Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie komt het verst onder 0km?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag retourtje Driebergen - Bergen op Zoom v.v.. Heenweg -1 graad, range 370km. Terugweg +4 graden. 140km enkele afstand. Spannende laatste kilometers en bij thuiskomst kwam ik precies op 0 uit :smile:. Wie is er al 'onder nul' gekomen en hoe ver?

2016-02-13 16.08.41.jpg
 
Inmiddels is de consensus dat het enkel mogelijk is om onder 0 te rijden, als het batterij management systeem (BMS) een andere waarde berekend dan de werkelijke capaciteit van de batterij. Dit is nu eenmaal lastig zeer exact te bepalen voor li-ion batterijen. Dus ik verwacht niet dat je veel anderen onder 0 zult zien rijden. Overigens is op internet nog wel het een en ander te vinden (vooral van enige tijd terug) over het onder 0 rijden en de "records".
 
-15 kilometer gehaald bij goed weer, zonder stil te vallen.
-9 km bij -2 graden, en stilgevallen.

70 gaan rijden, climate off, stoel en stuurverwarming uit, liefst achter vrachtwagen. 149 kWh. Helaas ben ik al eens stil gevallen. Vanaf het moment dat hij de melding geeft dat de auto uitgeschakeld wordt, kan je nog ongeveer 500 meter rijden. De gas geeft dan geen response meer, maar de snelheid gaat heel langzaam naar beneden. Volgens mij 1 kilometer per seconde. Ik kon toen gelukkig met een verlengkabel een beetje bijladen met 220v. Daarna naar de paal gereden.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Ik vind het wel eens interessant om deze test nogmaals te doen, maar dan met mijn S die nu 208.000km op de teller heeft staan.

Ik heb eerder al eens -20 gereden.

100% vol laden en dan gewoon gaan rijden tot de auto er écht mee stopt. Alleen moet ik dan wel een plek vinden om dit te doen. Niet stoppen tussendoor, maar gewoon met 100km/h blijven rijden.

Alleen tja, je moet als je stil valt wel direct iemand hebben die je (veilig!!) kan slepen en naar een lader kan brengen.
 
Met mijn nieuwe S75, onder winterse omstandigheden (rond nul graden, flinke wind tegen met regenvlagen) -14km gehaald en volgens tripplanner was dat bij aankomst bij -4% accumeter, dat is ongeveer -18km typical op de accumeter. Gewoon aangekomen, auto was nog niet gestopt en ik heb toen SuC bereikt gelukkig. Heb met de nieuwe S al vaker net iets onder nul gereden, maar dat was steeds 1 of 2 km.
 
Niemand klopt Sander.
Die is zelfs blijven "rijden" nadat de motor/batterij het voor bekeken hield.
Hij had genoeg aan 1 ek vermogen om de supercharger te halen, met ganse gezin in de wagen.
Ik heb nu nog hartkloppingen........
En voor @HWS me voor is......hier is ie nog een keer uit de oude doos.......(vanaf de tolweg bij Orange naar de SuC)......
IMG_0133.jpg