Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Een P90DL voor JustDiggIt!

This site may earn commission on affiliate links.
Beste EV rijders en EV-aanhangers,

Zoals jullie weten zijn wij met de stichting E-Rally druk bezig met het voorbereiden van alweer de derde editie van de E-Rally op 28 mei 2016. Onze stichting heeft als doelstelling het promoten van elektrisch rijden, waarbij alle opbrengsten van onze evenementen volledig ten goede komen aan een goed doel. Ook deze editie is dat goede doel weer JustDiggIt, dat projecten in verdroogde gebieden uitvoert teneinde deze gebieden weer te vergroenen en verwoestijning te stoppen. Zie www.justdiggit.org voor meer informatie.

Nu heeft onze medeorganisator John Timmer een geweldige ingeving gehad voor een actie waarmee deze twee doelen, promoten van elektrisch rijden en het vergroenen van verwoestijnde gebieden, kunnen worden ondersteund. Begin deze maand is het nieuwe “referral programma” van Tesla van start gegaan. De eigenaar met de meeste referrals in Europa ontvangt een Ludicrous P90D Model S en een VIP-uitnodiging voor twee personen voor het Model 3 onthullingsmoment, inclusief reiskosten en accommodatie.

Ons idee is simpel: wij willen als Stichting E-Rally deze prijs winnen en deze volledig ten goede laten komen aan JustDiggIt. De kans om in je eentje deze prijs te winnen is zo goed als nihil. Indien wij ons met ons allen inzetten maken wij echter wel een reële kans. Dus help ons hiermee!

Wij vragen jullie dus om mee te doen aan het aanbrengen van nieuwe kopers en daarbij “onze” referral code te gebruiken. Dat is dan die van Hans Noordsij, die dit jaar ook meedoet aan de organisatie van de E-Rally. Hans belooft plechtig (en dat wordt in een overeenkomst vastgelegd ;-)) dat hij alle prijzen die met zijn referral code binnen worden gehaald volledig zal doneren aan JustDiggIt.

Zijn referral code is http://ts.la/hans7416

Ons lijkt dit idee een goede kans van slagen hebben. De actie is volledig in overeenstemming met de doelstellingen van onze Stichting en ook met die van Tesla (wij winnen immers alleen als wij ook daadwerkelijk veel nieuwe referrals binnen halen!). Wij willen jullie dus vragen om gebruik te maken van bovenstaande code. Feedback op deze actie alsmede jullie successen en meer slimme ideeën om deze actie te winnen worden op prijs gesteld!

Het E-Rally team 2016:
Hans Engelbrecht
Seth van der Meer
Hans Noordsij
Daniel Santurio González
John Timmer
Ton van Boven
Sander Verschuur
Paul Willemsen

P.S. De aftrap is gegeven: De referral van Daniel (die nog steeds geen keuze heeft gemaakt tussen een 90D of een P90DL) is alvast binnen!
 
Ik ga er ook weer vol voor....:smile:

Oproep aan eenieder op het forum die nog eens van gedachten wil wisselen over het beste moment om de Classic in te wisselen, neem gerust contact op, dan rekenen we het samen eens door....
Maar het antwoord is duidelijk: het beste moment is NU! :cool:
 
top idee! maar zonder de party-pooper te willen zijn, gaat Tesla akkoord -beter van tevoren dichtTimmeren- en zijn verder alle juridische fiscale aspecten doordacht?

Indien Tesla hier problemen mee zou hebben, bijv. doordat er in deze post een link te vinden is, en er ook op andere manieren ruchtbaarheid aan wordt gegeven dan zullen ze ook even de vorige ronde moeten evalueren. :eek:, aan de andere kant verwacht ik niet dat Tesla dit actief gaat ondersteunen (en ik hoop ook niet dat dat de eerste periode gebeurd want dan zouden we wellicht wel eens over rechts ingehaald kunnen worden...)

Juridisch / Fiscaal is de insteek dat alle voordeel die Hans hiervan heeft, aan de Stichting E-rally / Justdiggit toekomt, wat natuurlijk ook impliceert dat ook evt. lasten aan hem gecompenseerd zullen worden. Dus geen voordeel / geen nadeel! (maar ik verwacht dat er voldoende advocaten en fiscalisten aanwezig om dat tijdig goed af te dekken)
 
Als dit lukt (ik zal mijn best doen) dan moet onze beste Hans toch wel even de order "voorschieten"/aanbetalen of is dit exemplaar zonder druk op de knop?! Hans zal op zijn minst moeten specificeren… Niet in het wit aub :p
Afijn eerst maar eens wat Tesla's (laten) scoren:cool:
 
Volgens mij is dit een actie die je ook prima wereldwijd kunt uitrollen. Uiteindelijk heeft de organisatie een uitstekend trackrecord om iedereen gerust te stellen. Activeren op het internationale forum, wellicht even overleggen met @bonnie Norman? Verder met enige regelmaat op de WW Tesla Facebook Group posten. Idealiter Bjørn nyland als supporter vragen. (Beetje steno ik schrijf dit in de file, zonder AP)
 
Indien Tesla hier problemen mee zou hebben, bijv. doordat er in deze post een link te vinden is, en er ook op andere manieren ruchtbaarheid aan wordt gegeven dan zullen ze ook even de vorige ronde moeten evalueren. :eek:, aan de andere kant verwacht ik niet dat Tesla dit actief gaat ondersteunen (en ik hoop ook niet dat dat de eerste periode gebeurd want dan zouden we wellicht wel eens over rechts ingehaald kunnen worden...)

