Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Energieleverancier prijzen

This site may earn commission on affiliate links.
In het verleden heb ik op de zaak geladen maar per 1 december ga ik de paal naar huis verplaatsen.
nu is het de vraag aan jullie.
Welke leverancier hebben jullie die in het algeheel voordelig is dus niet alleen voor de auto maar ook voor het huis.
Het gaat hier om een woning in Noord Holland(Velsen)
Ik zag in een draadje dat er prijzen van 0,04 cent waren maar wat dat was weet ik niet.

Ik ben benieuwd wat de beste/goedkoopste keuze is.
Alvast bedankt voor jullie comments
 
Zolang je onder de 10.000 kWh zit zul je incl. alle belastingen voor het daltarief rond de 20-21 eurocent uitkomen. Het handigst is om even een vergelijkingssite te pakken en daar je verbruik (of je verwachte verbruik in dit geval) in te vullen. Die geven dan aan wat de goedkoopste optie is in 1 jaar en houden ook rekening met aanmeldbonussen en dat soort dingen.

Als je echt heel erg veel stroom in het daltarief gebruikt (dus constant tijdens daluren laadt, dan de wasdroger aan hebt, etc.), kan de Oxxio Daluren Deal nog wel interessant zijn. Je daltarief ligt dan erg laag, maar het normale tarief ligt dan ook juist weer erg hoog.
 
Volgens mij kan je het tarief niet zo concreet neerzetten. Wat je per kWh betaald is afhankelijk van je verbruik en regio. Verschillende componenten zijn niet verbruiksafhankelijk zoals aansluitkosten vastrecht en de teruggave REB. Dus als je je totale kosten deelt door je verbruik, kunnen deze nogal fors verschillen. Het grootste deel van je tarief bestaat uit energiebelasting, btw, opslag duurzame energie en vaste componenten.
Daarnaast zie je vaak dat actie tarieven enkel geldig zijn als je ook een contract afsluit voor gas.
 
idd
totaal plaatje Qurrent

Electra Gas
19,5 cent kW piek tarief 51,8 cent m3
18,0 cent kW dal tarief vastrecht 72 euro per jaar
vastrecht per jaar 72 euro per jaar
alles incl BTW
Was op alle fronten goedkoper dan NLE en nu ook echt groene stroom:smile:


Volgens mij kan je het tarief niet zo concreet neerzetten. Wat je per kWh betaald is afhankelijk van je verbruik en regio. Verschillende componenten zijn niet verbruiksafhankelijk zoals aansluitkosten vastrecht en de teruggave REB. Dus als je je totale kosten deelt door je verbruik, kunnen deze nogal fors verschillen. Het grootste deel van je tarief bestaat uit energiebelasting, btw, opslag duurzame energie en vaste componenten.
Daarnaast zie je vaak dat actie tarieven enkel geldig zijn als je ook een contract afsluit voor gas.
 
Volgens mij kan je het tarief niet zo concreet neerzetten. Wat je per kWh betaald is afhankelijk van je verbruik en regio. Verschillende componenten zijn niet verbruiksafhankelijk zoals aansluitkosten vastrecht en de teruggave REB. Dus als je je totale kosten deelt door je verbruik, kunnen deze nogal fors verschillen. Het grootste deel van je tarief bestaat uit energiebelasting, btw, opslag duurzame energie en vaste componenten.
Daarnaast zie je vaak dat actie tarieven enkel geldig zijn als je ook een contract afsluit voor gas.

Het is inderdaad moeilijk om energietarieven te vergelijken, het hangt volledig af van je eigen situatie. Wij rijden niet alleen 20.000 km per jaar met een Tesla, maar bewonen ook een groot huis met een elektrische warmtepomp. Ons verbruik is 16.000 kWu per jaar, 6000 in de daguren, 10.000 in de daluren. Nu een contract met Qurrent afgesloten waarbij de opwekkingskosten 's nachts 3,33 cent per kWu zijn, overdag 4,96 cent. Dit zijn bedragen incl. BTW. Als je een verbruik boven 10.000 kW hebt, betaal je over die meerdere kWu ruim 9 eurocent minder energiebelasting. Daar hoeft je dus ook geen BTW over te betalen.

Dit betekent concreet dat wij ons huis (1.300 m3 inhoud) verwarmen, koelen, wassen (met warm water uit de warmtepomp), douchen, gebruik van alle apparatuur en verlichting in huis alsmede 20.000 km met de Tesla, realiseren voor de totale som van 205 euro per maand.
 
Als je echt heel erg veel stroom in het daltarief gebruikt (dus constant tijdens daluren laadt, dan de wasdroger aan hebt, etc.), kan de Oxxio Daluren Deal nog wel interessant zijn. Je daltarief ligt dan erg laag, maar het normale tarief ligt dan ook juist weer erg hoog.

Dat contract kan hier echt niet hoor. Je mag geen zonnepanelen hebben en het is grijze stroom :cursing: