Page 22 of 40 FirstFirst ... 1218192021222324252632 ... LastLast
Results 211 to 220 of 399

Thread: The Netherlands

sig.175 jetje's Avatar
    Heb vandaag nog evenwat dingen proberen te achterhalen. In engeland verwachten ze nogsteeds dat ik ( nummer175) mijn auto het eerste kwartaal 2013 ga krijgen. Verder kunnen/ mogen ze niks zeggen. Wel dat er op kort termijn nieuws naar buiten komt ( horn we ook al langer) het belangrijkste voor tesla is eerst usa goed op de rit! Persoonlijk vind ik dit niet erg,laat eerst die americanen maar testen en de foutjes er uit halen dan is hier de auto voor 99% perfect!

Wat betreft prijs heb ik altijd 100000 plus gerekend voor signature performance en 5000 meer of minder maakt op dat bedrag niet zoveel uit

De meeting laat voorlopig nog op zich wachten. Ps zoek op youtube filmpje tel model s track op i best leuk die vn edmunts

Junior Member
    Quote Originally Posted by jetje View Post
    mijn auto het eerste kwartaal 2013 ga krijgen.
    Jetje; heb je het idee dat je wel in 2012 de koop kan bekrachtigen? Wel nuttig voor de 'baten' van MIA/VAMIL.
    Last edited by duBois; 08-21-2012 at 11:38 AM.

Member
    Quote Originally Posted by Right_Said_Fred View Post
    Het lijkt erop dat Tesla ervoor kiest, in tegenstelling tot sommige andere merken, om de buitenlandse klanten niet het vel over de oren te trekken ...
    Canadezen zijn toch net iets meer Amerikanen dan Europeanen vrees ik. TM weet goed welke "incentives" er in Europa zijn en uiteindelijk is het een vraag-en-aanbod spel. Wil TM een 30% marge realiseren dan zullen ze het wellicht niet nalaten om even goed na te denken wat de *waarde* van de Model S in Europa is, en op basis daarvan de *prijs* vast te stellen.

Maar ik hoop voor iedereen dat het model uit Canada ook in Europa wordt gehanteerd!

sig.175 jetje's Avatar
    Quote Originally Posted by duBois View Post
    Jetje; heb je het idee dat je wel in 2012 de koop kan bekrachtigen? Wel nuttig voor de 'baten' van MIA/VAMIL.
    Ik hoop het wel! Zo niet dan maar stemme op de party die het in 2013 in standwil houden

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by jetje View Post
    Heb vandaag nog evenwat dingen proberen te achterhalen. In engeland verwachten ze nogsteeds dat ik ( nummer175) mijn auto het eerste kwartaal 2013 ga krijgen. Verder kunnen/ mogen ze niks zeggen. Wel dat er op kort termijn nieuws naar buiten komt ( horn we ook al langer) het belangrijkste voor tesla is eerst usa goed op de rit! Persoonlijk vind ik dit niet erg,laat eerst die americanen maar testen en de foutjes er uit halen dan is hier de auto voor 99% perfect!

Wat betreft prijs heb ik altijd 100000 plus gerekend voor signature performance en 5000 meer of minder maakt op dat bedrag niet zoveel uit

De meeting laat voorlopig nog op zich wachten. Ps zoek op youtube filmpje tel model s track op i best leuk die vn edmunts
    Aangezien de IAA niet voor personen auto's is, zien we dan nieuws rondom Autosalon Paris eind September?

Als Tesla daar aanwezig is ga ik die kant weer op. Auto's kijken is altijd leuk en de Model S zien ook
    Toyota Auris Hybrid - BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 21" (S) and 19" (W) - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather - R231 (Aug-Sep 2013)

Member
    Tesla staat op de lijst met exposanten, maar ik zou even Eindhoven mailen of Model S er ook is. Ik kan mij het haast niet anders voorstellen, maar...

Edit: Tesla staat op de lijst van exposanten van 2010...

Member PeterSZ's Avatar
    Even een kort rondje 'huidige auto".
    Uit nieuwsgierigheid maar ook om een beeld te krijgen van het type koper van de Model S in NL (althans hier op het forum aanwezig). Want volgens mij zijn het niet alleen maar Priussen/Leaf's en Ampera's die er aan de kant gaan als de S komt.

Bij mij gaat er een Maserati Quattroporte de opslag in.

Komt u maar
    Model S 85kWh Performance #852
    Grey, Tan, Obeche matte, Pano, 21" silver, Performance Plus, Spoiler, Tech, Sound, P-sensors, Winter, Security
    Soon a Petrolhead on sundays only

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by Adm View Post
    Tesla staat op de lijst met exposanten, maar ik zou even Eindhoven mailen of Model S er ook is. Ik kan mij het haast niet anders voorstellen, maar...

Edit: Tesla staat op de lijst van exposanten van 2010...
    De kans dat ze er nu weer zijn lijkt me dan groot. Met Model S lijkt me Ik kan me niet anders voorstellen.

Quote Originally Posted by PeterSZ View Post
    Even een kort rondje 'huidige auto".
    Uit nieuwsgierigheid maar ook om een beeld te krijgen van het type koper van de Model S in NL (althans hier op het forum aanwezig). Want volgens mij zijn het niet alleen maar Priussen/Leaf's en Ampera's die er aan de kant gaan als de S komt.

Bij mij gaat er een Maserati Quattroporte de opslag in.

Komt u maar
    Ik ben pas 25, dus heb nog niet echt tijd gehad om hele dikke auto's aan te schaffen.

Na een akkefietje met Audi heb ik mijn nieuwe A3 vorig jaar weg gedaan een een Auris Hybride gekocht als tussen auto tot de Model S er is. Daarnaast heb ik nog een BMW M5 E39 voor de leuke plezier ritjes, maar de Model S zal bij mij vooral de eerste luxe sedan worden Ik heb een IT-bedrijf, dus daar past elektrisch rijden perfect bij!
    Toyota Auris Hybrid - BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 21" (S) and 19" (W) - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather - R231 (Aug-Sep 2013)

voor de dagelijkse ritten een opel insignia, en voor het plezier een ford ten uit 1937 en bsa met zijspan uit 1967

Model S - Sig. 283 EU
    Fisker Karma. Mooie en fijne auto, maar elektrische range voor mijn woon-werk helaas niet voldoende. Voor veel anderen zal die range overigens wel ruimschoots voldoende zijn. 14% versus 0% bijtelling speelt ook een rol.

Ik denk niet dat Tesla het kan maken om voor de Europeanen ineens een veel hogere prijs te gaan rekenen (meer dan VS-prijs + invoerrechten + transportkosten + EU-modificaties x wisselkoers). Dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien. Want er komt hier voor particulieren 21% BTW bij en die heffing kennen ze in de VS niet eens. We hebben weliswaar voor bedrijven gunstige regelingen (hoewel de impact van die 36% MIA ook niet moet worden overdreven), maar de Amerikanen zelf krijgen $ 7.500 terug van de federale overheid plus nog een paar duizend dollar van hun staat. Sommige Europese landen hebben zelfs niet eens stimuleringsregelingen.

De Europese markt is een belangrijke voor Tesla, waarom zouden ze het daar gaan verknallen door een hogere marge te proberen te behalen? Als ze bij de huidige VS-prijs 25% marge hebben, dan hebben ze dat bij een eerlijke omrekening ook op de Europese auto's. Een heel nette marge als je het mij vraagt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)