Juridisch / Fiscaal is de insteek dat alle voordeel die Hans hiervan heeft, aan de Stichting E-rally / Justdiggit toekomt, wat natuurlijk ook impliceert dat ook evt. lasten aan hem gecompenseerd zullen worden. Dus geen voordeel / geen nadeel! (maar ik verwacht dat er voldoende advocaten en fiscalisten aanwezig om dat tijdig goed af te dekken)

Is het niet fiscaal aantrekkelijker indien Tesla dit zelf doet? Uitgaande dat de stichting een ANBI status heeft?
 
Ja, maar dan moet Tesla 100% meedoen....

En dat is een beetje een probleem, omdat we de grens van de bedoeling van de actie opzoeken. Eigenlijk is het de bedoeling dat je persoonlijk Tesla's verkoopt en dat via referral code zichtbaar maakt, en niet dat je het meeste referral codes laat gebruiken voor "toevallige kopers"....
Dat is in dit geval goed te verdedigen, door te wijzen op het verloop van de vorige ronde, en te vragen eens te googlen op de referral codes van de hooggeplaatsten bij de vorige ronde...... Die nu weer erg actief zijn...
Maar het zal hoogstens gedogen zijn, want Tesla NL zal niet aan de VS kunnen uitleggen dat er een auto naar het goede doel gaat dat zij gesteund hebben.....
Zodra:cool: de prijs gewonnen is, dan kan dat natuurlijk wel aan Tesla voorgesteld worden?
 
Dank voor jullie input! Hieronder nog wat meer informatie van Wessel van Eeden (Naga Foundation) over het goede doel waar de volledige opbrengsten van deze actie aan ten goede komen:

Justdiggit is de campagne van de Naga Foundation, bekend van de groene schep die door Desmond Tutu, Floortje Dessing en Andre Kuipers wordt doorgegeven. Justdiggit herstelt complete ecosystemen door water weer ondergronds te brengen in opgedroogde gebieden. Dit is niet alleen goed voor voedsel en water, maar wanneer grootschalig wordt vergroend herstelt het klimaat zich ook weer!

In de projecten die Justdiggit uitvoert wordt om te zorgen voor een lange termijn duurzame oplossing gekozen voor een gecombineerde aanpak waarbij naast de daadwerkelijke interventie om water terug te brengen ook de bevolking betrokken wordt en bewust gemaakt wordt van duurzaam landgebruik. In de projecten die we momenteel uitvoeren in Kenia betekent dit bijvoorbeeld dat er ook geld en tijd besteed wordt aan een begrazingsplan voor vee en bijeenkomsten om de bevolking te informeren. Het geld van de vorige E-rally wordt besteed aan de eerste fase van het Kuku project. Binnen dit project worden er 72,000 halve manen gegraven, de kosten aan arbeidsloon voor het graven van deze halve manen is zo’n EUR 110,000. De totale kosten van 8 km² vergroening (dit is groter dan de hele binnenstad van Amsterdam) van de eerste fase van het Kuku project zijn EUR 400,000 dus met 130.000 euro zouden we ongeveer 1/3 van dit gehele project kunnen financieren. Voor meer informatie over dit project kijk op:

projecten: East Africa - Naga

algemeen: Home - Naga

Capture rain 2.jpg
community.jpg
east africa_Tsavo bunds.jpg
 
Nog een paar ideetjes
- een vanity url opzetten voor de link dus, bit.ly/justDiggIt
- landing page opzetten met alle informatie + Call To Action
- meteen een International pagina maken, auto detect
- Xfrank maakt een beschaafde sticker voor onze Tesla's met deze link
- een paar ambassadeurs werven, zoals Björn en Bonnie. Sticker, referentie op de website, etc..
- adwords en Facebook campagne opzetten, getarget op Tesla geïnteresseerden
- email en social campagne inrichten.
- interviews en artikelen regelen bij autosites, etc

Als je dit echt wilt realiseren moet je het ook serieus oppakken. Ook voor de vorige referral actie is er door een paar mensen massaal op adwords ingezet, en voor zo ver ik weet heeft Tesla daar niet moeilijk over gedaan. Deze keer zullen we het zelf moeten funden, of laten sponsoren.

Enfin, ben hier dagelijks mee bezig dus mogelijk draaf ik wat door.
 
Dit is juist de energie die we nu nodig hebben om momentum te krijgen!
Leasmaatschappijen meekrijgen...(mistergreen was mijn grootste binnenlandse concurrent in de vorige ronde dus dat zou geweldig zijn!)
Verkopers meekrijgen....(in ieder geval tot het punt dat klanten met vragen worden doorgestuurd waardoor we ook dit initiatief kunnen aanhalen)
Forumleden binnen en buitenland...
Ik ga TC Zwitserland benaderen zodra we een "kritische massa" met kans op winst hebben.
Ik wil dan ook wel Bjorn benaderen...
Ik heb nog wat andere ideetjes die ik eerst bij potentiële sponsors wil peilen maar....
Daar bovenop een professionele media campagne zou super zijn!
De winnaar van de vorige ronde (ca 120 stuks) was ook erg actief.....