Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier graag alle positieve of negatieve acties van de andere automerken.
Laten we beginnen met een negatieve:

VW, Audi TDI Diesel Cars Had 'Defeat Device' That Violated EPA Rules, 500K Cars Recalled: BREAKING

Feit op zich is natuurlijk oud nieuws (staat ook in het artikel). We weten al lang dat dit software trucje werd uitgehaald. (overigens tot groot genogen van een behoorlijk aantal zakelijke rijders in NL). Verschil is dat de overheid hier zich als een lamme zak laat belazeren maar de Amerikanen dit valsspelen wat hoger opnemen. Die wisten dit natuurlijk ook al langer maar het was kennelijk even zoeken naar de juiste juridische stok om mee te slaan.
 
Een auto leveren die wel werkt? Man man man wat een gezeik heb ik met die S van mij. Is die weg geweest voor het verhelpen van de manco's assen vervangen etc komt die terug klapt mijn bestuurders spiegel niet meer in en 3G doet het ook niet. Het is allemaal garantie maar heb nog nooit een wagen gehad die zoveel problemen had. Wat nog erger is dat tesla een werkplaats tarief hanteer van 130 euro! Die monteurs hebben nog geen een keer de problemen opgelost en alleen maar nieuwe geïntroduceerd.
 
Post eens een rekening waar ze die €130,- in rekening brengen of zijn we aan t trollen?


Lezen is een vak of niet? Ik zeg toch nu is het nog allemaal garantie maar als ze deze "kwaliteit" ook leveren buiten de garantie en dan een rekening van 130 euro presenteren dan is het helemaal feest. Het gezegde, een slechte werknemer is goed voor zijn baas gaat dan bij Tesla zeker gelden.

Ik begrijp het wel het merendeel van jullie zijn allemaal early adopters en nemen de kinderziektes voor lief. Ik heb een auto gekocht net zoals ik een BMW, Audi etc zou kopen. Een auto die binnen 5 maanden al 5 X terug is geweest voor verschillende problemen en die er alleen maar bij lijken te komen is gewoon niet goed. Ik geef geen 110K uit aan een wagen die elke maand wel bij de Sec staat voor herstel een EV zou onderhoudsvrij moeten zijn in iedergeval minder. De Polo van de vrouw gaat 1X per 2 jaar naar de dealer en krijgt dan de service beurt kwaliteit laat zeker te wensen over.

Tuurlijk doen ze hun best zo heb ik de nieuwe zilvere strip op de achterkant waardoor ik geen vocht meer in de glaasjes heb zitten, heb een nieuw type schokbreker gehad. Maar als je het omdraai dit soort issues horen er gewoon niet te zijn. Elke auto kan pech hebben maar ik heb het gevoel dat zo beetje de gehele wagen al is vervangen. Staat ook leuk bij de buren, goh buurman is die alweer weg dat is de hoeveelste keer. Ja mijn Renault megan moet over 6 maanden weer naar de dealer krijg je dan te horen en dan moet je nog gaan vertellen dat Tesla goed is nou ik begin er niet meer aan.
 
Feit op zich is natuurlijk oud nieuws (staat ook in het artikel). We weten al lang dat dit software trucje werd uitgehaald. (overigens tot groot genogen van een behoorlijk aantal zakelijke rijders in NL). Verschil is dat de overheid hier zich als een lamme zak laat belazeren maar de Amerikanen dit valsspelen wat hoger opnemen. Die wisten dit natuurlijk ook al langer maar het was kennelijk even zoeken naar de juiste juridische stok om mee te slaan.
Volgens mij is het echte nieuws hier het 'Defeat device', we gingen er vanuit dat het verschil in verbruik ontstond doordat de testcyclus op zich een lager verbruik oplevert dan praktijk gebruik (oa door naden afplakken toe te staan), nu blijkt dat er speciale software is geschreven die voor lager gebruik tijdens de testcyclus zorgt. Ben benieuwd hoe dat precies werkt, vermogen knijpen?
 
Volgens mij is het echte nieuws hier het 'Defeat device', we gingen er vanuit dat het verschil in verbruik ontstond doordat de testcyclus op zich een lager verbruik oplevert dan praktijk gebruik (oa door naden afplakken toe te staan), nu blijkt dat er speciale software is geschreven die voor lager gebruik tijdens de testcyclus zorgt. Ben benieuwd hoe dat precies werkt, vermogen knijpen?

Volgens mij heeft het niet zo zeer met het verbruik te maken maar met de hoeveelheid stikstof dioxide die wordt geproduceerd bij de verbranding.
Dit is klaarblijkelijk te beinvloeden met het motormanagement.
De meting van stikstofdioxide vindt plaats op de proefbank (meetapparatuur op de uitlaat aansluiten) volgens een nauwkeurig beschreven testcyclus.
Waarschijnlijk is de software in staat om deze cyclus direct aan het begin te herkennen omdat in de praktijk niemand op die manier zal rijden.
 
Lezen is een vak of niet? Ik zeg toch nu is het nog allemaal garantie maar als ze deze "kwaliteit" ook leveren buiten de garantie en dan een rekening van 130 euro presenteren dan is het helemaal feest. Het gezegde, een slechte werknemer is goed voor zijn baas gaat dan bij Tesla zeker gelden.

Ik begrijp het wel het merendeel van jullie zijn allemaal early adopters en nemen de kinderziektes voor lief. Ik heb een auto gekocht net zoals ik een BMW, Audi etc zou kopen. Een auto die binnen 5 maanden al 5 X terug is geweest voor verschillende problemen en die er alleen maar bij lijken te komen is gewoon niet goed. Ik geef geen 110K uit aan een wagen die elke maand wel bij de Sec staat voor herstel een EV zou onderhoudsvrij moeten zijn in iedergeval minder. De Polo van de vrouw gaat 1X per 2 jaar naar de dealer en krijgt dan de service beurt kwaliteit laat zeker te wensen over.

Tuurlijk doen ze hun best zo heb ik de nieuwe zilvere strip op de achterkant waardoor ik geen vocht meer in de glaasjes heb zitten, heb een nieuw type schokbreker gehad. Maar als je het omdraai dit soort issues horen er gewoon niet te zijn. Elke auto kan pech hebben maar ik heb het gevoel dat zo beetje de gehele wagen al is vervangen. Staat ook leuk bij de buren, goh buurman is die alweer weg dat is de hoeveelste keer. Ja mijn Renault megan moet over 6 maanden weer naar de dealer krijg je dan te horen en dan moet je nog gaan vertellen dat Tesla goed is nou ik begin er niet meer aan.

We zijn niet allemaal early adopters, ik ook niet. En je hebt zeker een auto waar je niet tevreden over kan zijn. Je moet echter wel een paar dingen in de gaten houden: je praat over een auto die in termen van de "gevestigde" merken van concept-to-market een ongehoorde snelle tij heeft weten neer te zetten, en dan ook nog in een niet-klassieke opzet/ontwerp.
Dat de MS statistisch gezien zo weinig klachten kent is al onvoorstelbaar goed.

Ten tweede, je trekt conclusies op basis van je eigen ervaring, die echter niet representatief is voor de grote aantallen. Ik heb kennissen die nog meer gezeik hebben gehad met nieuw gekochte auto's die net zo duur zijn als de MS of nog duurder (Audi A6, Range Rover om maar wat te noemen), of met hagelnieuwe auto's die al decennia in productie/ontwikkeling zijn (VW Golf GTI). Als ik die ervaring extrapoleer naar "het merk/model" zoals jij doet, zouden die merken ook zo ongeveer failliet moeten zijn.
 
In alle eerlijkheid, ik heb zelf ook redelijk wat zaken met mijn nieuwe 85D. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste Tesla rijders problemen (groot of klein) hebben met hun auto. Windgeruis, schokken in de 'aandrijflijn', water in de achterlichten, laadkleppen die niet open gaan, fluitende electromotoren, navigatie die raar doet, frunks die niet open gaan, sturen die scheef staan, stroef lopende panoramadaken.. En helaas, het merendeel van de bovenstaande problemen heb ik ook...en daar baal ik echt van!
De service van Tesla is fantastisch maar ze zouden zich heel veel geld kunnen besparen door zaken in één keer goed te doen en niet achteraf recht te zetten.
Met de Duitse concurrentie die langzaam wakker wordt, zou het me niet verbazen dat een deel van de Tesla rijders overstapt naar de Duitse fabrikanten op het moment dat ze aan een nieuwe auto toe zijn. Start-up of niet, voor 110k euro moet het afwerkingsniveau gewoon omhoog. En het is bijzonder knap wat ze de afgelopen jaren hebben gepresteerd en hun - digitale- marketing is indrukwekkend maar laat de verleiding om nieuwe modellen in de markt te zetten niet resulteren in een bestaand model dat nog niet helemaal 100% is.

- - - Updated - - -

En het zijn grotendeels zaken die snel structureel kunnen worden opgelost en dan is de auto helemaal fantastisch...!
 
In alle eerlijkheid, ik heb zelf ook redelijk wat zaken met mijn nieuwe 85D. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste Tesla rijders problemen (groot of klein) hebben met hun auto. Windgeruis, schokken in de 'aandrijflijn', water in de achterlichten, laadkleppen die niet open gaan, fluitende electromotoren, navigatie die raar doet, frunks die niet open gaan, sturen die scheef staan, stroef lopende panoramadaken.. En helaas, het merendeel van de bovenstaande problemen heb ik ook...en daar baal ik echt van!
De service van Tesla is fantastisch maar ze zouden zich heel veel geld kunnen besparen door zaken in één keer goed te doen en niet achteraf recht te zetten.
Met de Duitse concurrentie die langzaam wakker wordt, zou het me niet verbazen dat een deel van de Tesla rijders overstapt naar de Duitse fabrikanten op het moment dat ze aan een nieuwe auto toe zijn. Start-up of niet, voor 110k euro moet het afwerkingsniveau gewoon omhoog. En het is bijzonder knap wat ze de afgelopen jaren hebben gepresteerd en hun - digitale- marketing is indrukwekkend maar laat de verleiding om nieuwe modellen in de markt te zetten niet resulteren in een bestaand model dat nog niet helemaal 100% is.

- - - Updated - - -

En het zijn grotendeels zaken die snel structureel kunnen worden opgelost en dan is de auto helemaal fantastisch...!

Dat er "standaard" issues zijn met de MS, klopt ongetwijfeld. Maar ik heb ook de indruk dat veel mensen hier voor het eerst op een merkforum actief zijn: kies een willekeurige liefhebbers auto uit, zoek er een forum bij en het gros van de verhalen gaat over problemen met de auto's. Als oud BMW-fetisjist en Golf GTI rijder kan ik vertellen dat het daar niet anders is. Golf VI en VII met distributiekettingen die eruit klappen (niet alleen GTI, ok de 1.4), E39 en 46 BMW's met scheurende subframes, Benz's (alle modellen) die tussen 1999 en 2002 roesten waar je bij staat van binnenuit, enz. Onderzoek heeft al veelvuldig aangetoond dat de zogenaamde Duitse degelijkheid al lang niet meer klopt. Dus leuk dat "men" naar de Duitse concurrent overstapt, maar daar bestaan net zoveel problemen, met een vergelijkbaar werkplaatstarief en waar veel meer leergeld mag worden betaald om problemen op te sporen.... VW Golf V 1.4 uit 2006? Gewoon €95 excl BTW p/u bij de dealer.....
 
Met de Duitse concurrentie die langzaam wakker wordt, zou het me niet verbazen dat een deel van de Tesla rijders overstapt naar de Duitse fabrikanten op het moment dat ze aan een nieuwe auto toe zijn.


