Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla loaner/sixt rental gedurende onderhoud.

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas moest de Tesla voor ongepland onderhoud naar Tesla toe lekkage aan het pano dak.
Tegenwoordig moeten er allerlei formulieren worden ingevuld en ondertekend. Inname eigen Tesla en toestemming om aan de auto te mogen werken. Tevens een leen overeenkomst van een andere Tesla. Op dit formulier staat dat de leen Tesla alleen WA is verzekerd.
In geval van schade ben je dus zelf aansprakelijk. Wij zijn verzekerd via Delta Loyd en deze verzekering dekt niet de schade indien je in een andere auto rijdt. Wel kun je hiervoor een tijdelijke extra dekking kopen vis je tussenpersoon of rechtstreeks bij DL.
Indien je een Sixt auto mee krijgt heb je een eigen risico van 1000euro.
 
Onacceptabel, ik ga niet in een auto van een 100.000,- rijden zonder casco verzekering... (niet dat ik hem ooit nodig heb gehad, maar je zult zien.... ik ben er zeker niet voor om alles te verzekeren, maar....)
 
Straf, ik was afgelopen maand bij SEC Zaventem voor wat kleine dingen en ze hadden een Tesla gereserveerd voor mij, die er helaas niet was. 15 minuten later stond er een nieuwe 3-reeks van Sixt klaar voor mij. Zowel bij het afhalen als het brengen heb ik geen enkel papier gezien, laat staan getekend. Er zijn blijkbaar nogal wat verschillen in werkwijzen.
 
Dat is de moeite van het navragen waard. Zo'n risico accepteren wij normaal gezien niet.

Binnenkort hebben we gepland onderhoud en zou er een leenauto gereed staan. Dat is natuurlijk wel mooi en handig, maar onder deze voorwaarden huren we zelf wel een auto. Stel dat je een P90D plat rijdt....

Eerst maar even navragen.
 
Dat is de moeite van het navragen waard. Zo'n risico accepteren wij normaal gezien niet.

Binnenkort hebben we gepland onderhoud en zou er een leenauto gereed staan. Dat is natuurlijk wel mooi en handig, maar onder deze voorwaarden huren we zelf wel een auto. Stel dat je een P90D plat rijdt....

Eerst maar even navragen.

Zeker even navragen. Het is denkbaar dat men de loaners bewust alleen WA verzekerd heeft omdat ze het risico (gezien de waarschijnlijk in dat geval hoge premie) liever zelf nemen. Dat wil niet automatisch zeggen dat degene die die auto gebruikt aansprakelijk is voor schade aan de auto (behalve natuurlijk bij situaties als opzet).
Maar het is goed dat het hier is gemeld.
Mocht er een eigen risico voor de gebruiker/lener bestaan voor schade aan de auto dan moet dat natuurlijk ergens staan.

Ik ben benieuwd want krijg over een paar weken ook een loaner voor een dag of vier. Beter van tevoren duidelijkheid dan mogelijke discussie.
 
Mijn tesla werd verleden week opgehaald vanwege een startprobleem. Ik kreeg een loaner Ford s-max (O ironie mijn vorige wagen). @ papieren ondertekend. 1 voor het afleveren van de S max en 1 voor het aanleveren van de Tesla. Verzekering? geen flauw idee van. Ondertussen rijd ik weer met mijn Tesla.
 
vorige week wegens een TACC die last had van extreme regen een Volvo mee gekregen - 'have a ball - no need to refill' en niets getekend... (SEC Amsterdam)

Let op : niets tekenen wil niet zeggen dat je van iedere verantwoordelijkheid automatisch ontslagen bent. Een rechter zou kunnen redeneren dat van een autobestuurder verwacht kan worden dat hij weet dat een auto niet volledig verzekerd kan zijn en je dus met een gedeelde verantwoordelijkheid opzadelen.
 
Dat lijkt mij onzin. Het is zeer gebruikelijk dat een huurauto allrisk is verzekerd.
Een eigen risico van een paar honderd Euro lijkt mij normaal, maar dat heb je op je eigen verzekering waarschijnlijk ook.

Overigens nog nooit iets ondertekend bij SeC Amsterdam terwijl ik toch regelmatig Audi :eek: rij tegen mijn zin in
 
Dat lijkt mij onzin. Het is zeer gebruikelijk dat een huurauto allrisk is verzekerd.
Een eigen risico van een paar honderd Euro lijkt mij normaal, maar dat heb je op je eigen verzekering waarschijnlijk ook.

Overigens nog nooit iets ondertekend bij SeC Amsterdam terwijl ik toch regelmatig Audi :eek: rij tegen mijn zin in

Vrijwel geen enkele huurauto is allrisk verzekerd :wink: Maar wat je zegt over het eigen risico ben ik met je eens... ik vind het normaal. Stel je geeft leenauto's mee zonder eigen risico, dan vraag je bijna om ongelukken.
 
Vrijwel geen enkele huurauto is allrisk verzekerd :wink: Maar wat je zegt over het eigen risico ben ik met je eens... ik vind het normaal. Stel je geeft leenauto's mee zonder eigen risico, dan vraag je bijna om ongelukken.

Ik heb ook nooit iets getekent bij vorige beurten, komende vrijdag moet ik naar Tilburg en krijg ik een loaner mee... Wat als ik niets teken, en ik krijg een ongeluk, wie betaald dan ingeval van mijn schuld...?
 
Ik ben nu SEC Tilburg en heb er concreet naar gevraagd. Ik heb het "contract" meegekregen en daar staat, in het Engels, een bepaling waarin wordt aangegeven dat de auto niet verzekerd is.

Schermafbeelding 2015-10-07 om 12.59.43.png


Dit kan best eens een probleem zijn wanneer onze eigen verzekering geen dekking geeft voor een vervangend voertuig tijdens reparatie/onderhoud.
Het gaat dan niet zozeer om de WA dekking voor schade aan derden maar om de schade die aan de Tesla zelf wordt veroorzaakt. Een behoorlijk risico om die dan mee te nemen wanneer de eigen verzekering dit niet dekt.

En wat met een door Tesla gehuurde vervangende auto? Een huurauto is altijd wel all caso en wa verzekerd en dan heb je een eigen risico.

Ik moet het nog wat verder uitzoeken maar moet nu weer de weg op. (Voor het eerst weer een local-supercharter aangedaan).

Wordt vervolgd maar denken jullie mee?
 
Is er een jurist in de zaal?

Ik wil niet de indruk wekken dat het mijn vakgebied is, maar uit ervaring (2008) weet ik dat een consumentenovereenkomst tussen een in Nederland gevestigd bedrijf en een Nederlandse consument in het Nederlands moet worden aangeboden. Consument mag ervan afzien (bewijslast ligt bij het bedrijf). Gebeurt dit niet en is er enkel een Engelse versie voorhanden, heeft de overeenkomst voor de rechter geen enkele waarde.

Verneem graag of dit inmiddels gewijzigd is en of er vorm-eisen worden gesteld aan overeenkomsten b2b.