Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gepersonaliseerde nummerplaat vastzetten

This site may earn commission on affiliate links.
Volgende week kan ik mijn 90D halen en ga er een gepersonaliseerde nummerplaat opzetten. Aangezien de diefstalgevoeligheid redelijk hoog ligt en een gestolen nummerplaat niet vervangen kan worden (van Gepersonaliseerde kentekenplaten | FOD Mobiliteit : Het aanvragen van een duplicaat van een gestolen of verloren gepersonaliseerde kentekenplaat is niet toegelaten. Het voertuig in kwestie moet dus heringeschreven worden onder een nieuwe “gewone” kentekenplaat of onder een nieuw gepersonaliseerd opschrift )
zou ik de plaat met klinknagels vast willen laten zetten. Tesla SeC doet dat niet omdat zij daar geen verantwoordelijkheid voor willen dragen.
Vandaar mijn vraag: wie heeft dat ook gedaan/laten doen? Zo ja, waar?
 
Volgende week kan ik mijn 90D halen en ga er een gepersonaliseerde nummerplaat opzetten. Aangezien de diefstalgevoeligheid redelijk hoog ligt en een gestolen nummerplaat niet vervangen kan worden (van Gepersonaliseerde kentekenplaten | FOD Mobiliteit : Het aanvragen van een duplicaat van een gestolen of verloren gepersonaliseerde kentekenplaat is niet toegelaten. Het voertuig in kwestie moet dus heringeschreven worden onder een nieuwe “gewone” kentekenplaat of onder een nieuw gepersonaliseerd opschrift )
zou ik de plaat met klinknagels vast willen laten zetten. Tesla SeC doet dat niet omdat zij daar geen verantwoordelijkheid voor willen dragen.
Vandaar mijn vraag: wie heeft dat ook gedaan/laten doen? Zo ja, waar?

of de originele in de frunk leggen en met 2 zelfgemaakte rond rijden.
onlangs was ik ook naar één aan het kijken "TOY4BOY" maar blijkbaar mocht deze combinatie XXX1XXX niet.
 
Volgende week kan ik mijn 90D halen en ga er een gepersonaliseerde nummerplaat opzetten. Aangezien de diefstalgevoeligheid redelijk hoog ligt en een gestolen nummerplaat niet vervangen kan worden (van Gepersonaliseerde kentekenplaten | FOD Mobiliteit : Het aanvragen van een duplicaat van een gestolen of verloren gepersonaliseerde kentekenplaat is niet toegelaten. Het voertuig in kwestie moet dus heringeschreven worden onder een nieuwe “gewone” kentekenplaat of onder een nieuw gepersonaliseerd opschrift )
zou ik de plaat met klinknagels vast willen laten zetten. Tesla SeC doet dat niet omdat zij daar geen verantwoordelijkheid voor willen dragen.
Vandaar mijn vraag: wie heeft dat ook gedaan/laten doen? Zo ja, waar?

TEC7?
 
of de originele in de frunk leggen en met 2 zelfgemaakte rond rijden.
mag natuurlijk niet. Het DIV-logo moet op de plaat achteraan aanwezig zijn

onlangs was ik ook naar één aan het kijken "TOY4BOY" maar blijkbaar mocht deze combinatie XXX1XXX niet.
Je kunt checken wat er wel beschikbaar is: http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1?SUBSESSIONID=334458

- - - Updated - - -

Is dat echt zo goed dat je de plaat er niet meer vanaf krijgt?
 
Is dat echt zo goed dat je de plaat er niet meer vanaf krijgt?

