Page 6 of 40 FirstFirst ... 234567891016 ... LastLast
Results 51 to 60 of 399

Thread: The Netherlands

Model S - Sig. 283 EU
    Hallo allemaal. Ik heb net een Model S Signature Performance besteld. Het mailtje van gisteren trok me over de streep, ik zat al een tijdje te dubben en het moest er maar eens van komen.

Maar wat me vooral trekt in de Model S is de volledig zero emission, de snelheid en de praktische bruikbaarheid.
    Last edited by Right_Said_Fred; 09-21-2012 at 06:18 AM.

Junior Member
    Iemand ervaringen met het plaatsen van laadpalen in garage's? Dit doet e-laad namelijk niet. De garage is ook niet direct verbonden aan mijn huis zelf. Het zit er ongeveer 25-35 meter vandaan.

Model S - Sig. 283 EU
    E-laad zal dit inderdaad niet doen, want zo'n oplaadpunt moet voor iedereen toegankelijk zijn en dat is een garage niet (althans, ik neem aan dat het een privé garage is).
    Last edited by Right_Said_Fred; 09-21-2012 at 06:18 AM.

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by szh View Post
    Iemand ervaringen met het plaatsen van laadpalen in garage's? Dit doet e-laad namelijk niet. De garage is ook niet direct verbonden aan mijn huis zelf. Het zit er ongeveer 25-35 meter vandaan.
    Als het vanuit je huis komt zou ik er voor kiezen de meterkast naar 3x25A te laten upgraden in plaats van de 1x40A die je nu waarschijnlijk hebt.

Dan zou ik een 5x2.5mm2 kabel leggen naar de schuur zodat je de Model S met 3x16A kan opladen, ofwel 11kW. Dat zorgt voor een volle accu in zo'n 8 uur.

Junior Member
    @widodh:
    Ja een derde charger is waarschijnlijk de meest eenvoudige en efficiente oplossing. Zal wel wat meer kosten vrees ik. Ik ben niet zo'n elektricien maar 5x2,5 is waarschijnlijk 3 fase draden, een neutraal en een aardedraad?
    Leuk om te weten dat jullie in Middelburg met een laadpunt bezig zijn. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland en heb in Middelburg op school gezeten. Handig bij een tripje Zeeland met de S!

Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
    Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
    Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

Met vriendelijke groet

Hallo,

korte introductie :

ben als automotive consultant werkzaam en sind 1. rit in 2008 met echte e-Autos zoals de Tesla en eRuf ook als ware petrolhead om. Deze autos zijn "elektriserend" !

Alle nederlandse Teslarijders zou ik graag, aktief als markertingpartner, opmerkzaam willen maken op ons fraaie event in de herfst. De Bertha Benz Challenge 2012.

Op wens van bekende duitse Teslisten zoals Rafael de Mestre ( in 80 dagen elektrisch om de wereld) zullen deelnemers op 16.09 voor meer dan 30.000 motorsport
    toeschouwers op de Hockheimring kunnen zoomen ! Bij elkaar een 3 daags topprogramma. Doe ook mee en meld u het beste direkt aan. De startplaatsen zullen snel weg zijn............

Flashy video van Rafael de Mestre:

http://www.youtube.com/watch?v=Yfx2NejRoKQ

Alle Infos vind u hier :

Aktuell

Of ook op aanvraag bij mij via PN.

e-groeten,

S.
    Last edited by Senninha; 05-22-2012 at 05:07 AM. Reason: Video toegevoegd

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by Texla View Post
    Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
    Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
    Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

Met vriendelijke groet
    Ik heb zelf 5G6 (2x zelfs) naar mijn schuur getrokken, zo kan ik de Model S met 3x32A opladen. Mijn huis heeft ook 3x40A liggen, dus dat is voldoende.

5G2.5 zou echter al voldoende zijn voor de meeste mensen zodat ze met 3x16A kunnen opladen.

Model S P653 EU LuckyLuke's Avatar
    Leuke blog posts van TU/e prof. Steinbuch:
    http://steinbuch.wordpress.com/2012/...heel-goedkoop/
    Wel veel aannames dus of die berekening klopt vraag ik me af, maar zeker een interessant stukje.
    Hij heeft ook een review van een weekendje met een roadster er op gezet:
    http://steinbuch.wordpress.com/2012/...esla-roadster/

Tesla will sell 20,000 vehicles next year, CEO says

Binnen zes maanden levering in Europa....Ik zeg dat is goed nieuws.
    Bij voorkeur december de Model S op kentekenen. Kan de "investering" nog in de belastingopgave van 2012 mee!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)