Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bevroren ramen...camera

This site may earn commission on affiliate links.
Hoef vandaag niet met de auto weg....dus niet voorverwarmd.
Maar zag wel dit:

image.jpeg
 
Heh, dat is raar. Alsof die camera dan altijd aan staat? Of deze was zó warm dat de -1 die het hier was niet voldoende was om het te laten bevriezen.

als de camera dan toch aanstaat... Graag de mogelijkheid om mee te kijken via de app. :)

- - - Updated - - -

Ik zie nog een paar niet-bevroren vlakken op de voorruit. Is het geen toeval dat achter dat ene vlak net de camera zit?

nee dat denk ik niet. Die andere punten waren wel ijzig maar minder dik.
Bij de camera was het echt ontdooid en droog.

Dacht eerst dat de constructie achter de ruit misschien voor extra isolatie zorgde. Maar de audi ernaast op de oprit heeft ook zo n soort constructie achter het raam en daar was alles gewoon bevroren.

Het lijkt er echt op dat de camera licht warm blijft (of aan staat)
 
Het lijkt er echt op dat de camera licht warm blijft (of aan staat)
Het zou goed kunnen dat de sensor en de lens van de camera net boven het vriespunt wordt gehouden. Als een camera ingeschakeld wordt, produceert ie warmte. Als die sensor bevroren is, wordt aangezet en meteen moet werken, ontstaat er condens op de sensor en de lensdelen. Dit is uiterst ongewenst en kan de camera beschadigen. Als er condens ontstaat in een camera kan ie wel een half uur onbruikbaar zijn. Om die reden dragen fotografen en filmers in extreem koude gebieden de camera's mee op hun lichaam.
 
Ik wil niet zeuren, maar in dat spiegelende vlak kun je toch perfect scherp de contouren zien van de overkant van de straat? Dus dat deel is toch ook volledig ontdooid en droog?

Dat klopt... Maar om 7uur van morgen was dat nog niet zo en was de camera wel volledig vorst vrij.
De foto hierboven is van 9u ivm licht. En ik pas later realiseerde dat ik het hier wilde plaatsen en dat een foto dan wel handig is.
Heb geen idee of het altijd zo is.
 
ik heb het ook altijd hoor dat het stukje waar de camera zit altijd ijsvrij is. Eigenlijk nooit bij stil gestaan (hoewel ik het altijd wel makkelijk gevonden heb)
Wat ik wel heb is dat ik vaker dan vorige winter heb dat de voorruit aan de binnen kant aangeslagen is, soms zelfs met echte dauwdruppeltjes erop (aan de binnenkant dus)