Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blijf jij touw aan je Classic ?

Blijf jij trouw aan je Classic ?


  • Total voters
    77
This site may earn commission on affiliate links.

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,138
6,305
Grobbendonk, Belgium
Nu zelfs de godfather van de Classic-rijders zich bezondigd heeft aan definitieve partner-ruil, lijkt een poll mij op zijn plaats.

De poll is uiteraard enkel voor (voormalige) eigenaars van een Classic bedoeld.

Heb jij nog steeds je Classic, en denk je er niet aan deze om te wisselen voor een model met meer toeters en bellen ? Optie 1.
Wordt de verleiding je stilaan te groot ? Optie 2.
Optie 3 is voor de vele overstappers die we de laatste tijd zien voorbijkomen.
Optie 4 leek mij buiten categorie, maar intussen kennen we toch allemaal leden die sneller van auto wisselen dan van onderbroek. Enfin, bij wijze van spreken.


Even voor de duidelijkheid : mijn Classic wordt morgen 2 jaar.
Wat heb ik extra gedaan voor haar verjaardag : haar trouw gebleven !

@JPet : jij had het huwelijk zelfs niet geconsumeerd.... maar doe toch maar optie 3. :)
 
Nu je het zegt, sinds gisteren is het een beetje gaan kriebelen bij mij. Ik had gezworen dat ik de 0% bijtelling die we in Nederland hebben voor de volle 5 jaar ga uitmelken. Al is het alleen maar omdat ik als eenvoudige zzp-er financieel niks te klagen heb, maar niet elke twee jaar ettelijke tienduizenden euro's aan auto's kan en wil uitgeven. Maar tot mijn verbazing lees ik hier de ene na de andere classic rijder die al een tweede model S heeft of binnenkort krijgt. XFrank, Zuid5.nl, Wim S. en zo kun je nog wel even doorgaan. Tot een paar dagen geleden dacht ik sterk te zijn, maar ik begin te voelen dat ik toch de ruggengraat van een naaktslak heb. Als je gaat rekenen dan is het namelijk misschien beter om je nog voor 5 jaar te verzekeren van 4% bijtelling in plaats van eerst nog de 0% te blijven benutten t/m 2018 en daarna die regel van 22% boven de 50k voor je kiezen te krijgen. Bovendien is het inruilen nu interessanter omdat je nog een 0% auto aan te bieden hebt. En dan de autopilot, betere stoelen....noem maar op. Kortom, de twijfel heeft toegeslagen en gelukkig zal mijn portemenonnee me voorlopig nog van concrete stappen weerhouden. Maar o wee als jullie allemaal gaan zwichten en ik de enige sukkel blijf in een classic. Laat ik het niet merken!

Voorlopig zit ik tussen optie 1 en 2 in. Gevalletje 1,37 ongeveer, maar de koers loopt op.
 
Nu zelfs de godfather van de Classic-rijders zich bezondigd heeft aan definitieve partner-ruil, lijkt een poll mij op zijn plaats.

De poll is uiteraard enkel voor (voormalige) eigenaars van een Classic bedoeld.

Heb jij nog steeds je Classic, en denk je er niet aan deze om te wisselen voor een model met meer toeters en bellen ? Optie 1.
Wordt de verleiding je stilaan te groot ? Optie 2.
Optie 3 is voor de vele overstappers die we de laatste tijd zien voorbijkomen.
Optie 4 leek mij buiten categorie, maar intussen kennen we toch allemaal leden die sneller van auto wisselen dan van onderbroek. Enfin, bij wijze van spreken.


Even voor de duidelijkheid : mijn Classic wordt morgen 2 jaar.
Wat heb ik extra gedaan voor haar verjaardag : haar trouw gebleven !

@JPet : jij had het huwelijk zelfs niet geconsumeerd.... maar doe toch maar optie 3. :)

dit draadje wou ik enkele weken zelf opstarten....
vraag meteen ook: wat zou je doen als er een kans komt waardoor je 2 jaar met een model S hebt gereden voor een paar duizend eurotjes en tevens een upgrade kunnen doen en er vrijwel onmiddellijk over kunnen beschikken: kans voorbij laten gaan of niet?
het is niet omdat je een autofreak bent en gekke dingen doet, da je ook een debiel bent he.:wink:

ik heb optie 3 gekozen , maar geef hier geen garantie op

leuk en interessant draadje trouwens Dirk!
 
