Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Een S of een X en waarom?

This site may earn commission on affiliate links.
Het woord Looks en XC90 horen wat mij betreft echt niet in één zin thuis. Zo zie je maar dat smaken verschillen en gelukkig maar.

Ik weet niet of je je juiste lengte hebt op gegeven maar ik ben 1,83 en met de stoel vrij hoog, in mijn medio 2018 S, heb ik nergens last van. Ook dat de stoel te smal zou zijn kan ik niet volgen ik heb al lang niet meer zon goddelijk lichaam als toen ik jong was maar de stoelen vind ik juist veel te breed een oppomp mechanische om jezelf klem te zetten zou wel fijn zijn zoals dat ook in bijv. de BMW sportstoelen het geval is.
Mijn gedachten. Vrachtwagen... Toen ik één keer de nieuwe gezien had zag ik er een week later weer één rijden en dacht ik echt dat het oude model er reedt. Net zo ‘elegant’ !
 
Ja ik heb nergens last van als ik lang in de Defender zit. Je zit goed rechtop en daardoor minder last van ongemakkelijk zitten. Ik heb best veel ruimte naast mijn linker schouder. Ik heb vooral rechts steun. :)

Ik heb natuurlijk een goddelijk lichaam (Buddha is gelukkig ook een god) en heb het tussenschot in mijn 90 veranderd zodat de stoel in het geheel wat verder naar achteren kan. En ja ik heb gehoorverlies dus misschien helpt dat ook. En ik heb een td5 dat klinkt toch een stuk beter dan de TDCI waarvan ik denk dat jij die hebt.

En Geert ik geef je gelijk hoor ik vind de looks van Volvo ook mooier dan die van de Tesla's maar ik vind dan de X wel weer de mooiste van de huidige line-up. Waarom ik naar Tesla's kijk en eigenlijk niet naar de andere (welke? ;)) is puur de technologie en ik waardeer wat Elon toch voor elkaar gekregen heeft terwijl ik in de Oliewereld werk.
Dan moet je een RHD hebben, kan niet anders!

Ik heb wel een gare rugleuning. Ik heb nieuw schuim voor de rugleuning besteld, dat moet ik er nog inzetten.

Mijn 110 is ook een td5, dus ik denk dat jouw gehoor inderdaad minder is. :D
 
  • Funny
Reactions: Bas.
RHD? de foto hier links is toch duidelijk genoeg.
En ik heb wel iets aan geluidisolatie gedaan, vooral de platte plaatdelen achterin dat scheelt een hoop. Goedkope vloerbedekking met schuim werkt goed.

Als iedereen dezelfde smaak had reed iedereen een Defender en dat zou ook saai zijn.
 
3EA4E82D-BDDF-4B32-A99C-810EE1758D4A.jpeg

Even resumerend: advies is dus geen S én geen X, maar een Defender! Een beetje geluidsisolatie aanbrengen, het schuim van de zittingen vernieuwen en je hebt de beste optie! Let op: Defender rijden vergt wel een sociale inspanning. Defender rijders groeten elkaar, altijd.
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Red jij het om 7 uur in je Defender te zitten? Na twee uur moet ik zelf echt uitstappen uit mijn Defender. Dan heb ik last van een blauwe linkerschouder, moet ik echt mijn benen strekken en ben ik half doof...

Onze X zit heerlijk, zelfs na 34 uur rijden naar Spanje met een grote aanhanger er achter!

p.s. Ik ben 1,90 lang en heb een “fors” postuur.
Dat krijg je ervan als je je lichaamsgewicht in chocolade koopt.
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp