Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip Zwitserland 17-19 Oktober 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Na even contact gehad te hebben met een paar collega forum leden....

Ben ik tot de conclusie gekomen dat er enige belangstelling bestaat voor een Mini Road-Trip Zwitserland aan het begin van de Herfstvakantie.

Idee is om Zaterdag 17-10 te vertrekken vanuit Urmond naar Zwitserland. Daar dan op tijd te zijn om nog even ontspannen rond te lopen, hapje te eten etc....
Dan op zondag 18-10 een vol programma met veel alpenpassen :smile:. En dan terug naar hotel, of indien de route dan mooier wordt, naar een ander hotel (ik denk nu aan de vier passen gotthard, furka etc. maar wellicht is er nog wel meer mogelijk. Zodra ik wat deelnemers heb verzameld ga ik wat contacten in Zwitserland aanspreken)
En dan op Maandag 19-10 terug naar NL (indien we vroeg genoeg vertrekken incl. mooie toch door het Schwarzwald en evt. nog stukje Eifel....)

Dus mini road-trip, waarbij accent ligt om samen lekker sturen zonder je druk te maken om range (indien hotel bij Suc is er ook niet echt een max aan aantal deelnemers).

Ik heb al van Michel (die na de dagtocht nog even verder toert), René (al welbekend van de eerdere alpenroadtrip en RoelC al PMs / Mails gehad.
Van eenieder die het leuk zou vinden om mee te gaan zou ik graag via PM (of mail als die je al bekend is) een berichtje ontvangen met telefoonnummer en mailadres.

Het lijkt me leuk om bij deze trip ook te denken aan diegenen die nog wachten op de aflevering van de auto, en die een xtra plaatsje in de auto aan te bieden, dus geen bijrijder is juist een voordeel:biggrin:
 
Leuk initiatief, en sympathiek om meerij plaatsen aan te bieden aan degenen die nog wachten op hun Tesla. Kunnen ze al hun eerste road-trip meemaken nog voordat ze de auto hebben.
Je schrijft 'van Urmond naar Zwitserland'. Weet je al welke plaats in Zwitserland je dan wil bereiken, of zit dat nog in de planningsfase?
Ik zal je PM sturen.
 
Dat je al weer weg mag John... Veel plezier op deze trip, ben zelf met vakantie dus weer gemist. Maar omdat een en ander onder jouw bezielende leiding en toeziende ogen plaatsvindt, zou ik het wel aandurven om de mooist gekleurde 85D te verhuren aan een a.s. eigenaar. Iemand belangstelling?
 
Leuk initiatief, en sympathiek om meerij plaatsen aan te bieden aan degenen die nog wachten op hun Tesla. Kunnen ze al hun eerste road-trip meemaken nog voordat ze de auto hebben.
Je schrijft 'van Urmond naar Zwitserland'. Weet je al welke plaats in Zwitserland je dan wil bereiken, of zit dat nog in de planningsfase?
Ik zal je PM sturen.

In eerste instantie denk ik aan Beckenried (hotel bij SuC) voor beide overnachtingen maar prijs en of route kunnen beide, of 1 van de nachten natuurlijk nog beïnvloeden.
Met een kleine groep (aantal auto's) zijn we ook wat flexibeler m.b.t. supercharger en zouden we ook voor een mooi en / of budget hotel in de omgeving kunnen gaan (wij zijn ooit in hotel Bellevue bovenop de Seelisberg geweest, bij mooi weer ook een mooie plek!)

- - - Updated - - -

Dat je al weer weg mag John... Veel plezier op deze trip, ben zelf met vakantie dus weer gemist. Maar omdat een en ander onder jouw bezielende leiding en toeziende ogen plaatsvindt, zou ik het wel aandurven om de mooist gekleurde 85D te verhuren aan een a.s. eigenaar. Iemand belangstelling?

Ik zal dit ook meenemen in de beschikbare plaatsenlijst:biggrin:
Morgen maar even bellen?
 
welja :)
In eerste instantie denk ik aan Beckenried (hotel bij SuC) voor beide overnachtingen maar prijs en of route kunnen beide, of 1 van de nachten natuurlijk nog beïnvloeden.
Met een kleine groep (aantal auto's) zijn we ook wat flexibeler m.b.t. supercharger en zouden we ook voor een mooi en / of budget hotel in de omgeving kunnen gaan (wij zijn ooit in hotel Bellevue bovenop de Seelisberg geweest, bij mooi weer ook een mooie plek!)

- - - Updated - - -



Ik zal dit ook meenemen in de beschikbare plaatsenlijst:biggrin:
Morgen maar even bellen?
 
Lijkt me geweldig, maar het wordt allemaal een beetje veel.

In november ga ik al met mijn zwager een trip door Duitsland maken, dit weekend net 'even' Milaan gedaan en de week daarvoor Noorwegen voor 8 dagen....

Maar: Zwitserland was wel geweldig!
 
Lijkt me geweldig, maar het wordt allemaal een beetje veel.

In november ga ik al met mijn zwager een trip door Duitsland maken, dit weekend net 'even' Milaan gedaan en de week daarvoor Noorwegen voor 8 dagen....

Maar: Zwitserland was wel geweldig!

Wij zouden na de Noorwegen trip wel meewillen, maar ... wel snel na elkaar en helaas erg laat in het seizoen. Een mooie lange zomeravond waarbij je lekker buiten kunt nagenieten van een mooie bergrit, dat trekt ons wel aan. Dus John, mei/juni volgend jaar gaan we graag mee.
 
Na even contact gehad te hebben met een paar collega forum leden....

Ben ik tot de conclusie gekomen dat er enige belangstelling bestaat voor een Mini Road-Trip Zwitserland aan het begin van de Herfstvakantie.