Last edited:
Had ook gedacht dat ik 5 jaar zou rijden met de classic maar het begint te kriebelen. Wacht nog even tot de model X beschikbaar komt denk ik
Heb ik ook een beetje, dat gevoel. Maar ik denk dat ik die toch minder mooi ga vinden dan de S, en die achtelijke deuren trekken me niet zo. Voorzie veel kinderziektes met die dingen. Maar een X zal makkelijker zijn met ski's en dat vind ik wel een voordeel. In de S klap ik daarvoor nu eenderde van bank omlaag (heb liever geen dakkoffer) en daarmee riskeer ik een derde wereld oorlog omdat mijn twee kinderen dichter op elkaar zitten.
Ik vraag me alleen af, de gemiddelde Tesla planning kennende, of het reeel is een Model X levering in 2016 te verwachten als je hem nu nog niet besteld hebt. En begint die 22% boven de 50K regeling niet per 1-1-2017, of vergis ik me?
 
dit draadje wou ik enkele weken zelf opstarten....
vraag meteen ook: wat zou je doen als er een kans komt waardoor je 2 jaar met een model S hebt gereden voor een paar duizend eurotjes en tevens een upgrade kunnen doen en er vrijwel onmiddellijk over kunnen beschikken: kans voorbij laten gaan of niet?
het is niet omdat je een autofreak bent en gekke dingen doet, da je ook een debiel bent he.:wink:

ik heb optie 3 gekozen , maar geef hier geen garantie op

leuk en interessant draadje trouwens Dirk!


goe geprobeerd, maar ge kunt er u niet uit praten, maatje !

probeer eens een Orval ! Morgen. :smile:
 
@JPet : jij had het huwelijk zelfs niet geconsumeerd.... maar doe toch maar optie 3. :)

Mijn initiële verloving zou uiteindelijk ook al een non-classic opgeleverd hebben. Dankzij een geluk met timing was die P85 ook al voorzien van oren en poten.

Maar, mijn beste Dirk en andere classic rijders. Er is opnieuw hoop!

Onlangs is een van de chief engineers van Tesla overgegaan naar een startup die een insane hoeveelheid geld heeft opgehaald om jullie uit jullie lijden te verlossen.
Introducing: Cruise | The Driverless Revolution
 
Tot nu toe heb ik auto's tot zo'n jaar of 8 gereden. De laatste had het nog langer uitgehouden ware het niet dat het Tesla verhaal voorbij kwam.
Nooit echt iets om gegeven dat er auto's rondrijden met al nieuwere snufjes.

Vindt het ook wel een spannende vraag of je probleemloos een Tesla 8 tot 10 jaar kunt rijden (kan ik dat nog?). Als ik sommigen moet geloven kan hij wellicht ook wel 20 jaar mee (dan zou ik op 1M km zitten). Wellicht ergens tussendoor een keer wat nieuwe stukjes leer in laten naaien.
Als ik hem na 5 jaar van zakelijk naar prive schuif kan ik nog tot in lengte van dagen met 0% bijtelling rijden.
Zakelijk 'voordeel' is mooi, maar door geen geld uit te geven bespaar je over het algemeen meer.

Met de sig rode classic met wit leer heb ik natuurlijk ook wel een uber-classic. Die kun je toch eigenlijk niet wegdoen.

Waar ik me wel zorgen over maak is of Tesla het überhaupt wel mogelijk gaat maken een auto zo lang te rijden. 3G verbinding, software, beschikbaarheid onderdelen, laadsysteem/protocol. Niet gezegd dat ze die actief blijven ondersteunen. Tesla heeft toch software bedrijf achtige trekjes. En er is ook nog een kans dat de auto langer leeft dan Tesla zelf. Het feit dat je zelf, of willekeurig welke andere niet Tesla garage, de auto niet echt kunt onderhouden maakt het er ook niet beter op.

Conclusie: voorlopig blijft hij nog wel even.
 
Volgend jaar weer een pol: Heb je spijt van een overhaaste beslissing om je classic in te ruilen nu er dit is: (een grote batterij | meer autonome camera's / mobileye | Nieuwe boordcomputer die WEL android ondersteund | Apple Car | NOG betere stoelen | lagere prijs | HUD | 360 camera view | vul maar aan....)

Zoals je begrijpt heb ik volmondig één gestemd, en dat blijft een jaar zo. Januari 2017 kijk ik nog wel eens.....

Maar goed, iedereen is gelukkig baas over eigen portomonnee. Het blijft een feature race. Zo ken ik ook mensen die iedere nieuwe iPhone kopen :)

Tesla is in ieder geval blij met deze afvallige overlopers :)