Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Enige dat ik kan bedenken, sluit de Tesla app nooit af (force quit) laat die maar rustig op de achtergrond draaien. En zet je Bluetooth niet uit :)
Nog nooit een probleem gehad op iPhone X hier.

Ah en steek je gsm in je voorzak. De range is dichter dan je zou verwachten :)


Ik sluit eigenlijk altijd de app........ zal dat voorlopig maar niet meer doen dan. Thx
 
Goedemorgen..

Gisteren reed ik middels de navigatie richting een Tesla charge locatie. De auto gaf enkele minuten voor aankomst aan “Accu opwarmen voor superchargen”. Is dit een melding dat hij dit zelf doet of wordt er iets van de berijder verwacht?

Hoe doe je dat bij een fastcharger anders dan Tesla? (Dus geen melding vooraf)..

Als laatste schok ik nogal van een paar keer een stevige tik tijdens het superchargen. Is dat normaal? Wordt de accu dan warm en gaat hij tikken omdat hij uit zet?
 
Goedemorgen..
Gisteren reed ik middels de navigatie richting een Tesla charge locatie. De auto gaf enkele minuten voor aankomst aan “Accu opwarmen voor superchargen”. Is dit een melding dat hij dit zelf doet of wordt er iets van de berijder verwacht?
Nee, je hoeft niks te doen. Gaat helemaal vanzelf :cool:

Hoe doe je dat bij een fastcharger anders dan Tesla? (Dus geen melding vooraf)..
Dan wordt de accu niet voorverwarmd.

Als laatste schok ik nogal van een paar keer een stevige tik tijdens het superchargen. Is dat normaal? Wordt de accu dan warm en gaat hij tikken omdat hij uit zet?
Jep, is normaal. Geen zorgen om maken! :)
 
  • Like
Reactions: DMvT
Goedemorgen..

Gisteren reed ik middels de navigatie richting een Tesla charge locatie. De auto gaf enkele minuten voor aankomst aan “Accu opwarmen voor superchargen”. Is dit een melding dat hij dit zelf doet of wordt er iets van de berijder verwacht?

Hoe doe je dat bij een fastcharger anders dan Tesla? (Dus geen melding vooraf)..

Als laatste schok ik nogal van een paar keer een stevige tik tijdens het superchargen. Is dat normaal? Wordt de accu dan warm en gaat hij tikken omdat hij uit zet?
Dat opwarmen doet de auto helemaal zelf. Met een voorverwarmde batterij kun je sneller laden. Als je ergens anders wil gaan laden, kun je in de navigatie een supercharger in de buurt opzoeken, dan gaat hij ook voorverwarmen.

Die knallen zijn totaal normaal. Zijn de accupacks die door warmte uitzetten.
 
  • Like
Reactions: DMvT
Dat opwarmen doet de auto helemaal zelf. Met een voorverwarmde batterij kun je sneller laden. Als je ergens anders wil gaan laden, kun je in de navigatie een supercharger in de buurt opzoeken, dan gaat hij ook voorverwarmen.

Die knallen zijn totaal normaal. Zijn de accupacks die door warmte uitzetten.
Ik had die knallen ook, ze hebben bij mijn laatste service 2 soort luchtfilters gratis vervangen om die reden. Het is niet schadelijk, maar ze hebben een oplossing voor het geluid.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Gisteravond bleek er bij vertrek iemand er strak achter de M3 te hebben geparkeerd. Sentry mode stond aan, dus ik dat eens kijken hoe hij dat geflikt heeft. Maar tussen de meerdere opnamen van die avond zaten er alleen van voor en van na mijn nieuwe achterbuurman.
Ik weet dat de rear camera pas kort ook wordt vastgelegd; zou hij nog geen trigger zijn voor sentry mode?
 
Gisteravond bleek er bij vertrek iemand er strak achter de M3 te hebben geparkeerd. Sentry mode stond aan, dus ik dat eens kijken hoe hij dat geflikt heeft. Maar tussen de meerdere opnamen van die avond zaten er alleen van voor en van na mijn nieuwe achterbuurman.
Ik weet dat de rear camera pas kort ook wordt vastgelegd; zou hij nog geen trigger zijn voor sentry mode?
Ook de andere camera's (in ieder geval aan de zijkanten) laten het bij mij vaak afweten wat dat betreft. Ene sentry filmpje leeg vak naast auto, volgend filmpje staat er iemand dicht op geparkeerd.
 
  • Disagree
Reactions: Marker78
p
Hallo,

ik heb sinds vrijdag een model 3 dual. Ik dacht dat de nieuwe autos van Tesla geluid maken bij langzaam rijden. Maar die van mij is fluister stil. Ik dacht dat dit een verplichting was. Iemand een idee hierover?

De regeling werkt in twee stappen: vanaf 1 juli 2019 krijgen nieuwe typen elektrische en hybride auto’s een AVAS. Jouw ‘type’ was al goedgekeurd. Vanaf 1 juli 2021 moeten alle nieuwe elektrische en hybride auto’s een AVAS hebben. De voorbereiding daarvoor zit al in de Model 3.
 
p


De regeling werkt in twee stappen: vanaf 1 juli 2019 krijgen nieuwe typen elektrische en hybride auto’s een AVAS. Jouw ‘type’ was al goedgekeurd. Vanaf 1 juli 2021 moeten alle nieuwe elektrische en hybride auto’s een AVAS hebben. De voorbereiding daarvoor zit al in de Model 3.

Het is alleen nog niet aangesloten?
Van mij mag de auto wel wat geluid maken bij lage snelheden..
 
Systeem al eens ge-googled?
"Tesla PWS"

welcome to the jetsons
Het zal ook een custom sound zijn, net zoals er reeds gehint is ook dat de toeter een ander geluid kan gaan maken.

Er zijn duidelijk hints gemaakt dus vermoedelijk komt dit in de toekomst, dit zou volledig in lijn van Tesla zijn namenlijk, de defaults sounds (van tesla pedestrian warning system = PWS) zijn nogal belachelijk