Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Retrofit next gen seats

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, ben benieuwd!!! Liep vandaag op goed geluk de Tesla dealer op lennox square mall in Atlanta binnen en vroeg naar retrofit van de stoelen. Hij zei dat ie deze week had gelezen dat t mogelijk gaat worden. Dubbelcheck gedaan, echt de mooi gevormde P85D stoelen? Hij zei ja! heb m op mn knieen bedankt. Hij raadde aan service center te bellen voor afpsraak, wist echter de kosten niet... ben benieuwd! Iemand anders dit ook gehoord?
 
Ja, heb dit een maand geleden ook vernomen. Alleen ging het gerucht dat het best prijzig zou zijn.. Als het een beetje betaalbaar word neem ik ze ook.

Really? Die van mij is van december 2014. Zitten de classic stoelen zoveel minder dan die van mij? Ik ben helemaal niet ontevreden eerlijk gezegd.

Allright, niet op t niveau van de V70 van m'n vriendin,(15 jaar oud) maar ik heb de standaard Volvo stoelen altijd al fantastisch gevonden.
 
Really? Die van mij is van december 2014. Zitten de classic stoelen zoveel minder dan die van mij? Ik ben helemaal niet ontevreden eerlijk gezegd.

Toen ik afgelopen december voor het eerst in mijn auto ging zitten, was ik enorm verrast door de veel betere stoelen. Toen ik een proefrit reed, vond ik de stoelen echt op de rand van wat ik nog kon accepteren. In mijn eigen auto zijn ze gewoon heel behoorlijk.
 
Ik heb gelezen dat dit over de prijs van 5.000 USD gaat, dus de euro prijs zal ook wel rond zoiets liggen.

Ik heb het zitvlak bij Ellermeyer laten aanpassen voor 750 EUR excl BTW, ben er heel tevreden over. Heb nu eigenlijk enkel de leuning nog waar je niet echt "in valt", maar goed - daar heb ik maar mee leren leven.
 
Ik heb gelezen dat dit over de prijs van 5.000 USD gaat, dus de euro prijs zal ook wel rond zoiets liggen.

Ik heb het zitvlak bij Ellermeyer laten aanpassen voor 750 EUR excl BTW, ben er heel tevreden over. Heb nu eigenlijk enkel de leuning nog waar je niet echt "in valt", maar goed - daar heb ik maar mee leren leven.

nope! 6.200 euro. Erg veel geld maar dat heb ik over voor de originele stoelen. Direct afspraak gemaakt bij SEC amsterdam, eind november worden ze vervangen. oude stoelen gaan mee, die worden omgebouwd tot Xbox stoelen voor de kids.
 
Zoveel is dat ook Inc achterbank? Aangezien ik zelf vaak zat een auto stoel eruit en erin heb gezet bij VW en Audi is 6200 voor enkel de voorstoelen aardig aan de prijs. Recaro stoel is 1000e per stoel als je dan ook nog eens 4K install kosten betaal kaching !

Nice thought zon Recaro stoel maar ik heb niemand gevonden die t aandurft de stoelen te vervangen en dan vervolgens te garanderen dat alles t nog doet. Incl. Geheugen etc. Plus dat ziet er dan wel stevig anders uit, geen idee wat dat met inruilwaarde doet.
Dit is alleen de voorstoelen. Zit nooit achterin, kids moeten niet klagen hun moeder rijdt een Clio uit 2004.
 
Laat deze 'upgrade' aan mij voorbij gaan. Zou graag betere stoelen in de auto hebben, maar deze stoelen zijn voor mij niet beter.
Had ze een tijdje terug in een loaner. In eerste instantie betere indruk. Geen geschuif meer in de bochten. Maar op een wat langer stuk wordt al snel duidelijk dat deze stoel voor lange mensen niet prettig is.
Dit komt vooral door de schoudersteunen. Daar zit ik tegenaan in plaats van tussen. Was de stoel in dat gebied net zo vlak als de oude dan had het nog een kans gemaakt.

Zou iedereen (vooral de lange mensen) dus aanraden eerst minimaal een dag lang proef te gaan rijden met deze stoelen voordat je überhaupt zou overwegen zo'n bedrag neer te tellen.

Heb ik al eens eerder gezegd geloof ik: de oude stoel is er een waar je OP zit. Iedereen kan op die stoel zitten (en er afschuiven). De nieuwe stoel zit je IN. En dat gaat alleen goed als je er ook daadwerkelijk in past.
 
Ik heb bij Ellermeyer ook de rugleuningen laten doen zodat de zijdelingse steun beter is en heb een lumbaal zakje laten plaatsen.
Hiermee is het al veel beter. Echter het nieuwe model Stoel geeft zeker nog betere steun


Ik heb gelezen dat dit over de prijs van 5.000 USD gaat, dus de euro prijs zal ook wel rond zoiets liggen.

Ik heb het zitvlak bij Ellermeyer laten aanpassen voor 750 EUR excl BTW, ben er heel tevreden over. Heb nu eigenlijk enkel de leuning nog waar je niet echt "in valt", maar goed - daar heb ik maar mee leren leven.
 
Heb ik al eens eerder gezegd geloof ik: de oude stoel is er een waar je OP zit. Iedereen kan op die stoel zitten (en er afschuiven). De nieuwe stoel zit je IN. En dat gaat alleen goed als je er ook daadwerkelijk in past.
En dat is precies wat ik fijn vind aan de oude stoelen: je bepaalt zelf hoe je zit, en kun goed 'verzitten', vooral fijn op lange ritten. De nieuwe stoel dwingt me in een houding en na een uurtje gaat dat me storen.
 
kan ook goed liggen aan de mooie luchtvering liggen. de ruggewervels krijgen hierdoor toch minder klappen, minder verkramping, ontspannender rijden.

Weet je zeker dat je zulke info hier openbaar wil delen? :eek:

Ik vond de stoelen van mijn Volvo ook fijner zitten. De laatste twee jaar heb ik echter minder rugklachten. Kan toeval zijn, maar zou ook aan de Tesla stoelen kunnen liggen...