Wordt tijd om weer eens te gaan, maar helaas zit het er niet in voor mij. Ben dan zelf met de familie op vakantie.
 
Vandaag een afzegging gehad, en de lijst met "jammer volgende keer beter" begint toch wel indrukwekkend te worden:wink:, Dennis, Wim, Ernst, Pim, Arjen, René? .....

Misschien helpt het dat ik een zeeeeer ambitieuze route post... Waarbij ik enerzijds wil prikkelen om mee te gaan, maar ook kenners wil vragen of dit do-able is.....

Eerst vanuit Maienfeld (volgeladen) linksom (dus eerst naar como meer) naar St Moritz, circa 4,5 uur en ca 250km, en dan door langs o.a. furka naar Beckenried circa 5 uur en 280km..... Daarbij natuurlijk meerdere shortcuts mogelijk indien we uit de tijd lopen....

ambitie.jpg


- - - Updated - - -

Ik heb mijn contacten in Zwitserland (van de vorige Roadtrip) gevraagd wat zij van de route vinden.... Haalbaar? etc...
Daarbij ook de vraag gesteld of ze nog evt. een hotel in deel 2 van de route weten waarmee we de dag zelf zouden kunnen bekorten indien nodig.
En of er wellicht iemand mee wil rijden van hun.

Ik wacht jullie en hun reacties af.:cool:
 
Inderdaad behoorlijk ambitieus. Is onderdeel van de ambitie om dit alles op één dag te doen? Dan kom ik op totaal 530 km voor de dag, lijkt me vrij veel voor een route die grotendeels over bergpassen voert. Houd er rekening mee dat de gemiddelde snelheid op die wegen behoorlijk lager ligt dan normaal. Bovendien wil je af en toe ook even stoppen om van het uitzicht te genieten en foto's te maken. En dan komt de tijd voor het laden er nog bij.

Er zijn op zich genoeg hotels langs deel 2 van de route natuurlijk. Je moet dan wel vantevoren even checken of ze ook geopend zijn. Sommige hotels in Zwitserland zijn in de periode oktober/november gesloten, om weer half december te openen. In die periode hebben ze dus zelf vakantie, de rest van het jaar is het hotel immers altijd open. Het zal vast niet voor alle hotels gelden, maar ik heb in het verleden al eens in oktober een typische vakantieplaats meegemaakt waarin bijna alle hotels en restaurants dicht waren en ik nog met moeite ergens een plekje kon vinden.
 
Inderdaad behoorlijk ambitieus. Is onderdeel van de ambitie om dit alles op één dag te doen? Dan kom ik op totaal 530 km voor de dag, lijkt me vrij veel voor een route die grotendeels over bergpassen voert. Houd er rekening mee dat de gemiddelde snelheid op die wegen behoorlijk lager ligt dan normaal. Bovendien wil je af en toe ook even stoppen om van het uitzicht te genieten en foto's te maken. En dan komt de tijd voor het laden er nog bij.

Zulke ambitieuze routes hadden we in Noorwegen bijna iedere dag... Om 6 uur opstaan, 7uur 30 vertrekken, en 12 tot 14uur in de auto. sommige groepen die wat langen sliepen, kwamen dan pas 's nachts aan in het volgende hotel.
Het programma dat we toen gedaan hebben op tien dagen zou eigenlijk over 2 tot 3 weken moeten gespreid worden.
Dit wil niet zeggen dat het geen ongelooflijk goede en mooie trip was, maar zeer zwaar.
 
Zoals aangegeven ben ik ook benieuwd naar de inschatting van de Zwitserse rijders, maar ik wil het idd niet zo zwaar maken dat we bekaf aankomen.
Vandaar dat we evt. terug naar Maienfeld, of bij gotthard rechtsaf ook kunnen overwegen (evt. zelfs op dag zelf).
Dat wat we dan missen, kunnen we volgend voorjaar wel weer oppakken, als de route iets meer westelijk (oa Simplonpas) op het menu staat.:biggrin:
 
Een paar afzeggingen verder (niet door de ambitieuze route is mij verzekerd:biggrin:) heb ik besloten deze korte trip te laten vallen.

Ik heb met MJKA (die deze trip als start vd vakantie wilde gebruiken) zijn mogelijkheden doorgenomen (dat wordt een mooie vakantie:wink:)en morgen koppel ik hem aan Francesco die ons bij de vorige trip naar CH ook al goed geholpen had, en nu ook graag vd partij was geweest. Daarmee hebben we meteen een verkenner die ons perfect kan aangeven wat we volgend voorjaar het beste kunnen doen. Elluk nadeel heb sun voordeel niewaar?

Volgend voorjaar volgt een herkansing, met een programma over meerdere dagen waarbij heeeeel veeeel bergpassen ontspannen gereden kunnen worden en waarbij ik al de hulp aangeboden heb gekregen van een zeer (nu nog geheim:cool:) prominent forumlid bij de organisatie:smile:. Bericht volgt....

Als troost (voor mezelf, bijrijders en evt. ook anderen) wil ik nog wel een dagje vanuit Urmond op de 17e of de 24e organiseren door de Belgische ardennen en de Eifel.
Welke datum het uiteindelijk wordt kom ik morgen op terug....
 
Een paar afzeggingen verder (niet door de ambitieuze route is mij verzekerd:biggrin:) heb ik besloten deze korte trip te laten vallen.

Ik had wel graag meegegaan maar in dat weekend hebben wij een logé en dan in het niet leuk om weg te gaan en bovendien gaan we drie dagen nadat deze trip eindigt met gezin en logé naar Hongarije.
Wat mijzelf betreft zou ik zeggen, mooi, dat sluit netjes aan, maar helaas, ik moet rekening houden met de periferie.