Het is natuurlijk wel leuk als we onder het genot van een drankje met zijn allen de Model S kunnen bewonderen. Iets eerder de meeting doen lijkt me ook prima, maar ik denk overigens dat 1 september wellicht nog wat vroeg is vanwege vakanties e.d.?
|
Het is natuurlijk wel leuk als we onder het genot van een drankje met zijn allen de Model S kunnen bewonderen. Iets eerder de meeting doen lijkt me ook prima, maar ik denk overigens dat 1 september wellicht nog wat vroeg is vanwege vakanties e.d.?
Toyota Auris Hybrid - BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is
85kWh - 21" (S) and 19" (W) - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather - R231 (Aug-Sep 2013)
Dan denk ik dat we moeten afwachten totdat de S er is en dan tegelijkertijd de meeting houden. Eerder de meeting houden is wat mij betreft weinig zinvol.
Model S 85kWh Performance #852
Grey, Tan, Obeche matte, Pano, 21" silver, Performance Plus, Spoiler, Tech, Sound, P-sensors, Winter, Security
Soon a Petrolhead on sundays only
bij deze dan even officieel,
de meeting is verzet naar 6 oktober. dit mits er dan een model s is. let op komt de tesla show eerder naar nederland dan zal de meeting op die dag plaats vinden (dan hoeven we ook maar 1 keer naar eindhoven te rijden) ik zal dit ook nog even aan de mensen die aangemeld zijn per mail bevestiggen.
verder kan ik echt niet wachten tot hij hier is en bij mij voor de deur staat![]()
Toyota Auris Hybrid - BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is
85kWh - 21" (S) and 19" (W) - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather - R231 (Aug-Sep 2013)
ik ga op 6 oktober trouwen en het lijkt me leuk om een Tesla als trouwauto te rijden. is er iemand die zijn Tesla (tegen vergoeding uiteraard) een dagje beschikbaar zou willen stellen?
Tip: Rent-A-Roadster
Ik ben gecharmeerd en onder de indruk van de Model-S, dus is er een reservering +betaling in Palo Alto geplaatst. Laat Tesla’s Model S het begin zijn van een (r)evolutie.
Maar ik vroeg mezelf af hoe nou een beetje gevoel te krijgen bij EV’s? Hoever is de rijervaring, hoe complex werkt het? Wat betekend thuis laden? Wanneer houdt de batterij voor gezien? Hoe gaat het met langzaam en snel rijden? Samengevat, Range-Anxiety…
Voor mijn werk hadden we een kleine week de beschikking over een Renault Kangoo EV om mogelijke toepassing te evalueren. Lang genoeg om korte tripjes mee te maken. Uit die evaluatie bleek een bereik van ‘maar’ <120km voldoende voor gerichte toepassingen maar tegelijkertijd ook voldoende om vaak zenuwachtig te worden voor mijn persoonlijke km behoefte. Om dit te verduidelijken; mijn wereld speelt 80% van de tijd zich af 50km rondom Eindhoven. Niks zo lastig om continu tegen een batterij bereik van 10km aan te lopen (wat met de Kangoo EV het geval was). Dus als een model-S koop gesloten wordt dan tenminste met meer dan 250km aan bereik. Ik besloot om een EV te huren met voldoende bereik om al mijn onzekerheden te testen. Een mooie witte Roadster voor 3 weken. Compleet onpraktisch als mede- gezin wagen, top als een super speeltje. Maar het gaat mij om de EV ervaring.
Ongelofelijk. Het elektrisch rijden voelt als een logisch iets. De wijze waarop de motor regenereert is zo vanzelfsprekend dat ik het nu mis in mijn (ICE) BMW. Thuis aan de stekker gooien, simpel en een eenvoudige handeling. En de volgende ochtend staat er weer 280km tot mijn beschikking. Ook mijn vrouw vindt EV prettig; bijvoorbeeld nooit meer naar een tankstation te hoeven. Het vermogen is overweldigend. Ik denk niet dat er veel auto’s zijn die sneller kunnen optrekken (ik ben geen petrolhead). De rust en het ontbreken van trillingen is ook een openbaring. En het verbruik is uitermate efficiënt, zeker in stadsverkeer. Ik ging dan ook anders rijden, bewuster met de energie omgaan. Natuurlijk wel na een periode van als-snelste-wegtrekken…
Ik ben onder de indruk van EV, zeker in de vorm welke een Tesla Roadster biedt. Deze ervaring heeft voor mij bevestigd dat een Model S mijn sterke voorkeur heeft om mijn huidige ICE auto te vervangen. Dat de EV onzekerheden ontkracht worden voor de 80-96% van mijn auto gebruik. En ja, de sommetjes voor zakelijk/privé rijden wijzen uit dat het ook een nuttige investering is (door accountants laten verifiëren). Win/Win.
Tegelijkertijd, ik heb weinig zin om nog een jaar te moeten wachten op mijn gereserveerde Model-S dus ik verwacht eigenlijk binnen aanzienlijke tijd, (zeg 1 maand?) de eerste teasers voor Benelux/Europa. Wellicht dan George B’s trip naar Europa mogelijk ook in Eindhoven duidelijkheid gaat brengen?
Misschien hebben ze je gehoord bij Tesla
Inside Tesla - 08.02.12 | Blog | Tesla Motors
BTW- I'm working in Europe the next two weeks and my Pearl White, Performance Model S will be waiting for me when I get back. I’m going to take delivery at my house so my entire family can enjoy the party.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)