Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie wil er nog naar Noorwegen reizen ?

This site may earn commission on affiliate links.

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,138
6,305
Grobbendonk, Belgium
Naar Noorwegen reizen met de S zit duidelijk in de lift, en om begrijpelijke redenen.

Op de Noorse wegen komt de S echt tot zijn recht. Ik ga geen opsomming geven want ik zou vele plaatsen of wegen vergeten.

In Noorwegen zijn EV's vrijgesteld van tol, maar je moet wel een transponder én vrijstelling aanvragen. Dat kan via het web.
Deze procedure werkt goed, in zo verre de postcode van je woonplaats gekend is in hun systeem.
Niet evident voor de Benelux.
Eenvoudigste manier is contact nemen en de postcode laten toevoegen in hun database.
Dat kan iedere Noorwegen-reiziger natuurlijk individueel doen, maar het is misschien eenvoudiger dat we alle gegevens samen brengen in een lijst, en dan één gemeenschappelijke aanvraag doen.

Daarom een oproep : wie wil naar Noorwegen in 2016 ?
 
Ik ga in 2016 naar Noorwegen en ben dus zeker geïnteresseerd in een transponder. Welke gegevens heb je nodig. Mijn nieuwe S komt in februari, dus een kenteken heb ik nog niet.

Stap 1 is doorgeven van Postcode...
Als die bekend is dan is het aanvragen van een transponder een heel stuk makkelijker.

voorlopig enkel de postcode. daar begint de ganse procedure mee.

als die gekend is in "het systeem", dan kan je makkelijk verder aan de slag op de website.

- - - Updated - - -

ik zal zelf nog 2260 (Pebe) én 2270 (PeDuvelt) toevoegen.

(sterk, Grobbendonk is 2280)