met de oplaadkaart of de eenvoudige oplaadapp voor elektriciteit, hebben we de betaalmethode 'Factuur' voor u op korte termijn gestort. Dit betekent voor u dat u ons product onmiddellijk en zonder beperkingen kunt gebruiken. U ontvangt een maandelijkse gedetailleerde factuur met een lijst met uw laadprocedures.

U kunt ook de kosten per keer tijdens de lopende maand op elk moment in uw winkel met één enkele charge volgen.

We vragen om uw begrip dat onze buitenlandse klanten momenteel geen andere betaalmethoden, zoals automatische incasso, beschikbaar hebben. We werken eraan om u deze service ook in de toekomst aan te bieden. Zodra verdere betalingsmethoden door ons worden aangeboden, zullen wij u afzonderlijk informeren.

Mede mogenlijk gemaakt door Google translatie
 
  • Funny
Reactions: HWS
Vandaag een Fastned laadstation ( bij Texaco Hardinxveld Noord) geprobeerd met Maingaupas , dat werkte niet. Ik zag geen QR code en het laadpaalnummer in app tikken werkte ook niet. Heeft iemand al met succes gelade met Maingau bij Fastned ? Of ben ik nog te vroeg...
 
Vandaag een Fastned laadstation ( bij Texaco Hardinxveld Noord) geprobeerd met Maingaupas , dat werkte niet. Ik zag geen QR code en het laadpaalnummer in app tikken werkte ook niet. Heeft iemand al met succes gelade met Maingau bij Fastned ? Of ben ik nog te vroeg...

Vorige week Fastned gemaild. Dit is het antwoord:
Maxine / Fastned Support (Fastned)

20 jun. 08:31 CEST

Beste Killveen,

Op dit moment worden Maingau laadpassen nog niet geaccepteerd bij onze laders, omdat deze koppeling nog niet helemaal rond is. Er wordt door Maingau hard gewerkt om deze koppeling werkend te krijgen. Een tijdsindicatie kunnen we helaas niet geven. Nog even geduld dus!

Voor alle passen die we op dit moment wel accepteren kun je kijken op onze support pagina.
Een prettige dag gewenst!
Hartelijke groet,

Maxine
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and Klaas
Werkt de pas op alle laadpalen die zijn aangegeven in hun app en "verfügbar" zijn? In tegenstelling tot andere apps zouden dat er dan ook heel wat zijn in de Scandinavische landen.

Volgens de beschrijving wel.

Hier ook gelukt! Morgen eens zien of de FN langs de Ring Rotterdam Zuid op de A15 het doet.

O ja, werkt op deze locatie niet, staat ook (nog) niet in app.
 
Mijn pas werkt nog steeds niet...
Eerst via app gemeld dat mijn NL IBAN "ungultig" is.
Dan het bekende antwoord gekregen dat het bedrag op 0 cent /minuut gezet is en ik vanaf nu een rekening achteraf ga krijgen tot dit probleem is opgelost.
Maar bij proberen van palen die in de Maingau app genoemd zijn als "verfugbar" krijg ik nog steeds via de app de melding"Sie benotigen ein gultiges Zahlungsmittel, um an dieser Ladestation zu laden.
Of een rood geknipper bij gebruik van de pas.
Ik heb dit wederom gemeld en krijg nu een email:
"Wir habe Ihre Ladekarte und auch app gepruft, beides autorisieren Sie zu Ladevorgangen"
Nu is mijn duits niet heel geweldig, maar betekent dit nu dat ze iets gedaan hebben, of doe ik iets verkeerd bij de paal?
Is er misschien een speciale volgorde van aansluiten nodig?
 
Mijn pas werkt nog steeds niet...
Eerst via app gemeld dat mijn NL IBAN "ungultig" is.
Dan het bekende antwoord gekregen dat het bedrag op 0 cent /minuut gezet is en ik vanaf nu een rekening achteraf ga krijgen tot dit probleem is opgelost.
Maar bij proberen van palen die in de Maingau app genoemd zijn als "verfugbar" krijg ik nog steeds via de app de melding"Sie benotigen ein gultiges Zahlungsmittel, um an dieser Ladestation zu laden.
Of een rood geknipper bij gebruik van de pas.
Ik heb dit wederom gemeld en krijg nu een email:
"Wir habe Ihre Ladekarte und auch app gepruft, beides autorisieren Sie zu Ladevorgangen"
Nu is mijn duits niet heel geweldig, maar betekent dit nu dat ze iets gedaan hebben, of doe ik iets verkeerd bij de paal?
Is er misschien een speciale volgorde van aansluiten nodig?
Dat je nu de kaart en de app zou moeten kunnen gebruiken.
 
Mijn pas werkt nog steeds niet...
Eerst via app gemeld dat mijn NL IBAN "ungultig" is.
Dan het bekende antwoord gekregen dat het bedrag op 0 cent /minuut gezet is en ik vanaf nu een rekening achteraf ga krijgen tot dit probleem is opgelost.
Maar bij proberen van palen die in de Maingau app genoemd zijn als "verfugbar" krijg ik nog steeds via de app de melding"Sie benotigen ein gultiges Zahlungsmittel, um an dieser Ladestation zu laden.
Of een rood geknipper bij gebruik van de pas.
Ik heb dit wederom gemeld en krijg nu een email:
"Wir habe Ihre Ladekarte und auch app gepruft, beides autorisieren Sie zu Ladevorgangen"
Nu is mijn duits niet heel geweldig, maar betekent dit nu dat ze iets gedaan hebben, of doe ik iets verkeerd bij de paal?
Is er misschien een speciale volgorde van aansluiten nodig?
Heb je Maingau een mail gestuurd om te melden dat je buitenlandse klant bent en dus geen rekeningnummer kan opgeven? Staat prima uitgelegd op deze pagina.