Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voyage électrique au Bout du Monde

This site may earn commission on affiliate links.

Inleiding

Van woensdag 13 t/m zondag 17 januari heb ik met een groep vrienden (geen echte vrienden natuurlijk, we hockeyen toevallig samen) een wijnreis gehouden in de zuidelijke Bourgogne. Ik heb daar een vakantiehuis, gelegen aan de Route du Bout du Monde, vandaar de titel van dit verhaal. Met drie man uit de groep hebben we de reis ondernomen in mijn splinternieuwe Tesla, de Red Horse. We zijn heen- en teruggereden, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Lees hieronder het relaas van een bewogen reis.

http://1drv.ms/1SrSevv
 
Last edited:
Top verhaal! Puntjes verdiend...
Bij dit soort verhalen denk ik altijd "Hoe zouden we daar over 5 jaar naar kijken?". Met een Tesla met een range van 839 km, met elke 100 km een Supercharger en met een laadvlak bij elke McDonald's, Burger King, F1, etc.

Dank je voor de puntjes. Over 5 jaar staat het verhaal nog steeds, kunnen we het weer teruglezen en heel hard lachen.

Misschien nog wel het meest vreemde wat er gebeurde heb ik niet eens verteld. Toen we 5 km van onze bestemming waren zat er een ree midden op de weg. Ik vermoed aangereden. We hebben nog even overwogen of we het dier uit haar lijden zouden kunnen verlossen. Maar ja, geen jachtgeweer meegenomen.
 
Mooi verhaal, zo mogen er meer zijn.

Ik ken de route niet en ben te lui om er naar te kijken, maar je had dus bijv. in België geen zin om een kwartier extra te laden en dan weer sneller te kunnen rijden? En geen chademo's in de buurt van je bestemming? Ben vooral benieuwd hoe je reisgenoten nu aankijken tegen de beperkingen waar je blijkbaar met een FEV nog tegenaan loopt...
 
Mooi verhaal, zo mogen er meer zijn.

Ik ken de route niet en ben te lui om er naar te kijken, maar je had dus bijv. in België geen zin om een kwartier extra te laden en dan weer sneller te kunnen rijden? En geen chademo's in de buurt van je bestemming? Ben vooral benieuwd hoe je reisgenoten nu aankijken tegen de beperkingen waar je blijkbaar met een FEV nog tegenaan loopt...

Het was niet echt nodig. De navigatie adviseerde 5 minuten te laden en ik calculeerde in dat die 15 minuten die dat totaal zou kosten langer zou zijn dan het verlies dat je hebt door 110 ipv 120 te rijden. Het klopte redelijk. Volgende keer zorg ik dat ik wel van Senlis naar Gent kan door iets rustiger te rijden.
 
Twee jaar geleden hadden de pioniers van toen nog de uitdaging om vrijwel zonder SuC's in Barcelona aan te komen.. of, na op een onverwachte manier gestrand te zijn in Normandië weer terug naar Nederland te komen...en hoe kom je met slechts een of twee SuC's in Duitsland in midden Italië aan..

Nu pioneren we met de autopilot en de adviesfuncties in de auto... Leuk die vooruitgang -;)
en complimenten voor het verhaal !
 
keurige dame: " mijnheer Bensdorp, mag ik een broodje ei van U?
"Bensdorp: "ja zeker mevrouwtje!"
Keurige dame terzijde: "daar kunnen ze tenminste niet mee knoeien"
Bensdorp: "maar ik wel hoor, mevrouwtje !!" ....spuugt erop en geeft enorme klap op broodje ei, zodat het broodje ei door de hele zaak uiteenspat...

Het zijn toch de details die zo'n verhaal iets bijzonders meegeven!
 
keurige dame: " mijnheer Bensdorp, mag ik een broodje ei van U?
"Bensdorp: "ja zeker mevrouwtje!"
Keurige dame terzijde: "daar kunnen ze tenminste niet mee knoeien"
Bensdorp: "maar ik wel hoor, mevrouwtje !!" ....spuugt erop en geeft enorme klap op broodje ei, zodat het broodje ei door de hele zaak uiteenspat...

Het zijn toch de details die zo'n verhaal iets bijzonders meegeven!
Heb jij een ander verhaal gelezen dan ik?