Page 3 of 40 FirstFirst 123456713 ... LastLast
Results 21 to 30 of 399

Thread: The Netherlands

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by wassenberg View Post
    goede avond,

het is niet mogelijk om 3*16A om te zetten in 1*48 A 230 V, dit heb ik nagevraagd bij verschillende producenten van transformatoren.
    Dat hoeft ook niet, de Model S kan zelf 3-fase laden, omzetten is dan ook niet nodig

goede avond,

Ik heb nog eens nagedacht over 3 fase laden. Persoonlijk verwacht ik dat het makkelijker is om een gewone 230 v lader te hebben ....waarom:

- In de praktijk zal het vaak op bij-laden neerkomen.
    - Ga je ergens op bezoek verderweg, is de kans dat ze 380 V beschikbaar hebben kleiner
    - Mocht je een verlengkabel nodig hebben, heeft iedereen wel een 230 v haspel beschikbaar
    - je kunt de groepen in huis mooi verdelen...auto-wasmachine/droger - kookplaat, ik denk dat dit in de praktijk nodig is. Ga maar na, je komt thuis van het werk , je laad de auto op, en tegelijkertijd word er gekookt en gewassen. dus de stroom kan niet allemaal naar de auto.

Groet G Wassenberg

EU Sport 359 & S94
    De mogelijkheid tot 3 fase laden betekent niet, dat je niet op een fase kunt laden.
    Tussen de fasen onderling is wel een spanning van 380-400 Volt, maar tussen fase 1,2,3 en nul is de spanning 230Volt

Als er 3x 10kW laders in de Model S zitten, dan kan je max met 43 A op een fase laden, in de praktijk zal dit echter 32 A zijn.
    Dus gewoon in het stopkontakt moet geen probleem zijn.

Voor dat laatste probleem kan wel een oplossing gevonden worden.
    Ik laad thuis met 25A de roadster op (1 fase), mijn EVSE houdt vervolgens de max stroom op die fase in de gaten, en als er meer verbruikers worden aan gezet, zal de laadstroom naar de roadster automatisch worden teruggeregeld.

goede avond,

hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

alvast bedankt. G Wassenberg

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by wassenberg View Post
    goede avond,

hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

alvast bedankt. G Wassenberg
    Hij heeft deze EVSE zelf gebouwd.

Ik ben hier zelf ook mee bezig, maar ben nog niet echt ver.

In mijn meterkast hangt deze meter: 3 fase energieteller 65 A, LCD - Wissel-, draaistroomteller - Conrad Electronic

Daar is dan precies uit te lezen hoe veel A er verbruikt wordt. De EVSE kan die waardes uitlezen en op basis daarvan de auto instructies geven minder hard te gaan laden.

Ik heb 3x40A thuis en kan de Model S dus met 3x32A opladen, maar zodra ik ga koken en de oven aan zet zal de Model S een tikkie terug moeten. De EVSE zal dit dan detecteren en terug schakelen (Allemaal theorie!)

Maar de Model S kan ook prima enkel-fase laden, in een normaal stopcontact prikken is geen probleem! Het voordeel is echter dat je 3-fase kan laden wanneer je dit juist wil!

Allen,

Kan iemand mij iets vertellen over de geschatte levertijd van een Model S (met de grootste batterij) in NL? Ik heb al een paar keer gemaild met Tesla via hun site: geen antwoord. Voor mij komt het er op neer dat ik de auto in 2013 moet hebben. Is dat realistisch als ik nu nog moet intekenen?

Ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen dat het uitermate zwijgzame Tesla. Ik vind het prachtige auto's maar ik stoor me eerlijk gezegd aan de nevelen waar men zich in hult.

Alvast dank, Wiebe

Member
    Hallo Wiebe,

Ik denk dat het geen probleem is om in 2013 een Model S te rijden. De wachtlijst is nog niet dermate lang dat als je nu inschrijft dat je naast de boot valt. Je kunt ook kiezen om kontakt met Athlon Car Lease op te nemen die 150 Model S'sen gereserveerd hebben (voor heel Europa) waarvan er de helft al besproken zijn.
    Je kunt natuurlijk ook gelijk kontakt opnemen met het filiaal in Eindhoven: Tesla Benelux | Tesla Store Locations | Tesla Motors Tel. 0499-462993

Junior Member
    De mail die ik van Tesla heb ontvangen:

De Signature zal vanaf het eerste kwartaal 2013 leverbaar worden, de algemene productie verwacht ik vanaf midden tweede kwartaal. Deze herfst verwachten we een aantal mogelijkheden om de wagens te testen en te configureren.

Een upgrade naar Signature is ten alle tijde mogelijk. Zolang ze niet uitverkocht zijn. We zitten nu al ver over de helft van de 500 beschikbare Signatures.

goede avond,

wanneer ik het goed begrijp, word de tesla pas in de herst afgeleverd ?? Weet iemand of dit ook geld voor de reserveringshouders, of geld dit alleen voor de laatste reserveringen ? groet g wassenberg

Member
    Zoals ik het begrijp komt er deze herfst één of meerdere demo's, maar de levering in Europa begint pas eerste kwartaal 2013 voor de signature's en derde kwartaal 2013 voor de normale versie's.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)