Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De VS tracht af te maken waar men na de val van de USSR mee gestopt is.
Ze willen dat Rusland blijft hopen op een overwinning en dus maar blijft investeren in de oorlog en zichzelf zo naar de afgrond vechten.

De Oekraïne krijgt net genoeg om niet te kunnen winnen maar om ook niet te verliezen.
Dit is zodanig koorddansen dat het Rusland geen redenen mag geven om nucleair te escaleren.

Dit kost de VS tot op heden ca. 2-3% van hun defensie budget per jaar aan 20-40 jaar oude wapens die anders toch afgevoerd hadden moeten worden omdat ze over de datum zouden gaan. Dit verdienen ze weer terug aan wapenverkopen een de bondgenoten.
De Oekraïne zal daardoor zwaar in bloed betalen omdat de VS (het Westen) geen belang heeft bij een snelle beslissing.

Blijft m.i. een gevaarlijk spelletje wat er gespeeld wordt. Overigens ook verbazingwekkend dat Rusland niet inziet dat winnen niet mogelijk is.
De uitslag kan alleen zijn, stoppen, verliezen voor Rusland door volledige uitputting of verliezen voor de hele wereld.
 
Lijkt me dat die Twitter overname wel voor elkaar is

681F4786-653D-4EF1-AB3B-A076FF1D66C6.jpeg
 
Ik zie niet in waarom. Niemand heeft de waarheid in pacht, het lijkt mij onbegonnen werk te bepalen wat wel en wat niet verweet kan worden. Teveel corner case issues. Technologie kan diplomatie/politiek niet oplossen, helaas.

Het wordt op dit moment geframed in de media alsof Musk eigenmachtig Twitter als speeltje gaat gebruiken.
Het instellen van een commissie om te beslissen over moderatie en eventuele bans of het opheffen daarvan staat daar diametraal tegenover.
Lijkt mij een goed begin. Mission Impossible, tuurlijk, maar Musk heeft mij wel vaker verrast.
Voorlopig maar eens aandachtig volgen wat er allemaal gaat gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Lijkt een blunder van de eerste orde op eerste gezicht. De man moet zich gewoon uit dit soort discussies houden en hier niet op reageren. Het kost veels te veel tijd om goed nieuws en nepnieuws uit elkaar te houden, die tijd kan hij echt beter besteden.
Inderdaad, misschien moet hij een team bij Twitter oprichten om fake news te identificeren 😂