Volgens mij wel. Je gaat de boel helemaal stuk moeten maken. En als TEC7 niet krachtig genoeg is, kan je ook nog 2 componenten betonlijm gebruiken. :wink:

De vraag is natuurlijk hoe de sierplaat van Tesla, waar de nummerplaat inklikt, is bevestigd aan de wagen. Ik heb ze er nog niet uit gehaald.
Een alternatief zou namelijk kunnen zijn dat je die bevestiging doortrekt naar je nummerplaat. Dan hoef je mogelijk geen extra gaten in de wagen te maken als je vijzen zonder kop gebruikt (met moer aan de binnenkant van de koffer).
 

zoals ik al zei TOY4BOY is niet toegelaten TOYBOY dan weer wel:confused:

wat de bevestiging getreft. volgens mij moet je ze niet echt vast kleven maar iets zichtbaar( eventueel schijnbaar) zwaar bevestigen. Zodat het afschrikt om aan te beginnen.

Als het niet onmiddelijk zichtbaar is zullen ze toch proberen en eventueel veel beschadigen.

Ik zou ipv de nummerplaat vast te kleven, eerder opteren om koppen van zware bouten op de nummerplaat te kleven.
 
mag natuurlijk niet. Het DIV-logo moet op de plaat achteraan aanwezig zijn

Twee jaar terug, bij de invoering van de nieuwe gepersonaliseerde nummerplaten, werd mijn vrouw tegengehouden door de Hoeilaartse politie: "waar is auw nummerplaat madam astenblief?". Gelukkig merkte de tweede flik dat er een DIV-logo prijkte op het vijf-letterig ding, en toen ontstond er er lange brainstorming tussen beiden flikken... Niet één van de twee heeft excuses aangeboden voor het onnuttig tegenhouden, maar het was naar verluidt wel grappig om meemaken. Moraal: toch maar best een origineel nummerplaat achteraan hebben!
 
zo dus: https://www.vandorp.nl/plates-lock/anti-diefstal/
Volgende week kan ik mijn 90D halen en ga er een gepersonaliseerde nummerplaat opzetten. Aangezien de diefstalgevoeligheid redelijk hoog ligt en een gestolen nummerplaat niet vervangen kan worden (van Gepersonaliseerde kentekenplaten | FOD Mobiliteit : Het aanvragen van een duplicaat van een gestolen of verloren gepersonaliseerde kentekenplaat is niet toegelaten. Het voertuig in kwestie moet dus heringeschreven worden onder een nieuwe “gewone” kentekenplaat of onder een nieuw gepersonaliseerd opschrift )
zou ik de plaat met klinknagels vast willen laten zetten. Tesla SeC doet dat niet omdat zij daar geen verantwoordelijkheid voor willen dragen.
Vandaar mijn vraag: wie heeft dat ook gedaan/laten doen? Zo ja, waar?
 
Als je naar een bouwmarkt zoals Gamma gaat, zul je zien dat men tegenwoordig erg ver is met heel erg sterke dubbelzijdige tape.
Er is een groene, voor buitenomstandigheden bestendige, tape te koop die bijzonder sterk is.
Als je daarvan een aantal strips achter de kentekenplaat plakt, is het denk ik voor iemand die daarop onvoorbereid de plaat wil weghalen vrijwel onmogelijk dat te doen zonder de plaat onbruikbaar te maken.
Dat in combinatie met het feit dat hij er in ieder geval erg lang mee bezig zal zijn, maakt de kans groot dat hij de pogingen staakt.
Maar zoals Frank al zei: wellicht is een combinatie met grote moerkoppen die afschrikken de beste.
In geval van een Belgische kentekenplaat zou ik ze denk ik ze zelf overigens wel wit maken.:smile:
 
wat de bevestiging getreft. volgens mij moet je ze niet echt vast kleven maar iets zichtbaar( eventueel schijnbaar) zwaar bevestigen. Zodat het afschrikt om aan te beginnen.

Als het niet onmiddelijk zichtbaar is zullen ze toch proberen en eventueel veel beschadigen.

Ik zou ipv de nummerplaat vast te kleven, eerder opteren om koppen van zware bouten op de nummerplaat te kleven.

Goede tip, Frank. Als je de nummerplaat erg goed vast plakt zal ze in die mate beschadigd raken dat ze mogelijk ook voor jou onbruikbaar wordt. Dus afschrikken is belangrijk.