Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Probleempjes

This site may earn commission on affiliate links.
Goeiemorgen,
sinds 31 maart op de baan met "mijn" Tesla MS en ben er nog steeds hyperenthousiast over (en ik vrees dat die verslaving ook wel nooit weg zal gaan) maar...

jammergenoeg is de wagen ook al enkele keren binnengegaan in het SC. Ik moet zeggen, pluim voor de crew aldaar want steeds kon ik snel terecht en werd het probleem verholpen maar er lijken steeds nieuwe probleempjes bij te komen en nu vroeg ik me af of er nog mensen last van hadden :

- vorige maand sloot het panoramisch dak niet meer goed, gelukkig was dit snel opgelost
- dashborddisplay enkele weken geleden vervangen omwille van productiefout?
- gisteren de MS binnengedaan omwille van "bevroren" dashbord display. Op een week tijd liep dit regelmatig vast, weliswaar na een herstart deed ie het weer maar na enkele uren rijden was het bevroren scherm er opnieuw. Op het feit na dat je niet meer zag hoe snel je ging, hoe snel je range achteruit gaat of dat je niets meer kon bedienen met de knoppen aan het stuur bleef ze wel perfect rijden... Gisteren het verdict gekregen : doordat het cache geheugen van het navigatiesysteem te vol zat was er niet genoeg cache over voor het dashboarddisplay en liep dit dus vast... Ik gebruik de GPS nu wel vrij veel, maar dat het geheugen zo snel vol zou zitten... Alleszins voor de zekerheid hadden ze ook nog maar eens het dashboard display vervangen... Sinds gisterenavond lijkt het display zijn werk terug perfect te doen...
- echter gisterenavond geen 3G ontvangst meer... Weliswaar wel alle "ontvangst"balkjes gevuld dus dacht ik, misschien heeft ze gewoon een nachtje slaap nodig... Maar ook vandaag geen verbetering... De browser doet het niet (notificatie "error" in de balk boven het webadres), het navigatiesysteem laadt geen kaarten en ik kan haar niet bereiken via de Tesla App, na heel lang proberen haar te wekken krijg ik de melding dat ze ofwel in een heel diepe slaap zit of dat er geen goed 3G signaal in haar buurt zit... Vanochtend tijdens de file dan maar gebruik gemaakt van de iPhone om tesla even een mailtje te sturen... Straks even bellen...

Ben ik de enige die van deze technische probleempjes ondervindt? Want op 3 maanden lijkt dit me toch wel al een hele hoop... En toch zou ik haar voor geen geld van de wereld weer willen inwisselen ;)
 
Het 3G probleem doet zich bij meerdere Belgen voor. Blijkbaar een probleem bij de provider. Afwachten dus. Ondertussen kan je van ge smartphone een wifi hotspot maken en daar met je Model S op connecteren.

Met het panoramisch dak heb ik soms ook problemen. Dat komt omdat er zich vuil/stof ophoopt in de geleiders. De oorzaak is dat de rubbers van het dak te goed afsluiten en het stof niet weggespoeld kan worden. Ze hebben er in Amerika een speciaal smeersel voor ontwikkeld, maar omdat dit een Dangerous Good is, kan het niet zomaar overgevlogen worden. Remedie zou zijn uitkuisen met water en terug invetten. Maar ik heb het nog niet hoeven te doen sinds ik deze info meekreeg in het SC (ongeveer 2 maanden geleden)

Met de displays heb ik weinig of geen problemen. Buiten dat gisteren mijn navigatie vastliep. Maar een reset verhelpt het probleem. En ik ben zowiezo al geen fan van de Tesla navigatie en gebruik TomTom op mijn smartphone.
 
Bij mij loopt het dashboarddisplay sinds de laatste update ook regelmatig vast, en vanochtend zelfs ruim een kwartier. Het klopt dat de snelheid dan niet meer af te lezen is... erg vervelend. Mijn tip voor verbetering van de MS zou zijn om een snelheidsindicatie in te bouwen in het grote rechterscherm, met bijvoorbeeld de functionaliteit dat dat aan of uit te zetten is. Nu is de enige optie een losse tomtom / navigatiesysteem die je op de functie zet van snelheidsmeter.
De range-achteruitgang is nog wel te zien, moet je op het grote scherm de accu kiezen. Maar de software voor de resterende range doet het ook niet meer.
Vervelend is het in ieder geval wel. De nieuwste opdate staat bij mij nu voor, komende nacht maar snel installeren en hopen op verbetering.
 
Probleem betreffende de connectiviteit blijkt inderdaad bij de provider te liggen... SC laat weten :

Jammergenoeg is er een probleem met internetprovider Base.
Deze problemen zouden snel moetem verholpen worden, maar er is geen probleem met de wagen zelf.
Indien de deconnecticiteit aanhoudt, gelieve ons dan nogmaals te contacteren.


Hopelijk snel opgelost... Anders inderdaad hotspot maken van de iPhone...
 
Nog even rond de 'probleempjes'… .
Er zijn al heel wat kleine ongemakjes hier op het forum gemeld geweest, met daar aan vast zittend een heel snelle en correcte service afhandeling.
Maar als ik me niet vergis zijn de meeste probleempjes bij onze Nederlandse vrienden voorgevallen.
Hoe zit het in België? Hoe verloopt de service hier? Verloopt die even vlot en accuraat?

Xavier
 
Hoe zit het in België? Hoe verloopt de service hier? Verloopt die even vlot en accuraat?

Maar ik heb toch de indruk dat de lat wat lager ligt in België: SC niet geopend op zaterdag, en elke avond ten laatste om 18 u. dicht...
En als je een probleem post op het forum wordt het - toch naar mijn ervaringen - niet proactief opgepikt door hen (zoals blijkbaar in NL wel vaak het geval is, zo lees ik hier her en der?).
 
(ook tweemaal een roadster meegekregen als vervangwagen - super met die zonnige daagjes en herinneringen oproepend aan de elise)

- - - Updated - - -

Ik moet bekennen dat ik mijn wagen ook al na 18u00 (18u40) ben gaan ophalen omdat ik er niet vroeger geraakte, en dat was op zich geen probleem... Gewoon even melden denk ik.

- - - Updated - - -

Kijk wel hard uit naar het SC in Antwerpen... Dan moet de verplaatsing naar zaventem niet meer ;)