Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Poll: Presentatie van Energie Gratiz over warmtepompen en meer groens voor je woning?

Heb je belangstelling voor een presentatie van Energie Gratiz over warmtepompen e.d.?

  • Ja, natuurlijk!

    Votes: 29 87.9%
  • Ja, maar Rotterdam is mij te ver weg

    Votes: 4 12.1%

  • Total voters
    33
This site may earn commission on affiliate links.

Keezje

Active Member
Dec 17, 2013
2,468
1,530
Netherlands
Uit het Duurzame Energie draadje:

Keezje:

"Hallo Klaas, was je informatieavond succesvol?

Ik ben als bewoner van een jaren 20-30 stadwoning met beperkte mogelijkheden voor zonnepanelen (achter grotendeels plat dak, voor lui dak op NNO) en verder ook een beetje aan de grens van isolatiemogelijkheden (geen spouwmuren, wel enigszins geisoleerde maar toch altijd nog houten vloeren) wel geïnteresseerd in wat een warmtepomp in onze situatie echt kan betekenen. Ik meen te moeten begrijpen dat juist isolatie een sterk bepalende succesfactor is. Hier in Voorburg zitten vele woningeigenaren in vergelijkbare situaties (en rijden er ook aardig wat Tesla's rond, vzv ik weet ieg drie forumleden, maar dat terzijde, hoewel moge blijken dat 'we' hier wel voelen voor een milieuinvestering).

Ik stel mij voor dat er wel meer mensen geïnteresseerd kunnen zijn in een presentatie. Ik vind het lastig om goede informatie te vinden, of liever: informatie van deskundigen die niet per se ook willen verkopen en daar dus in feite een verkoopverhaal voor opdienen.

Zou je eens kunnen bedenken of je ergens in de Randstad een presentatie zou kunnen geven, en hoe je dat voor je ziet qua groepsgrootte, kosten, evt. locatie? Of denk je dan eerder aan een collega die geografisch meer voor de hand ligt/rijdt?

Ik plaats deze vraag natuurlijk in de eerste plaats hier zodat anderen eventueel hun belangstelling kunnen melden.

Alvast bedankt voor je reactie!"

Energie Gratiz:

"Ja, ik vind het een prima idee. In principe werkt ABenergy, waarvoor ik af en toe als adviseur werk, niet met regio's voor hun adviseurs. Dus kan ik prima in de randstad zo'n avond verzorgen. Al dan niet gekoppeld aan een Tesla-onderwerp... :cool:

We lopen nog steeds erg vaak tegen het spreekwoord aan "onbekend maakt onbemind". Ik heb hier in Groningen bij meerdere woningeigenaren aan tafel gezeten die recht hadden op de aardbevingspremie van 4000 euro en niet goed wisten wat ze voor die 4000 euro moesten doen (het moet besteed worden aan energiebesparende maatregelen). En er waren er bij die met de nieuwe subsidies EN de aardbevingspremie zelf nog ca. 4000 euro moesten investeren (eventueel ook nog eenvoudig en goedkoop te lenen bij de overheid) en vervolgens een jaarlijkse besparing van 1000 euro krijgen op de energierekening. Geen aardgas meer en daarvoor in de plaats ongeveer de helft aan stroomkosten: men betaalt nu 2000 euro per jaar aan aardgas en dat wordt dan 1000 euro aan elektriciteit extra. En dan "durft men het niet aan" omdat het te onbekend is (in Nederland). Terwijl ik zelf in het voorbeeld woon... :crying: Gelukkig hoef ik niet leven van de verkoop van warmtepompen.

Maar gelukkig niet alleen maar kommer en kwel, door de nieuwe subsidies en hogere aardgasbelasting en lagere elektriciteitsbelasting beginnen de orders nu te komen! :smile:

Dus een nieuw draadje met poll, ik vind het prima, eerst nog even wat reacties hier afwachten of zo snel mogelijk nieuw draadje aanmaken? Overigens heeft zo'n avond uiteraard wel een commercieel karakter. Ik kan de nadruk best op informatie leggen, en ik kan best zeggen dat het objectief is... Mijn opvatting is dat ik in eerste instantie adviseur wil zijn en als een klantvraag werkelijk interessant is voor die klant om een aanbieding op te maken, dan stel ik dat voor. Als het niet interessant is dan zeg ik dat ook en ook waarom het dan niet interessant is."