En daarmee komen we bij de hamvraag: kunnen we Audi en Porsche op hun blauwe ogen geloven en komen ze inderdaad binnen enkele jaren met vergelijkbare EV's als de Model S en X, of blijkt straks dat het wederom (plug-in) benzine auto's zijn ? Nog maar een paar maanden geleden vertelden de CEO's van de Duitse autofabrikanten in Berlijn dat de overheid het maar moet oplossen.
Het tempo van ontwikkeling van de R8 E-tron (wel/niet/wel/niet/wel) waar Audi al 6 jaar lang over communiceert, geeft in ieder geval weinig reden tot hoop.
Daarbij komt nog eens dat de Audi R8 E-tron mindere prestaties levert dan de gewone R8 maar wel duurder is. Wie gaat zo'n auto dan kopen ?
Tevens heeft Audigeen enkele ervaring met EV's. Zouden ze dan zomaar een grote gok nemen ?

Schermafbeelding 2015-09-19 om 16.25.41.png

Schermafbeelding 2015-09-19 om 16.26.03.png

Schermafbeelding 2015-09-19 om 16.26.23.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FVO
Dat is ook mijn beeld. Met opzet, willens en wetens wordt een feature ingebouwd om de testen op uitstoot te omzeilen..
Denken ze dat het klimaat een spelletje is of zo ? Maak me niet zo snel kwaad.. maar nu hebben ze me wel zo ver..

Er zijn langzamerhand zoveel indicaties dat het heel snel de verkeerde kant op gaat met de opwarming.. dat de vaak voorspelde versnelling zich heeft ingezet en het point of no return bereikt is. En dan dit kortzichtige op korte termijn gerichte winstbejag.. Gewoon fraude - echt keihard aanpakken - al gaan ze er door failliet...


Las toevallig vandaag dit in de Volkskrant...
FullSizeRender-15.jpg





Volgens mij is het echte nieuws hier het 'Defeat device', we gingen er vanuit dat het verschil in verbruik ontstond doordat de testcyclus op zich een lager verbruik oplevert dan praktijk gebruik (oa door naden afplakken toe te staan), nu blijkt dat er speciale software is geschreven die voor lager gebruik tijdens de testcyclus zorgt. Ben benieuwd hoe dat precies werkt, vermogen knijpen?
 
  • Like
Reactions: FVO
Lezen is een vak of niet? Ik zeg toch nu is het nog allemaal garantie maar als ze deze "kwaliteit" ook leveren buiten de garantie en dan een rekening van 130 euro presenteren dan is het helemaal feest. Het gezegde, een slechte werknemer is goed voor zijn baas gaat dan bij Tesla zeker gelden.

Ik begrijp het wel het merendeel van jullie zijn allemaal early adopters en nemen de kinderziektes voor lief. Ik heb een auto gekocht net zoals ik een BMW, Audi etc zou kopen. Een auto die binnen 5 maanden al 5 X terug is geweest voor verschillende problemen en die er alleen maar bij lijken te komen is gewoon niet goed. Ik geef geen 110K uit aan een wagen die elke maand wel bij de Sec staat voor herstel een EV zou onderhoudsvrij moeten zijn in iedergeval minder. De Polo van de vrouw gaat 1X per 2 jaar naar de dealer en krijgt dan de service beurt kwaliteit laat zeker te wensen over.

Tuurlijk doen ze hun best zo heb ik de nieuwe zilvere strip op de achterkant waardoor ik geen vocht meer in de glaasjes heb zitten, heb een nieuw type schokbreker gehad. Maar als je het omdraai dit soort issues horen er gewoon niet te zijn. Elke auto kan pech hebben maar ik heb het gevoel dat zo beetje de gehele wagen al is vervangen. Staat ook leuk bij de buren, goh buurman is die alweer weg dat is de hoeveelste keer. Ja mijn Renault megan moet over 6 maanden weer naar de dealer krijg je dan te horen en dan moet je nog gaan vertellen dat Tesla goed is nou ik begin er niet meer aan.

misschien moet je die rot-bak gewoon verkopen, dan je van al die miserie af.


@ebullio : sorry....
 
  • Like
Reactions: M.W.