Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is een leerzaam forum. Maar wat ik eigenlijk mis, is een topic waar beginnende en/of bijna Tesla rijders hun (misschien domme) vragen kunnen stellen. Nu heb ik die in diverse topics gesteld. Jullie waren zo vriendelijk die te beantwoorden, maar daardoor ging het misschien ook soms wat "off topic". Als het een slecht plan is moet de moderator dit draadje maar verwijderen.

- - - Updated - - -

En de eerste vraag is: Ik lees dat er hier en daar wat mankementen zijn. bijvoorbeeld de led's van het remlicht. Maar hoe en hoe snel krijg je dat gerepareerd? Bel je dan met Tesla (Amsterdam?) voor een afspraak? Wanneer kan je terecht? Als je een groter probleem hebt, hoe kom je dan thuis als je je auto achter moet laten?
 
Er zijn een aantal service centers in NL en België waar je terecht kan.
In mijn geval halen ze mijn Tesla bij mijn werk op (10 min van SeC Den Haag), krijg ik vervangend vervoer en kan ik kiezen of ik mijn Tesla bij de SeC ophaal of dat die wordt terug gebracht naar mijn werk.

Even bellen of mailen werkt prima voor een afspraak.
 
Ik had ook 1 keer een groter probleem. Soms wilde de auto niet opstarten en dan deed hij het weer wel. Tesla gebeld: ze zijn de wagen meteen op het werk in Eindhoven komen ophalen en hadden een vervangwagen bij. Een week later hebben ze op mijn verzoek de wagen thuis weer afgeleverd en reden ze met de vervangwagen weer terug. Wel leuk als je via de app je eigen wagen weer jouw richting ziet uitrijden :smile:
 
Ik kan alleen maar beamen dat service top is. Ik ben voor een paar mini-issues bij Tesla service geweest, meer om uit te proberen dan uit noodzaak.
Heeft mij veel vertrouwen gegeven en vormt voor mij ook nog een reden om me een Tesla ambassadeur(tje) te voelen.

Paar tips:
1) Leer je VIN uit je hoofd (laatste 6 digits). Net zo belangrijk als de namen van je geliefden.

2) Voeg deze pagina toe aan de favorieten van je browser in de auto:
Contact | Tesla Motors Nederland

3) Voeg dit forum toe aan de favorieten in de browser in je auto.

4) Gebruik AutoPilot.

5) Bel Tesla als het nodig is uit de auto tijdens het rijden. Kunnen ze live meekijken en de beste diagnose stellen. En je naar het dichtstbijzijnde SeC leiden indien nodig.

6) Don't worry be happy!
 
En het is het juiste moment. Afgelopen weekend hebben wij het idee gekregen om onze ervaringen, basic, samen te gaan samenvatten zodat elke "beginner" een antwoord kan vinden op vragen waar hij tegenaan gaat lopen. Dezelfde vragen die wij ook tegenkwamen.

Binnenkort gaan we viral op een site die we teslaowners gaan noemen.

Zodra het zo ver is dan laten we het natuurlijk weten, het zal, dan hebben jullie dat alvast meegekregen, "coming soon" zijn.
 
zal wel aan mij liggen, maar eh... ik volg het niet meer

Moderne Tesla eigenaren hebben 100k + vinnetjes.

Met AutoPilot. Oei sorry.

- - - Updated - - -

Top !

En het is het juiste moment. Afgelopen weekend hebben wij het idee gekregen om onze ervaringen, basic, samen te gaan samenvatten zodat elke "beginner" een antwoord kan vinden op vragen waar hij tegenaan gaat lopen. Dezelfde vragen die wij ook tegenkwamen.

Binnenkort gaan we viral op een site die we teslaowners gaan noemen.

Zodra het zo ver is dan laten we het natuurlijk weten, het zal, dan hebben jullie dat alvast meegekregen, "coming soon" zijn.
 
Goed, dan kan ik hier ook wat vragen kwijt. :D

Voor wat staat ICE eigenlijk? :rolleyes:
En stel: je bent een hevig AA Gent supporter en rijdt met een Tesla, is het dan aanvaardbaar dat je tijdens de match je auto daar parkeert/oplaadt? Of is het gebruik van SuC meestal dicht in de buurt blijven en enkel opladen en weer weg? :wink:
 
Goed, dan kan ik hier ook wat vragen kwijt. :D

Voor wat staat ICE eigenlijk? :rolleyes:
En stel: je bent een hevig AA Gent supporter en rijdt met een Tesla, is het dan aanvaardbaar dat je tijdens de match je auto daar parkeert/oplaadt? Of is het gebruik van SuC meestal dicht in de buurt blijven en enkel opladen en weer weg? :wink:

Ok, vooruit.

ICE = Internal Combustion Engine (ofwel, verbrandingsmotor, populair, plofmotor)

Gent, :wink: Waag het niet om aan de SuC te gaan staan en dan een paar uur naar het stadion te gaan. Dan valt heel Tesla België (en Nederland) over je heen.

Zie dat dit mijn 2.500e post is. Is dit goed of slecht?
 
Last edited:
Hoe snel kan je opladen bij een openbaar oplaad punt? Vandaag was ik mijn tijdelijke Ampera electrisch leeg (range is waardeloos), dus ik dacht ik ga lunchen bij het wegrestaurant langs de A4, La Place. Meerdere oplaadpunten. Beetje mail afhandelen, belletjes, dus een krap uurtje later weer in de Ampera. Slechts 10 km range getankt!! Is dat echt anders bij een Telsa MS (dualader) of moet ik dan echt een Tesla Supercharger zoeken? Hier word ik toch niet echt vrolijk van.

Daarna was ik op Schiphol, zie ik uit mij ooghoek de bekende Telsa Superchargers. Maar.... achter een slagboom, alleen voor taxi's???
 
Hoe snel kan je opladen bij een openbaar oplaad punt? Vandaag was ik mijn tijdelijke Ampera electrisch leeg (range is waardeloos), dus ik dacht ik ga lunchen bij het wegrestaurant langs de A4, La Place. Meerdere oplaadpunten. Beetje mail afhandelen, belletjes, dus een krap uurtje later weer in de Ampera. Slechts 10 km range getankt!! Is dat echt anders bij een Telsa MS (dualader) of moet ik dan echt een Tesla Supercharger zoeken? Hier word ik toch niet echt vrolijk van.

Met duolader en 22 Kw laadpaal heb je in een krap uurtje er een krappe 100 km bij :) Dus..... factor 10.