Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Preset bestuurderszetel kan beter.

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn vrouw rijd overdag met de Tesla en plakt graag aan het stuur. Ik kruip dan 's avonds achter het stuur, althans dat probeer ik toch... maar ik heb wat meer ruimte nodig en plaats de zetel een heel stuk achteruit.
Het vervelende is nu dat ik eerst mijn hoofd moet binnensteken om mijn bestuurdersprofiel te kiezen voor ik in de zetel kan plaatsnemen.
Bij mijn vorige wagen, schoof de zetel helemaal achteruit bij het uitstappen, wat alvast het uitstappen, maar ook het instappen gemakkelijker maakte.
Door 2x op de sleutel te drukken bij het ontgrendelen schoof de zetel dan naar de vorige geheugenstand.

Het zou handig zijn moest het bestuurdersprofiel gekoppeld zijn aan de keyfob en daarbij ook de geheugenstand van de zetel.

Iemand anders ervaringen hiermee?
 
Reken er op dat de sleutel op termijn sowieso verdwijnt. Is in essentie nog een overblijfsel uit het ICE tijdperk dat er toe diende om een startmotor te activeren.
The Internet of things zal deze functie overnemen net als de selectie van profielen.

Dat hoop ik ook. Ik heb begrepen dat met Visible Tesla je nu al sleutelloos kunt rijden. De toekomst is dichtbij ;)
 
Ik heb zo'n exit profiel gemaakt maar eerlijk gezegd bijna nooit gebruikt, vergeten, omslachtig. Terwijl ik het wel fijn vind in de Lexus van mijn vrouw dat alles wegschuift..

De extra handeling die je moet verrichten om het profiel te selecteren is net een paar seconden te lang. Bij mijn fossielen waar dit inzat werd het geactiveerd door het verwijderen van de sleutel of door op de stopknop te drukken.
 
Ik heb hetzelfde probleen en heb een uitstap instelling gemaakt.
Stoel gaat dan helemaal naar achteren en naar beneden
zodra ik zit zet ik m'n eigen preset aan.
Als jet uitstap preset een keer niet is aangezet, kun je er ook makkelijk bij om deze aan te zetten
 
Het zou inderdaad gekoppeld moeten zijn aan de sleutel (fob) of iets dergelijks. Ook een handig iets (lijkt mij) is dat, net als in de BMW, je stuur omhoog gaat op het moment dat je de auto uit wil stappen. Wellicht kun je voor nu met een van de Tesla apps (Visible Tesla?) in de nacht een actie plannen waarbij het profiel wordt geselecteerd van de berijder die het meest in de auto rijdt zodat je in de ochtend meteen de spullen goed hebt staan.
 
Het lastige is dat je bij een Tesla niet goed kunt bepalen wanneer je de auto uitzet, dat 'trek de sleutel uit het slot' moment is er niet. Dan zou je het naar achteren schuiven van de stoel/stuur ofwel aan het in park zetten, ofwel aan het openen van de deur moeten koppelen, en beide is niet ideaal (want stel dat je in je auto wilt blijven zitten terwijl je 'm in park zet, en bij het openen van de deur is het te laat en begint de stoel te schuiven terwijl je jezelf er net tegen afzet om uit te stappen).
Misschien zou het met een iets langere druk op de park knop opgelost kunnen worden? Maar ja dan is het niet meer automatisch meer...
 
Ter info: op het internationale forum is er ook een thread waarin hierover gesproken wordt.
Driver Profile not key specific???

De huidige implementatie is uiteraard waanzinnig slecht voor grote mensen die met een kaboutervrouwtje door het leven gaan (ik hoor ook tot die groep).
Als mijn vrouw per ongeluk vergeet bij het uitstappen mijn profiel te selecteren, hebben wij de rest van de week een gescheiden tafel en bed nodig.

Op de keyfob is intussen het lang inhouden van het dak terug beschikbaar (dat was vroeger charge port unlock, die is nu vervangen door lang op de kont van de keyfob drukken) --> mogen ze voor mij aan het activeren van één specifiek driver-profiel koppelen.