Ik heb ook die Maingau-laadpas aangevraagd. Verliep perfect: registreren zoals op
deze webpagina beschreven. Dan zie je na inloggen via de App onmiddellijk je accountgegevens. Daarmee een mailtje naar het opgegeven mailadres met de uitleg ivm de niet-Duitse rekening. Enkele minuten later had men het bij Maingau al geregeld en kon ik de laadpalen met de App activeren. De pas is onderweg.
Het activeren verliep probleemloos, maar bij het stoppen van het laden, was er duidelijk een communicatieprobleem. Het laden bleef doorgaan en de kabel bleef uiteraard ook vergrendeld. Uiteindelijk heb ik dan maar de Allego hulplijn gebeld, die niet op de laadpaal was aangebracht maar die ik in de Smoov-App terugvond onder "hulp en ondersteuning", in de toepasselijke rubriek: "Help, ik kan mijn laadkabel niet uit de laadpaal halen".
Na wat controlevraagjes werd de kabel keurig vanop afstand vrijgegeven.
Het zou niets met de Einfachstromladen-App te maken hebben, puur toeval dus. Ik probeer het nog eens.