Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Invoertaxen bij bestelling op EVannex.com?

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Ik sta op het punt de seatcovers van EVannex te bestellen. Maar vroeg me af of er hierop invoerrechten op moeten betaald worden?

PS: shippingcost is met zijn 115Euro ook al niet min :frown:
 
Ik sta op het punt de seatcovers van EVannex te bestellen. Maar vroeg me af of er hierop invoerrechten op moeten betaald worden?

PS: shippingcost is met zijn 115Euro ook al niet min :frown:

Voor dat geld zou ik het via een US mailbox doen. Reship doet het nu zelf op een per-pakket basis; https://www.reship.com

Mijn ervaring met invoerrechten is dat het een beetje een tombola is. Maar als de verzender de waarde op het label er duidelijk opplakt, wordt het meestal doorberekend. En tegenwoordig krijg je in NL meteen een 17E opslag (uit mijn hoofd), omdat je het niet van te voren hebt opgegeven.

let wel, dit is de situatie in NL. In België is dat waarschijnlijk heel anders, waarschijnlijk helpt het als je de facteur persoonlijk kent? :)
 
Voor dat geld zou ik het via een US mailbox doen. Reship doet het nu zelf op een per-pakket basis; https://www.reship.com

Mijn ervaring met invoerrechten is dat het een beetje een tombola is. Maar als de verzender de waarde op het label er duidelijk opplakt, wordt het meestal doorberekend. En tegenwoordig krijg je in NL meteen een 17E opslag (uit mijn hoofd), omdat je het niet van te voren hebt opgegeven.

Dan moet ik het vanuit Reship maar naar NL laten verzenden he :biggrin:?
Had iig. nog nooit gehoord van iets zoals Reship. Scheelt maar 8 Euro op verzendingskosten, maar grootste winst kan hem zitten in het tax-free-aspect.
 
Dan moet ik het vanuit Reship maar naar NL laten verzenden he :biggrin:?
Had iig. nog nooit gehoord van iets zoals Reship. Scheelt maar 8 Euro op verzendingskosten, maar grootste winst kan hem zitten in het tax-free-aspect.

Tax free naar Europa vanuit de US? Daar geloof ik niets van.
Geen Amerikaanse sales tax is niet hetzelfde als geen Europese invoerrechten.
Let dus heel goed op met potentieel extra BTW en invoerrechten als je iets Europa binnen laat komen.

- - - Updated - - -

Maar zoals René reeds aangeeft is het een tombola. Weinig risico als het over kleine zaken gaat. Daarom ook altijd met kleine pakketjes werken bij bestellingen uit China.
 
Dan moet ik het vanuit Reship maar naar NL laten verzenden he :biggrin:?
Had iig. nog nooit gehoord van iets zoals Reship. Scheelt maar 8 Euro op verzendingskosten, maar grootste winst kan hem zitten in het tax-free-aspect.

Reship is goedkoper naarmate je bereid bent om langer te wachten :)

En tax-free - dat lijkt me ook sterk. Sales Tax in de US is 6-15% oid. Maar die zal je in de oorspronkelijke offerte ook al niet doorgerekend hebben gekregen, omdat het voor het buitenland bestemd is.
 
Hebben jullie ervaring met Reship? Werkt dit goed om de importtaksen en BTW te omzeilen?

Ik heb jaren met een ander bedrijf gewerkt (ook zakelijk). Die andere partij werkte op basis van maandelijkse abonnementen, ik noemde ReShip omdat dat de enige is die ik ken ook one-off shipments doet.

Ik ken ReShip dus verder niet zelf, maar in het algemeen zijn mijn ervaringen dus als hierboven beschreven: een tombola. Soms gaat het goed, soms krijg je een boete op de koop toe....
 
let wel, dit is de situatie in NL. In België is dat waarschijnlijk heel anders, waarschijnlijk helpt het als je de facteur persoonlijk kent? :)

Gaan we een draadje met Belgenmoppen beginnen ja? 't is trouwens de douanier die je persoonlijk moet kennen :)

Serieuzer: is soms ook in België een tombola maar mijn ervaring is dat als het pak ietwat serieuze afmetingen heeft, de douane sowieso haar werk doet.
 
