Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
of het een stoplicht gebruikt van een andere straat, viaduct of treinspoor........
Of een deze, die wordt ook niet altijd correct opgepikt.

1646676448384.jpeg
 
En wat dacht je van deze:
Als je bij de Tesla Supercharger Rijswijk wegrijdt, is er een stoplicht. Als deze op rood staat voor rechtdoor (wat meestal zo is):
1646745449347.png


Dan hoor je "plong" (bij FSD het teken dat het licht op groen staat), als teken dat je kunt gaan rijden. 😬
Omdat het licht in de verte groen is geworden. Terwijl je "eigen" licht nog op rood staat. 😒

Zal wel door de Amerikaanse afstamming van Tesla komen. Daar staan de stoplichten aan de overkant van de kruisende straat.
 
Wat mij dit weekend opviel: als je 's nachts rijdt op snelwegen zonder verlichting, ziet de camera linksvoor tijdenlang niets dan zwart. De auto denkt dan kennelijk dat de camera geblokkeerd is. Hier krijg je continu een waarschuwing/foutmelding voor. Dan wordt het dus niet meer mogelijk om van baan te wisselen. Je moet dan wachten tot er iemand achter je komt te rijden en de camera dus weer wat ziet. Heel iritant.
 
En wat dacht je van deze:
Als je bij de Tesla Supercharger Rijswijk wegrijdt, is er een stoplicht. Als deze op rood staat voor rechtdoor (wat meestal zo is):
View attachment 778281

Dan hoor je "plong" (bij FSD het teken dat het licht op groen staat), als teken dat je kunt gaan rijden. 😬
Omdat het licht in de verte groen is geworden. Terwijl je "eigen" licht nog op rood staat. 😒

Zal wel door de Amerikaanse afstamming van Tesla komen. Daar staan de stoplichten aan de overkant van de kruisende straat.

Dit hoor ik ook vaak zonder stoplichten verder. Gewoon het feit dat een stoplicht van een andere rijbaan op groen gaat zorgt voor de "ding".
 
  • Like
Reactions: Niek
Over die filosofische discussie. Deze video bespreekt ook dat Tesla meer focus heeft op een mens na te toen in vergelijking met de anderen.

Hij vergelijkt een vogel met een helicopter, als ondersteuning dat je de natuur niet precies hoeft na te doen. En claimt tussen de regels door dat Tesla meer focus heeft op mensen simuleren. Als je dit kijkt, zie het niet als voor of anti-Tesla, maar bedenk of deze problemen oplosbaar zijn.

Tekstversie hier: Tesla Is Crazy To Not Make Full Use Of Maps To Improve ‘F’ Self-Driving

Helemaal gekeken nu. Ook even snel een check gedaan. Als je zn andere video's bekijkt, is ie helemaal van de kaarten. Op LinkedIn staat dat ie van EFF is.

In het kort: kaarten zijn voor hem de oplossing, want die zorgen voor een gedeeld geheugen van de staat van de weg. Tesla doet dat niet, dus die blijft bepaalde fouten elke dag opnieuw maken in FSD beta - dat irriteert hem. Hij is typisch Amerikaans qua wereldbeeld, en denkt dat de wereld ophoudt bij de grenzen van zn staat - sommige oplossingen zijn daarom alleen lokaal te doen, en dat betekent dat sommige oplossingen geen oplossingen zijn.

Ik dacht dat Tesla geen kaarten gebruikt, om FSD te trainen. Nu lijkt het alsof het een grondbegonsel van Tesla is voor het ontwerp van FSD? Weet iemand hier meer van?
 
Last edited: