Er vanuit gaande dat het huisje in Nederland staat gezien het Nederlands/Duits stopcontact: Een unieke 30mA aardlekschakelaar is in Nederland verplicht per 4 eindgroepen. Deze groepenkast heeft 8 eindgroepen dus netjes 2 30mA aardlekschakelaars. Het is dus niet (zoals in België) dat je alles behalve de "natte" groepen achter één 300mA aardlekschakelaar mag stoppen. Ook zit er geen 63A hoofdzekering in deze groepenkast: het is een 63A hoofdschakelaar en die schakelt dus niet af bij een maximale stroom. Die dingen worden meestal zwaarder uitgevoerd omdat ze niets kosten.
Officieel moet je inderdaad een type b aardlekschakelaar (wat wat anders is dan een b-karakteristiek automaat) gebruiken voor EV-opladers en die is er zo ver ik weet niet als gecombineerde aardlekautomaat en daarnaast zijn die aardlekschakelaars behoorlijk duur. Persoonlijk heb ik bij mijzelf inderdaad een aardlekautomaat met type a aardlek-gedrag en 16A b-karakteristiek automaat gedrag geïnstalleerd, maar dat is wel op eigen risico want DC lekstromen worden niet door deze aardlekautomaat gedetecteerd. Daarnaast is het erg belangrijk dat je de lader los achter één aardlekautomaat of aardlekschakelaar hangt want mochten er DC-stromen optreden dan worden de spoelen van andere achterliggende aardlekschakelaars verzadigd waardoor deze ook bij AC-lekstromen niet meer zullen werken.