Gaan we een draadje met Belgenmoppen beginnen ja? 't is trouwens de douanier die je persoonlijk moet kennen :)

Serieuzer: is soms ook in België een tombola maar mijn ervaring is dat als het pak ietwat serieuze afmetingen heeft, de douane sowieso haar werk doet.

Niks Belgenmoppen. Ik ben met Mechelse getrouwd, en mijn dochter woont in Leuven. Vandaar dat ik wel ongeveer weet hoe het werkt. Niettemin, in Nederland wordt de inning soms door de postbode gedaan. Vandaar.
 
Ik heb jaren met een ander bedrijf gewerkt (ook zakelijk). Die andere partij werkte op basis van maandelijkse abonnementen, ik noemde ReShip omdat dat de enige is die ik ken ook one-off shipments doet.

Ik ken ReShip dus verder niet zelf, maar in het algemeen zijn mijn ervaringen dus als hierboven beschreven: een tombola. Soms gaat het goed, soms krijg je een boete op de koop toe....
myus.com werkt ook prima. Er is (ook uit China) geen peil op te trekken wanneer je extra invoerrechten voor je kiezen krijgt. Mbt 21% btw lijkt me niet zo'n issue, neem aan dat iedereen zakelijk (en BTW plichtig) zijn Model S rijd?
 
Ik heb wisselende ervaringen met het kopen van goodies buiten Europa. Ik had een keer pech. DHL wilde het paketje alleen achter laten als ik de factuur meteen aan de deur wilde voldoen. Ik dit geval prive. Met invoerrechten, BTW en de administratiekosten van DHL was ik exclusief verzendkosten meer dan het dubbele kwijt dan het aankoop bedrag. Het hangt er volgens mij ook sterk van af hoe het pakketje er uit ziet. Als het er uit ziet als ouwe zooi in een schoenendoos die je naar je familie stuurt met veel tape er om heen en een handgeschreven adres met stift in grote hanenpoten of een professioneel verpakt fraai uitziend pakje met logo's en mooi etiket. In het laatste geval is het prijs.....
 
Die zijn flink aan de prijs zeg! Voor die prijs kun je de stoelen bijna opnieuw laten stofferen.

On topic: Ik kom nogal eens in de VS en heb 3x32kg bagage allowance (als frequent flyer). Zoals de early adopters weten kun je daar een grote hoeveelheid tassen en mattensetten in kwijt:smile:
Maar ik weet niet wanneer mijn volgende keer is (zou ook volgende week kunnen zijn). Maar als je de volledige set hebt gekocht zul je het toch moeten aangeven bij aankomst (als je het netjes wilt doen).

Mocht je het via een adres in de VS laten sturen. Dan altijd kiezen voor een adres in een andere staat. Over wat online besteld wordt en in een andere staat wordt afgeleverd wordt geen sales tax berekend (tenzij de verkopende partij in die staat ook een officiele vestiging heeft).

Zo laat ik geregeld spullen naar Colorado sturen vanuit California terwijl ik zelf ook in California ben tijdens die reis.
 
Die zijn flink aan de prijs zeg! Voor die prijs kun je de stoelen bijna opnieuw laten stofferen.

On topic: Ik kom nogal eens in de VS en heb 3x32kg bagage allowance (als frequent flyer). Zoals de early adopters weten kun je daar een grote hoeveelheid tassen en mattensetten in kwijt:smile:
Maar ik weet niet wanneer mijn volgende keer is (zou ook volgende week kunnen zijn). Maar als je de volledige set hebt gekocht zul je het toch moeten aangeven bij aankomst (als je het netjes wilt doen).

Mocht je het via een adres in de VS laten sturen. Dan altijd kiezen voor een adres in een andere staat. Over wat online besteld wordt en in een andere staat wordt afgeleverd wordt geen sales tax berekend (tenzij de verkopende partij in die staat ook een officiele vestiging heeft).

Zo laat ik geregeld spullen naar Colorado sturen vanuit California terwijl ik zelf ook in California ben tijdens die reis.

Ik weet het, ze zijn niet goedkoop maar heb voor mijn verjaardag enkele cadeaubonnen gekregen dus het is ofwel kopen ofwel op het Amerikaanse deel een overnemer voor die bonnen zoeken.
Ik stuur je toch alvast een pm,je weet nooit.