S-19910
Driving Model-S #19910
Ben ik hier in het off-topic draadje? :wink:
:biggrin::biggrin::biggrin:
neen, in het 'janken'-draadje.
ROFL
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik hier in het off-topic draadje? :wink:
halen : oke
ritje in s : oke
drank : oke
....
ben jij Bob ??
Klopt, maar er zou toch ook een MIA-plafond voor (ph)EV's komen (en de KIA geheel vervallen voor zakelijke auto's). Al heb ik er verder nog niks concreets over gehoord.
Wil best wel bob zijn, dan kan ik eens met een MS rijden. Wellicht ga ik daar meer van genieten dan van de drank. Drinken kan ik thuis ook, rijden in een MS jammer genoeg nog niet ....
Ik hoor een Tesla meet geboren worden in FrankX garage? Ik als Limburger ( halve belg) Heb daar wel oren naar.... half December dan maar. .? Ik wil die riem en schoenen wel eens zien...
Ik hoor een Tesla meet geboren worden in FrankX garage? Ik als Limburger ( halve belg) Heb daar wel oren naar.... half December dan maar. .? Ik wil die riem en schoenen wel eens zien...
Als we uitgaan van een S van een ton scheelt dat dus:
- ongeveer 3000 netto in het bedrijf door afschaffen KIA. Als je least dan merk je niets in het leasebedrag want de leasemij heeft geen KIA
- ongeveer 2000 netto in het bedrijf door afschaf VAMIL
- MIA nog onduidelijk.
- 9600 netto in privé over 5 jaar als ze de 4% garanderen voor 5 jaar.
Als je de netto nadelen in bedrijf in dividend uitdrukt, dan heb je (zonder MIA nog) zo'n 4000 euro minder dividend.
Kortom vanaf 1 januari wordt deze S in privé zo'n 14.000 euro duurder voor 5 jaar. Da's 233 euro per maand. Zou ik hem niet voor laten staan in 2014.
Het is nog vroeg op zondag, dus is er nog een fiscalist wakker die bovenstaande kan bevestigen?
Krijg net definitief door dat 11 november niet doorgaat, datum staat nu op 15 november
Dus: velgenboer afgebeld (11 nov smiddags gepland) en opticoat afgebeld (12/13 nov ingepland)
Zucht....
Misschien heeft het schip vertraging en heeft het geen of weinig effect op de levertijd van de volgende auto's. Maar december zou ik nog niet zo erg vinden.Ach, ach. En weer wordt er geschoven. Zie dat Karlvhilst ook een week is verschoven, naar 18 nov.
En ik maar hopen dat mid november voor mij nog gewoon gehaald gaat worden..... zo is het wel duidelijk waarom ik maar geen bericht van een DS krijg.
En Lester gaan vragen durf ik niet meer, straks zegt hij: begin december, sorry.
Which reminds me: een vraagje aan de gelukkige MS-bezitters van het eerste uur: dient de saldofactuur betaald te zijn vooraleer je de wagen in handen krijgt? Of hoeft het pas daarna? Ik bedoel maar: hebben we een drukkingsmiddel in handen bij (foutieve of onvolledige) levering?Dan vergeten ze factuur te sturen.. na vraag krijg ik ze..
Ik betaal dan zo goed als onmiddellijk het totale bedrag.. en krijg dan een mail dat de levering een week opgeschoven is (vermoedelijk)….
:cursing:
Which reminds me: een vraagje aan de gelukkige MS-bezitters van het eerste uur: dient de saldofactuur betaald te zijn vooraleer je de wagen in handen krijgt? Of hoeft het pas daarna? Ik bedoel maar: hebben we een drukkingsmiddel in handen bij (foutieve of onvolledige) levering?
Krijg net definitief door dat 11 november niet doorgaat, datum staat nu op 15 november
Dus: velgenboer afgebeld (11 nov smiddags gepland) en opticoat afgebeld (12/13 nov ingepland)
Zucht....
Ach, ach. En weer wordt er geschoven. Zie dat Karlvhilst ook een week is verschoven, naar 18 nov.
En ik maar hopen dat mid november voor mij nog gewoon gehaald gaat worden..... zo is het wel duidelijk waarom ik maar geen bericht van een DS krijg.
En Lester gaan vragen durf ik niet meer, straks zegt hij: begin december, sorry.