Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mobile connector inbegrepen of niet?

This site may earn commission on affiliate links.

jr_gn

Member
Supporting Member
Feb 1, 2023
238
327
Bruges, Belgium
Ik ben even in de war.... ik heb dus een MY in bestelling sinds eind januari, en ik had een mobile connector besteld in de Tesla Shop. Omdat ik begrepen had dat een MC niet meer inbegrepen is, ook op dit (engelstalig) forum. Maar dan vertelde m'n TSC me dat een mobile connector is inbegrepen. Dus stuurde ik het ding terug.

Maar wat is de realiteit?

En bijkomende vraag: wat is de "wired mobile connector" tov de "mobile connector"?
 
Klopt, de Mobile Connector is inbegrepen, net zoals een Type 2 laadkabel. De Type 2-laadkabel was bij mij zelfs een goeie 7m lang, waar dat vroeger (bij mijn M3 2020) eentje van 3-4m werd meegeleverd.

De Mobile Connector = je kan er verschillende andere adapters op aansluiten: Schuko-stopcontact, Italië, UK-adapter…

De Wired Mobile Connector = niet inwisselbaar einde voor een rood 3-fase stopcontact.

Vroeger kon je op de oude Mobile Connector ook een adapter aansluiten voor een rood 3-fase stopcontact (die kreeg je zelfs meegeleverd) maar dat is nu niet meer van toepassing. De huidige Mobile Connector is enkel voorzien voor klassieke stopcontacten, wil je meer power, dan moet je naar de wired mobile connector gaan.
 
  • Helpful
Reactions: jr_gn