Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Tacc is geweldig om mee te rijden in file en op langere afstanden. Systeem is zeer soepel en remt op tijd af. Ziet autos al van een grote afstand. Dat is soms lastig als je gewoon wil doorcruisen en net te lang op se rechterbaan rijdt. Dan remt die al af. Kwestie van iets meer opletten.

wel raar dat de charge klepje nu niet meer open gaat met de key fob dat was pre 6.1 wel maar nog veel vervelender is dat de charge port niet unlocked. Daarvoor moet ik de app op de telefoon voor gebruiken of in se auto een paar keer drukken. Iemand anders dat probleem ook?
 
En bij de Tune-in favorieten kun je niet meer onbeperkt door/rond vooruit bladeren. Na de laatste zender van het lijstje kun je niet meer door naar de eerste, en moet je weer echt terugbladen.
Ja vreemde 'verbetering', waarom maken ze dat soort dingen niet gewoon als setting beschikbaar? Ze hebben juist in Settings - Apps een hele mooie plek gemaakt om dat soort instellingen in kwijt te kunnen.
 
Van het weekend ook v6.1 mogen ontvangen. Ik had wel toevallig net daarvoor een harde reset gedaan. Weet niet of dat de boel versneld heeft.
(Beide wieltjes aan het stuurwiel indrukken en ingedrukt houden totdat beide display schermen uitgaan, en dan op de rem trappen).

P.S. Niet tijdens het rijden te adviseren ;-)
 
Van het weekend ook v6.1 mogen ontvangen. Ik had wel toevallig net daarvoor een harde reset gedaan. Weet niet of dat de boel versneld heeft.
(Beide wieltjes aan het stuurwiel indrukken en ingedrukt houden totdat beide display schermen uitgaan, en dan op de rem trappen).

P.S. Niet tijdens het rijden te adviseren ;-)
Die rem actie ken ik niet. Is volgens mij ook niet nodig (en daardoor kan die reset wel prima tijdens rijden)
 
Ook al stel je de eenheid in op 'Distance', blijft het tabblad 'Trip' in het 'Energy'-scherm toch in procenten. (Wel een bestemming in de navigatie invullen, natuurlijk.) Een beetje onhandig, maar zo zie je toch beide eenheden.
 
Ik zou bij TACC in de toekomst graag willen zien wanneer die echt in gaat ingrijpen( door bijvoorbeeld langzaam van kleur te veranderen of iets dergelijks). Normaal rij ik in tegenstelling tot TACC nog meerdere meters naar mijn voorganger toe, nu heeft TACC al vaak ingegrepen en dan komt ie soms toch weer wat traag op gang. De richting aanwijzer overtake functie maakt het wel wat vlotter, maar ik zou er nog beter mee kunnen rijden als ik op voorhand kon zien dat er ingegrepen gaat worden. Ik rij trouwens op standje 1
 
Ja waarom niet gewoon km eronder zoals het was en procenten in de balk zelf weergeven.
Misschien is de (flexibele) koppeling tussen procenten en kilometers dan teveel zichtbaar? En komen daar dan weer allerlei forum threads over ('help! Er ging zomaar 15km van mijn bereik af zonder dat het percentage veranderde! :scared:, aaargh ik bel Tesla roadservice of ik schrijf enorme huil mails op het forum!') :-D
 
Mijn eerste ervaringen met 6.1:
TACC werkt geweldig. Zelfs filerijden wordt leuk op deze manier. Het optrekken van de CC lijkt wat soepeler te gaan. Ik vond dat voor 6.1 ronduit traag gaan en nu is het een stuk beter geworden.
De voorspelling hoeveel stroom je over hebt, klopt helemaal niets van. Na 2 keer op en neer naar Groningen (130km) hele wisselende eindresultaten. Eerste voorspelling is steeds 55%, maar zelfs bij aankomst al een keer op 41% gestaan. Ik rij netjes de snelheid en trek niet extreem snel op.
High Beam werkt goed. Al heb ik het nog niet heel veel kunnen uitproberen. Wel een handige feature als je in de polder woont ;)