Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

GEZOCHT: Tesla Model S 2014 met autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Korte versie:
Ik ben op zoek naar een Model S (2014) met de autopilot update! Ik zou graag rond eind November zo'n 1-1,5 uur lang iemand van de TU/Eindhoven een stuk over de snelweg toeren terwijl ik hem interview.

Lange versie:
Voor mijn afstudeerproductie van m'n opleiding Journalistiek en voor een online-productie van het wetenschapsprogramma De Kennis van Nu (van de NTR) werk ik aan een verhaal over zelfrijdende auto's.

De korte docu zal gaan over de vraag welke ethiek er komt kijken bij het programmeren van het gedrag van een zelfrijdende auto's. Als zo'n auto in een noodsituatie moet kiezen tussen het aanrijden van en kind, of het rammen van een tegenligger, wat doet ie dan?

Enfin, om alvast te kijken naar hoe de zelfrijdende auto er nu voor staat, en om een mooie setting te hebben voor een interview, ben ik dus op zoek naar een Model S die met de autopilot op de snelweg kan rijden. In de buurt van Eindhoven of Hilversum/Amsterdam.

Wonen er mensen in die regio die graag een keertje in hun eigen auto rondgereden willen worden (je mag uiteraard op je achterbank blijven zitten)? Of weten jullie of zoiets makkelijk te regelen is via Tesla Nederland of een dealer?

Groeten,

Tim Broers
Redacteur NTR 'De Kennis van Nu'
[email protected]