Uh, andere hoofdschakelaar, dat snap ik. Maar verder toch niet? Zolang je geen 3 fase groepen gaat maken, tenminste?Ook de groepenkast moet anders, er moeten andere, duurdere automaten in. Allemaal $$ (eurotekens gezocht )
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uh, andere hoofdschakelaar, dat snap ik. Maar verder toch niet? Zolang je geen 3 fase groepen gaat maken, tenminste?Ook de groepenkast moet anders, er moeten andere, duurdere automaten in. Allemaal $$ (eurotekens gezocht )
Niet herverdelen, maar verdelen . Maar wat dan nog? Verdelen over fasen kost, behalve dat je een 3P+N hoofdschakelaar nodig hebt in plaats van een 1P+N, geen geld.Je zult moeten herverdelen over meerdere fases (als je pech hebt). 25 A per fase is eenmaal minder dan 35 A op 1 fase.
Dan ga je er gemakshalve van uit dat er minder dan 9 of zelfs minder dan 5 groepen zijn. Want anders zijn er al 2 of zelfs 3 aardlekschakelaars aanwezig.Zeker wel, je hebt namelijk aardlek schakelaars nodig voor de 2 nieuwe fases. Dat is het minste. Verder is het werk. Dat gaat vast niet gratis.
Zeker wel, je hebt namelijk aardlek schakelaars nodig voor de 2 nieuwe fases. Dat is het minste. Verder is het werk. Dat gaat vast niet gratis.
En toch is dat hoe je het in alle Belgische installaties zal terugvinden. Na de hoofdautomaat van de distributienetbeheerder heb je een ALS (in België noemen we ze gewoon differentieel) van 0,3 A. Daarachter alle circuits en een 0,03 A diff. In mijn installatie geeft dat 18 automaten achter 0,3 A en bijkomend 7 achter 0,03 A.Ik kan me geen huis bedenken met 1 ALS op een 1 fase hoofdzekering voor alle verbruikers in huis. *knip*
In de handleiding: https://www.tesla.com/sites/default...installation-manual-nl-NL-v2.pdf?201612081439,Hoi, ik ben aan het wachten op mijn eerste tesla en moet dus nu ook een lader installeren. Deze lader zou buiten komen hangen (door weer en wind). Is de tesla charger hiervoor bestemd en indien niet wat zou ik dan moeten nemen (ik woon in BE).
Hoi, ik ben aan het wachten op mijn eerste tesla en moet dus nu ook een lader installeren. Deze lader zou buiten komen hangen (door weer en wind). Is de tesla charger hiervoor bestemd en indien niet wat zou ik dan moeten nemen (ik woon in BE).
Ok Tx! Tesla charger nemen of iets anders want ik merk op dat de tesla rond de €600 zit en de andere meer als €1400 voor 22KW. Waar zit het grote verschil?
Ik heb een model x long range besteld. Ik had gelezen dat die tot 22 kon gaan. Klopt dat?Er zitten hier enkele slimmere mensen op forum die je zeker zullen beantwoorden maar een van de zaken om rekening mee te houden is dat de interne lader van de M3 blijkbaar beperkt is tot 11kW.
Een van de redenen zou ook kunnen zijn dat het om een slimme lader gaat die de waarde van het laden aanpast naargelang andere gebruikers op de kring en eventueel meerdere wagens kan laden.
Ik heb een model x long range besteld. Ik had gelezen dat die tot 22 kon gaan. Klopt dat?
16,5 kW Lees op Tesla websiteIk heb een model x long range besteld. Ik had gelezen dat die tot 22 kon gaan. Klopt dat?
De TWC kan gewoon 22 kW (32 A)aan, los van het feit dat de Model 3 11 kW vraagt.Er zitten hier enkele slimmere mensen op forum die je zeker zullen beantwoorden maar een van de zaken om rekening mee te houden is dat de interne lader van de M3 blijkbaar beperkt is tot 11kW.
Dat zijn redenen die laders zeker duurder maken, maar de TWC heeft standaard de mogelijkheid om meerdere EV's te laden, maar niet zover ik weet om dat met het huis te verdelen. Dat kan dus wel, maar dan moet je een Smart-EVSE systeem hebben met stroomsensors die per fase meten hoeveel stroom het totale huis verbruikt.Een van de redenen zou ook kunnen zijn dat het om een slimme lader gaat die de waarde van het laden aanpast naargelang andere gebruikers op de kring en eventueel meerdere wagens kan laden.
Wat vergelijk je hier met elkaar vraag ik me af? 11 kW of 22 kW maakt niet uit voor de TWC. Er zijn nog zoveel andere zaken, zoals beheer, kWuur meters etc., voor het bedrijf of particulier? Als je een EV-box neemt zit daar een hele riedel bij voor het afrekenen of/en onderhoud. Daarnaast kunnen de aanlegkosten die erbij komen heel erg veel schelen afhankelijk van de plaats en eigenschappen van je bestaande groepenkast. Is deze reeds b.v. al 3 fasen?Ok Tx! Tesla charger nemen of iets anders want ik merk op dat de Tesla rond de €600 zit en de andere meer als €1400 voor 22KW. Waar zit het grote verschil?
De TWC kan gewoon 22 kW (32 A)aan said:Maar we zijn akkoord dat uiteindelijk 11kW genoeg zou moeten zijn voor de M3 en alles daarboven niet echt veel zin heeft? (Huidige stand van zaken)
Of ze moesten ooit de interne lader van de M3 swappen met iets sneller