Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart preconditioning werkt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is smart preconditioning en hoe werkt het?

Schermafbeelding 2015-11-23 om 20.29.31.jpg


Beetje flauw natuurlijk maar is systeem waarbij de auto "leert" wanneer je dagelijks vertrekt (dat moet dan een beetje consistent zijn, werkt bij mij dus absoluut niet) en dan gaat voorverwarmen zodat hij op het moment van vertrek in de "goede" staat is.

Dus voor de echte diehards commuters onder ons.
 
Last edited:
dat knopje rechts boven heb ik nu uitgezet aangezien de achteruitkijkspiegels vastgevroren waren vanochtend. Zal eens bekijken in welke stand die preconditioning staat. Deze ochtend kreeg ik geen verbinding met app, dus kon ook niet voorverwarmen :mad:
 
En zolang de preconditioning niet werkt (en die heeft alvast bij mij nooit goed gewerkt): in je ochtendritueel inbouwen dat je voor het douchen even 'Climate On' doet in de Tesla-app! (schijnt ook te helpen qua autonomie in de winter).

Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel :)
 
volgens mij moet je "energiebesparing" ook uit zetten.

Je moet in ieder geval ook je thuis en werk lokatie als 'Favorite' in je navigatie hebben staan.
Ik heb smart charging bij mij ook nog nooit zien werken, vraag me af of je dan ook expliciet je bestemming uit het rijtje favorieten moet kiezen, ik koos Home en Work altijd uit het lijstje recente bestemmingen.

Waar heb je dat 'learning' zien staan Coen?
 
dat knopje rechts boven heb ik nu uitgezet aangezien de achteruitkijkspiegels vastgevroren waren vanochtend. Zal eens bekijken in welke stand die preconditioning staat. Deze ochtend kreeg ik geen verbinding met app, dus kon ook niet voorverwarmen :mad:

Ik gebruik VisualTesla, naar volle tevredenheid.

- - - Updated - - -

En zolang de preconditioning niet werkt (en die heeft alvast bij mij nooit goed gewerkt): in je ochtendritueel inbouwen dat je voor het douchen even 'Climate On' doet in de Tesla-app! (schijnt ook te helpen qua autonomie in de winter).

Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel :)

Had ik al gezegd dat ik VisualTesla gebruik ?
 
En zolang de preconditioning niet werkt (en die heeft alvast bij mij nooit goed gewerkt): in je ochtendritueel inbouwen dat je voor het douchen even 'Climate On' doet in de Tesla-app! (schijnt ook te helpen qua autonomie in de winter).

Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel :)

Vandaag was het een beetje koud en mijn vrouw had nachtdienst. Vanochtend tegen 8 uur dacht ik aardig te kunnen zijn en zocht via de app contact met haar Nissan Leaf die daar de hele nacht in de open lucht had gestaan.
Dat lukte niet, allerlei meldingen als serverproblemen en het maar opgegeven.

Toen ik de auto vanavond voor haar naar buiten reed keek ik nog eens goed en zag dat je daar voor elke dag van de week een tijd kunt instellen dat hij gaat opwarmen. Dus op morgen 07.50 uur ingesteld.

Ik moest eerlijk toegeven dat zelfs onze Tesla deze mogelijkheid niet heeft, waarom weet ik niet, overigens.
 
Had ik al gezegd dat ik VisualTesla gebruik ?
Heb ook wat met VisualTesla gespeeld, en was veelbelovend, tot ik ontdekte dat die constant online moet zijn, zoniet worden de geplande jobs niet gestart.
Dus als je 's ochtends een warme auto wil, moet je een PC hebben die gans de nacht blijft opstaan.

Hopelijk mis ik iets, of heb jij een gouden tip (VisualTeslaInTheCloud?)
 
Heb ook wat met VisualTesla gespeeld, en was veelbelovend, tot ik ontdekte dat die constant online moet zijn, zoniet worden de geplande jobs niet gestart.
Dus als je 's ochtends een warme auto wil, moet je een PC hebben die gans de nacht blijft opstaan.

Hopelijk mis ik iets, of heb jij een gouden tip (VisualTeslaInTheCloud?)


klopt, de PC (of dergelijke) moet constant aan staan. Ik heb een server die 24/7 blijft draaien (hopelijk...).

Je kan uiteraard ergens een virtuele machine InTheCloud laten draaien, maar die kost ook geld.
 
Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel :)
De Volvo die ik had accepteerde wel een tijdstip voorgeprogrammeerd. Maar die kon je alleen instellen IN de auto! En via de App handmatig in/uit schakelen (maar weer niet de tijd instellen). Blijft kennelijk lastig voor automakers. :mad: