S-19910
Driving Model-S #19910
Wat is een eMMC?
eMMC, afkorting voor Embedded MultiMedia Card
forum volgen, he Fré
Staat verhelderend in dit draadje, zie vooral eerste post.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat is een eMMC?
Heeft dat nou zin zo'n upgrade naar 4G? Weet ook niet wat het kost trouwens.
Heb zelf een 85 uit 2014 met AP1 en zolang het mobiele netwerk 3G blijft ondersteunen is er toch niks aan de hand? Of vervangen ze nog meer waardoor het beter/sneller wordt?
Model S85 RWD uit 2-2015, overgenomen op 2-2016. Km stand 75.000.
Eén melding dat 12 volt accu zou moeten worden vervangen. Bleek na update onterecht te zijn. Melding op afstand door Tesla verwijderd.
En verder? Niets, maar dan ook helemaal niets.
Ik heb met mijn eerste S van november 2013 wel een nieuwe motor gehad, maar verder was dat toch een probleemloze auto. Alleen de sluitnaden waren nogal ruim bemeten.
Ik meende mij te herinneren dat ook een keer de motor van een classic was gecrashed?
Kun je die brom omschrijven? Bij welke snelheid? Voor of achter?
Mijn eerste Model S van 11-2013 heeft inderdaad, net als bijna alle auto's uit die tijd, een vervangende drivetrain gehad. Ik zeg met nadruk 'vervangende' omdat het probleem uiteindelijk niet meer dan twee lagers bleek te zijn. Tesla heeft al die drivetrains van nieuwe lagers voorzien en weer gebruikt.Ik meende mij te herinneren dat ook een keer de motor van een classic was gecrashed?
paar linkjes met mijn ervaringen, en de toenmalige kost:
- Ervaringen LTE upgrade
- Ervaringen LTE upgrade
- Ervaringen LTE upgrade
Mbt de kost : ik heb een classic, waarbij de SIM op de mainboard zit. Recente versies zijn beter uitgevoerd mhoo upgrade, als ik het goed heb.
reden van de upgrade : nieuwe antennes zijn 4G waar je dus met een 3G ontvanger niets aan hebt.
let wel : het was met 3G in België en Duitsland veel slechter dan in Nederland.
in Nederland was de 3G dekking veel beter dan hier; en uiteraard worden er nu geen 3G antennes meer geplaatst maar 4G.
Drivetrain vervangen vanwege piepgeluiden, onder garantie
Mijn eerste Model S van 11-2013 heeft inderdaad, net als bijna alle auto's uit die tijd, een vervangende drivetrain gehad. Ik zeg met nadruk 'vervangende' omdat het probleem uiteindelijk niet meer dan twee lagers bleek te zijn. Tesla heeft al die drivetrains van nieuwe lagers voorzien en weer gebruikt.
De crash die jij mogelijk bedoelt, is door een Tesla medewerker veroorzaakt. Hij reed met mijn eerste S achterop een stilstaande file.
De tweede, met de superieure AP1 waarin ik nu vanaf 2-2016 rij, heeft geen enkele storing gehad.
Ik meen mij twee acties te herinneren.ik dacht dat er begin dit jaar een drietal terugroep acties waren voor de classic (iets met de airbag, drive train, etc). Gelukkig heb ik geen classic, want met zoiets ben je al snel weer 3u zoet.
Ik heb op dit moment zelf het gebrom en gezoem met mijn P85+ het is inmiddels een hinderlijk geluid als je de radio een keer niet aan hebt.
Verder ook de click bij achteruit en vooruit selecteren + regenereren en weer op het KW pedaal... dat moeten de half shafts zijn.
Hopelijk krijg ik beiden vervangen onder garantie!
verder ben ik zeer tevreden over de techniek, daarbuiten echter vind ik de 1gen stoelen niet echt comfortabel met 1m95
Je hebt gelijk dat er drie terugroepacties waren. De bouten van de stuurbekrachtiging zijn vervangen, de passagiersairbag is vervangen en er is iets gedaan aan de laadpoort. Dit is gebeurd tijdens de enige onderhoudsbeurt die mijn S, vlak voor afloop van de garantie, heeft gekregen.ik dacht dat er begin dit jaar een drietal terugroep acties waren voor de classic (iets met de airbag, drive train, etc). Gelukkig heb ik geen classic, want met zoiets ben je al snel weer 3u zoet.
Hoog verbruik bij korte ritjes met koude accu geeft inderdaad een erg hoog verbruik door opwarmen van accu en interieur.Ik heb mijn S60 nu een jaar, wat er daarvoor is gebeurd weet ik niet. ca 135000 op de teller, ik heb er 20000 mee gereden. Bij mij het volgende:
DCDC converter stuk, zelf gerepareerd
2 Handgrepen stuk, zelf gerepareerd
Slijtage aan B stijl
Ventilator achter instrumentpaneel is lawaaiig, heb een nieuwe liggen, maar nog geen tijd gehad voor vervangen
Achterbanden slijten mega schuin af, uitlijning is echter 100% perfect
lichte fluittoon bij de motor, al sinds ik hem heb, wordt niet erger
Sinds een half jaar stevige klik bij lastwissel, aandrijfassen of driveunit. Besloten er voorlopig maar mee door te rijden, ik rij toch heel rustig en probeer de klik op te vangen door extra langzaam last te geven.
komende woensdag laat ik eMMc vervangen, als ik toch alles los heb liggen hoop ik ook meteen even de eerder genoemde ventilator te vervangen
Accu vertrouw ik niet. Nu het iets kouder is geeft hij een range van ca 170km bij 90%, maar op mijn enkele reis van 6km verdwijnt er vaak wel 20km van de range. Op de kleine stukje tegenwoordig soms een gemiddeld verbruik van 650wh per km terwijl ik tot nog toe een lifetime verbruik had van 179wh.. Ik hoef gelukkig niet vaak ver weg dus ik zie het nog maar een tijd aan, maar voordat de batterij garantie verloopt wil ik wel 100% zekerheid dat het ding niet stuk is.
Verder nog steeds een fijne auto, ik was wat verwend vanuit mijn Range Rover die ik er voor had, die geen enkele storing had op meerdere honderdenduizenden kilometers (op één parkeersensor na), en veel luxer en stiller en comfortabeler was. Maar vandaag heb ik de nieuwe Kona electric opgehaald voor mijn vrouw, en ondanks dat alles natuurlijk perfect werkt rijdt mijn ouwe S toch wel echt veel fijner.. Maar wel een heel erg veel betere range met de Kona!
--EDIT-- ik bedenk me net dat de ruitenwissers van mijn S sinds een paar dagen een raar klikje geven als ze linksboven komen..Daar moet ik wel naar kijken, ben bang dat ze anders echt stuk gaan.
Dat zit er nog in. Al vanaf dag één. Ik ging het pas merken toen er hier over werd bericht.Hebben de classics nog last van dat zacht pendelen of schudden bij ca 50km per uur, met name met koude motor? Of is dat er inmiddels uit?
Bij mij alleen bij acceleratie met vol vermogen. (plankgas)Hebben de classics nog last van dat zacht pendelen of schudden bij ca 50km per uur, met name met koude motor? Of is dat er inmiddels uit?