Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

gisteren mijn P90D ge-update naar Ludicrous voor 6100,-

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een P90D en heb bij de bestelling in augustus 2015 de Ludicrous update er niet bijgedaan, het leek me toen veel geld voor iets wat niet meer is als een software update (10100,- destijds).

Na levering midden december 2015 heb ik meteen een offerte aangevraagd voor de update en kreeg toen eerst 6100,- door wat vervolgens later werd gecorrigeerd naar 8350,-

De afspraak in SeC Rotterdam kon niet eerder dan 4 februari.

Een paar dagen voor de afspraak kreeg ik de factuur met de mededeling dat de update toch 6100,- is.

Vandaag de auto opgehaald, Ludicrous mode met bijbehorende badge zitten erop:biggrin:
 
Jaloerrrrsss! Ik ga ook maar eens voorzichtig polsen of er niet een leuke prijs voor zo'n upgrade te regelen is.

En hoe bevalt het? :)

Ik weet nog dat ik m'n eerste testritje in kennelijk een P90D met Ludicrous maakte. Heb nog steeds last van ingedeukte wangen, en van de bigsmile kom ik ook niet meer af.
 
Ik heb een P90D en heb bij de bestelling in augustus 2015 de Ludicrous update er niet bijgedaan, het leek me toen veel geld voor iets wat niet meer is als een software update (10100,- destijds).

Na levering midden december 2015 heb ik meteen een offerte aangevraagd voor de update en kreeg toen eerst 6100,- door wat vervolgens later werd gecorrigeerd naar 8350,-

De afspraak in SeC Rotterdam kon niet eerder dan 4 februari.

Een paar dagen voor de afspraak kreeg ik de factuur met de mededeling dat de update toch 6100,- is.

Vandaag de auto opgehaald, Ludicrous mode met bijbehorende badge zitten erop:biggrin:

En veel verschil? misschien even meten met Jpet en zijn datalogger :)
 
Veel plezier gaat vast wel lukken. Wacht in spanning de eerste meetresultaten van Jpet af...
popcorn.gif
 
Dit is toch wel een vreemd prijsbeleid van Tesla. Ik had ook liever pas achteraf de ludicrous optie geactiveerd ivm de (weliswaar beperkte) bijtelling. Zeker als die dan minder kost dan de 11k die ik nu betaal.

Wat was de reden waarom je hiervoor in aanmerking bent gekomen?
 
Ik vond het ook een raar beleid om iets retrofit aan te bieden voor 6100,- wat fabriekaf 11000,- kost.

Het SeC gaf als uitleg dat bepaalde vin nummers die de Ludicrous nog niet konden bestellen, deze nu met een korting kunnen krijgen.

In mijn geval was de optie toen al lang mogelijk, maar ik heb deze bewust niet genomen toen omdat ik ervan uitging dat deze later goedkoper te verkrijgen zou zijn. Het is niets meer als een software aanpassing voor een P90D.

Misschien dat ze deze prijsstelling gaan wijzigen, anders bespaar je 5000,- om het na leveren pas te doen (en ook de besparing op de bijtelling).