Zodoende: Poll!

Heb je belangstelling, stem dan vóór. Verdere plannen worden gemaakt bij voldoende belangstelling. Een groep tot 12 mens kan ik ontvangen in één van mijn locaties in Rotterdam, voor meer moeten we naar iets anders uitkijken. Rotterdam lijkt me goed voor de hele Randstad en ook voor Brabanders en Vlamingen wel te doen. En voor iedereen die graag kilometers maakt. Acht laadpunten in de P.
 
Last edited:
Mooi initiatief!
We hebben net een huis gekocht (19de eeuws) dat nog enkel glas en gaskachels heeft dus zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden tot verduurzaming. Liefst zou ik een (lucht)warmtepomp willen installeren en het gas afsluiten, maar weet niet of dat haalbaar en rendabel is. Een informatieavond is dus meer dan welkom. :)
Hoewel omgeving Den Haag / Voorburg praktischer zou zijn, is Rotterdam ook prima te doen (buiten de spits) ;-)
 
Zeker interesse met mijn jaren dertig huis. Ben idd ook wel benieuwd of dit ook zin heeft in een oud en sub optimaal geïsoleerd huis (waar ik nu bezig ben met spouwmuurisolatie en dubbel glas etc).

Ben sinds het begin van TMC een lurker. Lease loopt nog tot volgend jaar, dan komt de tesla!
 
Indien de datum schikt graag wat extra info.
Wij hebben al sind 2008 een lucht/lucht warmtepomp die het prima doet tot zo een 5 graden buitentemperatuur in ons passief huis. Indien het kouder wordt komen de "naverbranders" in actie die de lucht extra opwarmt door middel van spiraalverwarming bij de luchtuitlaten in de woning. Erg zuinig tijdens zachte winters.
 
Mag ook bij mij aan de zaak in de Plaspoelpolder, Rijswijk. Ruimte en parkeergelegenheid voor ca 35 man. 3 laadstations. Een een aantal openbare in de omgeving. P+R Hoornwijck zit op <5 minuten met 16 laadpalen.
We zitten reeds op 16 belangstellenden, dus mijn Rotterdam-optie begeeft het al. Top, Hendrik (je bedoelt toch dat je ook wel ca 35 deelnemers kunt bergen? Aan parkeerruimte is bij 'mij' in het Groothandelsgebouw geen gebrek, en totaal kom ik wel op een paal of 20, maar een zaaltje zou dan elders in het gebouw gehuurd moeten worden).

Nu er zoveel animo is, en als het dan bij Hendrik zal zijn, en we weten hoeveel deelnemers er in de zaal passen, kunnen we een datum en tijd gaan voorstellen, en de door enkelen gevraagde agenda (of liever: topic lijst) gaan bedenken. Na het weekend zoek ik contact met Klaas en Hendrik.
 
Last edited:
We zitten reeds op 16 belangstellenden, dus mijn Rotterdam-optie begeeft het al. Top, Hendrik (je bedoelt toch dat je ook wel ca 35 deelnemers kunt bergen? Aan parkeerruimte is bij 'mij' in het Groothandelsgebouw geen gebrek, en totaal kom ik wel op een paal of 20, maar een zaaltje zou dan elders in het gebouw gehuurd moeten worden).

Nu er zoveel animo is, en als het dan bij Hendrik zal zijn, en we weten hoeveel deelnemers er in de zaal passen, kunnen we een datum en tijd gaan voorstellen, en de door enkelen gevraagde agenda (of liever: topic lijst) gaan bedenken. Na het weekend zoek ik contact met Klaas en Hendrik.

De Tesla-showroom van Rotterdam?